Auteur Topic: Overgestapt  (gelezen 9216 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #96 Gepost op: 19 oktober 2008, 20:48:21 »
Citaat
Aan alle "overstappers": het interesseert mij geen ene biet dat je overstapt! Wie je ook bent! Wees er gelukkig mee! Ga naar het "merk"-forum van je keuze! Laat verder mij met rust! En laat ons met rust! Dacht je nu werkelijk, dat ik over een onuitputtelijke geldstroom beschik? Ik niet! Dus interesseert mij jouw overstap geen ene biet!

Modbreak (Vulcan): je toon mag wel wat milder, respectvoller en minder agressief s.v.p.!
[size=13]Aan Pichygrue: Wat mij betreft laat ik je voortaan met rust. Maar nu even niet:
1=> Je hoeft niet over een continue geldkraan te beschikken, om op een ander merk over te stappen.
2=> Je hoeft dit topic niet mee te lezen, het mag.
3=> Ik kom niet voor jou op dit forum, maar ik nodig je graag tot deelname uit aan die topics waaraan ik ook deelneem.
4=> En Voor elk topic geldt:
Als je niets te zeggen hebt, zeg het dan niet hier.


Groet,
Ruurd[/size]
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2008, 20:52:10 door asplx »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Overgestapt
« Reactie #96 Gepost op: 19 oktober 2008, 20:48:21 »

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #95 Gepost op: 19 oktober 2008, 20:35:34 »
Citaat


Deze dus.

Mijn aan of afwezigheid is niet relevant, helemaal niet. Ik geef het alleen aan.
Of de reactie mild is of niet ligt aan je referentiekader zeg ik altijd maar.. en er zijn fora waar het er harder aan toegaat, klopt, er is altijd iets te vinden dat erger is of juist minder erg maar vind dat sommige opmerkingen op een manier geplaatst worden dat het respect ver te zoeken is.
Maar ik stop met de discussie (waarom waarschuwen jullie me niet :) )
Ik blijf niet weg.. nog niet  ;D

De opmerking van piesjecru is inderdaad erg cru. Ik had de posting wel gezien, maar niet de mod-break.
Ik voel me ook niet aangesproken, ook niet, als ik een overstapper zou zijn. Het geeft mij wel een indruk van die -excusez le mot- rauwe zeikerd. Dat de mods hierover een opmerking maken vind ik volkomen terecht.
Dat jij je aangesproken voelt door zo'n persoon vind ik in díe zin te ver gaan, dat jij meent te moeten afhaken.
Daarmee heb jij je zelf. Je lost er voor het forum niets mee op. De mods hebben ingegrepen, of dat voldoende is is een ander punt, maar de poster is openlijk - voor iedereen zicht baar - op de vingers getikt. En je mag er van uitgaan dat dat vooralsnog voldoende is.

Kom op, jongeman, je bent pas 37, nog geen 73.
En dan nog zou ik discrimineren tegenwoordig, als ik je oud zou noemen.
IK zie geen aanleiding voor jou, om je de opmerking persoonlijk aan te trekken, maar daarin kan ik me vergissen. Eh, vergis ik me daarin? ;)
En áls ik me daarin niet vergis, then keep joining the club en blijf dan rustig mee forummen

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Overgestapt
« Reactie #94 Gepost op: 19 oktober 2008, 19:22:35 »
Citaat

Ik blijf niet weg.. nog niet  ;D

Gelukkig!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #93 Gepost op: 19 oktober 2008, 19:19:49 »
Ik vind het er wel vrij volwassen aan toe gaan. Er zijn fora waar er over en weer niet inhoudelijk op elkaar wordt gereageerd. Dat valt hier wel mee. Er wordt niet geflamed.

Ik heb alleen de hele discussie gemist. Mensen mogen van mij best overstappen. Ik zou dat alleen doen als ik de staatsloterij win  ;)

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #92 Gepost op: 19 oktober 2008, 18:24:54 »
Citaat
Aan alle "overstappers": het interesseert mij geen ene biet dat je overstapt! Wie je ook bent! Wees er gelukkig mee! Ga naar het "merk"-forum van je keuze! Laat verder mij met rust! En laat ons met rust! Dacht je nu werkelijk, dat ik over een onuitputtelijke geldstroom beschik? Ik niet! Dus interesseert mij jouw overstap geen ene biet!

Modbreak (Vulcan): je toon mag wel wat milder, respectvoller en minder agressief s.v.p.!


Deze dus.

Mijn aan of afwezigheid is niet relevant, helemaal niet. Ik geef het alleen aan.
Of de reactie mild is of niet ligt aan je referentiekader zeg ik altijd maar.. en er zijn fora waar het er harder aan toegaat, klopt, er is altijd iets te vinden dat erger is of juist minder erg maar vind dat sommige opmerkingen op een manier geplaatst worden dat het respect ver te zoeken is.
Maar ik stop met de discussie (waarom waarschuwen jullie me niet :) )
Ik blijf niet weg.. nog niet  ;D

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #91 Gepost op: 19 oktober 2008, 18:13:04 »
Even voor de duidelijkheid: Op wiens tekst doel je?

Ik heb in de afgelopen uren fijn van de zon genoten, op het kerkhof nog wat foto's gemaakt, mijn vriendin geholpen met fotograferen, dus wat je bedoelt met een mod-break weet ik niet.

Als je van '71 bent, ben je 21 jaar jonger dan ik. Zo dit al ergens op slaat, hoor, ik verwachtte niet, dat het je leeftijd was ;D

Ik constateer slechts, dat er fora zijn, waar het er feller en vooral erger aan toe gaat dan hier. Dat dat hier minder erg is, stemt mij gelukkig en daarom houd ik het ook graag gezellig.
Ik zeg niet, dat ik een heilig boontje ben; dat ben ik niet. Wat ik en anderen over me heen krijg op andere fora..... dan is de toon hier op het forum in dit geval van normaal praten t.o.v. fluisteren.

Maar jouw reactie over gezellig houden en wegblijven vind ik wat sterk, en ik vraag mij dan af, of jouw wegblijven dan wel relevant is. Misschien heb jij wat rust resp. afstand nodig? Nou, dat is je gegund. Maar zou het ook jammer vinden als jij je door deze in mijn ogen milde reacties zou laten wegsturen.
Dat zou ik in principe onterecht vinden.

No hard feelings, Patrick. In tegendeel.
Ik hoop dan ook van gaser harte, dat je aanwezig blijft.

Groet, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2008, 18:15:34 door asplx »

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #90 Gepost op: 19 oktober 2008, 15:49:30 »
91 staat niet voor mijn geboortejaar kan ik je melden... dat is 71 namelijk. Ik ben meer dan wat gewend maar de toon die boven mij is geschreven bevalt me helemaal niet en dat is niet de eerste keer dat ik dingen moet lezen dat ik denk " moet dat op deze manier opgeschreven worden".  En "kennelijk ben je niet veel gewend" is een aanname, een grote valkuil in het communiceren. Je had ook kunnen vragen of ik niet veel gewend ben en wat het probleem dan is. Klinkt al weer heel anders en is een betere benadering als je met mensen in gesprek wilt raken op een aangename manier.
Ik heb geen zin om op een leuk fotografie-forum van pentax in discussie te moeten gaan op een manier die echt lekker internet anoniem is. Aan een ieder wil ik zeggen dat ze moeten praten met elkaar zoals je dat in IRL ook zou doen..
Gezien de modbreak ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Ik vind het dan beter voor mezelf om me niet meer te mengen in enige discussie, dat geeft me mee tijd om leuke dingen te doen...


asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #89 Gepost op: 19 oktober 2008, 13:36:22 »
Sorry Patrick,
Kennelijk ben je niet veel gewend.
Deze discussie noem ik een dispuut waar nog naar elkaar geluisterd wordt.

Kijk maar eens op andere fora, dan trek je of wel hier bij of je wilt die andere absoluut niet meer bezoeken.

Groet,
Ruurd.

Maar, inderdaad: laten we het wel gezellig houden....

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #88 Gepost op: 19 oktober 2008, 09:52:24 »
Ik neem me bij deze voor dat ik me maar eens niet meer in een discussie ga mengen van welke soort ook op dit forum.
Mocht ik het eens vergeten dan graag mij reminden aan deze opmerking.

Wil het graag gezellig houden voor mezelf (en anderen)
:)

Carel

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #87 Gepost op: 19 oktober 2008, 01:26:55 »
Aan alle "overstappers": het interesseert mij geen ene biet dat je overstapt! Wie je ook bent! Wees er gelukkig mee! Ga naar het "merk"-forum van je keuze! Laat verder mij met rust! En laat ons met rust! Dacht je nu werkelijk, dat ik over een onuitputtelijke geldstroom beschik? Ik niet! Dus interesseert mij jouw overstap geen ene biet!

Modbreak (Vulcan): je toon mag wel wat milder, respectvoller en minder agressief s.v.p.!
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2008, 14:18:34 door Vulcan »

Ruud

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #86 Gepost op: 19 oktober 2008, 00:27:00 »
Pim,
Klaarblijkelijk zijn we het meer eens dan eerst leek. Waar het mij om gaat is dat dit forum een Pentaxforum is. Als iemand geheel en al overstapt naar een ander merk vind ik dat zijn foto's hier op den duur niet meer thuishoren en zeker niet in een apart ander-merk-hokje. Er zijn meerdere mensen die meer dan één merk camera hebben en die dan ook foto's van dat andere merk plaatsen. Zelf heb ik hier twee oude foto's van mezelf geplaatst van een Casio in reactie op hier door Sandra gemaakte foto's over het Chinese terracottaleger. Wij hoeven niet roomser te zijn dan de paus, wat mij betreft, maar wel pentax-katholiek, zeg maar.

Pim

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #85 Gepost op: 18 oktober 2008, 23:48:19 »
OK,fout mijnerzijds.
Desondanks wil ik geen apart fotohoekje voor Canon/Nikon/etc cameras.
Een foto is voor mij eindprodukt om het even waarmee ie gemaakt is.
Het praten over Pentax zal voor een C/N etc gebruiker cq overstapper niet aan de orde mogen zijn. Daar zou ik mij in kunnen vinden.
Ook het promoten van een ander merk of het neersabelen van Pentax op dit forum mag en kan niet hier.
Nogmaals een foto staat voor mij boven alle merken. Zo denk ik er over,dus wil ik mijn Sigma DP1 plaatjes niet in een hoek zetten.

Pim.

Ruud

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #84 Gepost op: 18 oktober 2008, 23:16:10 »
Citaat
Ik ben niet overgestapt maar TUSSEN-gestapt met een Sigma DP1.
Heb dat in mei hier ook laten weten (laatste aankoop).
Sinds die tijd keken jullie dus niet naar Pentax plaatjes van mij.
Daar heb ik dus geen enkel commentaar op gehad. Zelfs Ruud die zich zegt te ergeren aan niet door Pentax gemaakte foto's had lovende kritiek op een enkele foto van mij.
Het argument dat forumleden hier willen zien wat met een Pentax mogelijk is,is zeer bedenkelijk.
Natuurlijk snap ik dat dit een Pentax forum is,maar het uitsluiten van...geeft mij zwaar te denken.

Pim.
Pim, als je me citeert moet je dat goed doen. Ik heb niet gezegd dat ik me erger aan niet door Pentax gemaakte foto's. Ik heb ook wel meer lovende kritiek gehad op jouw foto's dan op een enkele foto. Ik waardeer je zeer als fotograaf en wat je hier inbrengt.
Wat me zou ergeren, zei ik, is een apart hoekje voor ander merken. Wijs mij een Nikon forum waar ze een Pentax-hoekje hebben en ik zal elk bezwaar inslikken.
Met vriendelijke groet,
Ruud

Pim

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2008, 18:39:40 »
Citaat
Het zou ook zomaar kunnen dat je er niet hebt bijgezet dat je geplaatste foto is gemaakt met een andere camera?

Weet niet of ik hier eigenlijk al op gereageerd heb maar pentax is wat ons verbind inderdaad, andere merken "toestaan" zal zeker het "merkengelul" doen toenemen. Of we moeten niet zeggen met welke camera de foto is gemaakt en de exif info weglaten..  ::)
Wat ik al wel eerder schreef: mij maakt het niets uit met welk merk iemand zijn plaatjes maakt. Of ze hier geplaatst moeten worden is vers 2.


Zelfs toen ik alleen met Pentax hier foto's plaatste liet ik exif info weg.
Daar had ik mijn redenen voor en het is bovendien niet verplicht om die info erbij te laten.
Mijn Sigma DP1 promoten heb ik ook niet gedaan en vooralsnog gebruik ik mijn Pentax nog altijd veelvuldig.

Pim.

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #82 Gepost op: 18 oktober 2008, 17:12:00 »
Het zou ook zomaar kunnen dat je er niet hebt bijgezet dat je geplaatste foto is gemaakt met een andere camera?

Weet niet of ik hier eigenlijk al op gereageerd heb maar pentax is wat ons verbind inderdaad, andere merken "toestaan" zal zeker het "merkengelul" doen toenemen. Of we moeten niet zeggen met welke camera de foto is gemaakt en de exif info weglaten..  ::)
Wat ik al wel eerder schreef: mij maakt het niets uit met welk merk iemand zijn plaatjes maakt. Of ze hier geplaatst moeten worden is vers 2.


Pim

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #81 Gepost op: 18 oktober 2008, 16:53:49 »
Ik ben niet overgestapt maar TUSSEN-gestapt met een Sigma DP1.
Heb dat in mei hier ook laten weten (laatste aankoop).
Sinds die tijd keken jullie dus niet naar Pentax plaatjes van mij.
Daar heb ik dus geen enkel commentaar op gehad. Zelfs Ruud die zich zegt te ergeren aan niet door Pentax gemaakte foto's had lovende kritiek op een enkele foto van mij.
Het argument dat forumleden hier willen zien wat met een Pentax mogelijk is,is zeer bedenkelijk.
Natuurlijk snap ik dat dit een Pentax forum is,maar het uitsluiten van...geeft mij zwaar te denken.

Pim.

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #80 Gepost op: 18 oktober 2008, 15:11:17 »
Citaat
Nee, een algemeen fotoforum dat is ook niet waarvoor ik hier lid ben geworden ...
Maar een subforum voor een handjevol leden die zijn overgestapt, zou ik me niet aan storen.

Nee ik ook niet hoor. ;)

elsignor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #79 Gepost op: 18 oktober 2008, 09:52:16 »
Even dit draadje doorgelopen, maar het is me niet duidelijk wat nu precies het probleem van Yvonne is met onscherpte, want er zijn vele soorten onscherpte.

Een van de vormen van onscherpte wordt veroorzaakt door de manier waarop de meeste digitale camera's werken: door de interpolatie van grone, rode en blauwe pixels. Alleen Sigma camera's hebben dat probleem niet, want die gebruiken de Foveon sensor, maar die heeft weer andere problemen, zoals lichtgevoeligheid.

Persoonlijk ben ik van mening dat mijn K100d Super minder scherpe foto's maakt dan bijvoorbeeld een Canon EOS 350D. De vraag is echter: waarom? Is het omdat de ESO350D van zichzelf scherper is, of omdat de software in die camera 'stiekem' de foto verscherpt, zoals bijvoorbeeld bij veel compact camera's het geval is?

Ik heb in ieder geval geen probleem met dit soort onscherpte: aan het einde van mijn bewerkingsstappen jas ik de bestanden even door de batch functie van Irfanview en zijn mijn foto's lekker scherp. (ik doe dit altijd als laatste stap, omdat ik meestal twee versies nodig heb: orgineel formaat en verkleind t.b.v. websites).

Natuurlijk zijn er ook andere vormen van onscherpte, ieder weer met zijn eigen oplossing. Veel sportfotografen lijken de voorkeur te geven aan Canon, daar waar veel natuurfotografen juist weer Nikon adepts blijken te zijn. Maar ik vermoed ook dat veel mensen al een hard plassertje krijgen van de prijskaartjes die aan Canons en Nikons hangen ;)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Overgestapt
« Reactie #78 Gepost op: 14 oktober 2008, 19:22:22 »
En dat subforum noemen we dan "spijtoptanten" [smiley=beer.gif]

greetz,
Erik

Sandra

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #77 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:56:45 »
Nee, een algemeen fotoforum dat is ook niet waarvoor ik hier lid ben geworden ...
Maar een subforum voor een handjevol leden die zijn overgestapt, zou ik me niet aan storen.

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #76 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:05:34 »
Citaat

Een Pentaxforum kan en mag nooit een algemeen fotoforum worden.
Daarvoor zijn we met z'n allen niet bijeen gekomen hier....

Pentax is wat ons bindt.

En nu hou ik mijn mond :-X
:o
Meer niet? :'(
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2008, 18:06:04 door asplx »

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #75 Gepost op: 14 oktober 2008, 16:23:28 »
Citaat
Even zonder CREW-pet. Ik ga met Ruud mee: alleen Pentax. Alternatief zou zijn om het hele forum om te sleutelen naar een algemeen fotoforum. Maar dat is wel een heftige verandering...

Een Pentaxforum kan en mag nooit een algemeen fotoforum worden.
Daarvoor zijn we met z'n allen niet bijeen gekomen hier....

Pentax is wat ons bindt.

En nu hou ik mijn mond :-X

Pruimpit

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #74 Gepost op: 14 oktober 2008, 14:32:33 »
Deze discussie hebben we ook bij het Nikon Forum gehad. Wat in dit geval een echte club is. Sommige leden ergerden zich eraan dat sommigen het altijd over apparatuur hadden en nooit foto's posten. Het is echter in beginsel een merkenforum en geen fotoforum. Dat is hier mijns inziens niet anders. Pentax is wat ons bindt, niet de fotografie an sich.

Los daarvan lijkt me het niet slim hier een algemeen fotoforum van te maken. Waarmee onderscheiden we ons dan nog? Fotoforums zijn er al genoeg.

Bij het Nikon Forum is men over het algemeen ook vriendelijk en je zou het bijna niet zeggen. Zelf het eosdigitaalforum is niet onaardig. Daar heb ik ook een blauwe maandag opgezeten omdat ik een Canon EOS30 had.

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2008, 14:45:02 door Pruimpit »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Overgestapt
« Reactie #73 Gepost op: 13 oktober 2008, 12:59:12 »
Even zonder CREW-pet. Ik ga met Ruud mee: alleen Pentax. Alternatief zou zijn om het hele forum om te sleutelen naar een algemeen fotoforum. Maar dat is wel een heftige verandering...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Ruud

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #72 Gepost op: 13 oktober 2008, 12:17:50 »
Naar mijn mening is het onvermijdelijk dat het maken van keuzes tot bepaalde gevolgen leidt. Daarom maken we ze ook juist. Op het Pentaxforum kom ik voor het zien van, het beoordelen van en het beoordeeld worden op foto's die met een Pentax gemaakt zijn. Aan een Nikon-, Canon-, Sony- of Fujihoekje heb ik niet alleen geen enkele behoefte, het zou me ergeren. Als ik een kroeg bezoek omdat ze daar Grolsch schenken hoeft daar niemand mij Heineken aan te bieden. Er zijn genoeg andere plekken waar dat terecht wel gebeurt. Na een echtscheiding neem je ook afscheid van je schoonfamilie.

Toxiq maakt prachtige foto's. Hij stopt daar ontzettend veel moeite in, hij heeft talent en de resultaten zijn prachtig. Toen hij nog met Pentax fotografeerde dacht ik:dat is dus mogelijk met Pentaxspullen. Wat ik nu met zijn ontzettend mooie foto's moet weet ik echt niet. Dat maakt Toxiq niet onaardig en hij hoeft van mij niet direct weg. Ik begrijp de relatie die hij met dit gezellige forum heeft. Maar op niet al te lange termijn moet hij toch echt de overstap definitief maken waar hij zelf voor gekozen hebt. De Engelsen zeggen treffend: You can't have your cake and eat it.