Auteur Topic: Niet scherp, fletse kleuren  (gelezen 11968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koor

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #106 Gepost op: 16 juni 2008, 17:52:18 »
Citaat
Het regende wel, maar niet heel hard; je dacht toch niet dat ik de ISO op 3200 had staan hè?  ;D

Nou, het kwam heel even bij me op  ;) ;D ;D ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #106 Gepost op: 16 juni 2008, 17:52:18 »

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #105 Gepost op: 16 juni 2008, 11:17:11 »
Citaat

is deze foto genomen tijdens een hevige regenbui Yvonne?
Het regende wel, maar niet heel hard; je dacht toch niet dat ik de ISO op 3200 had staan hè?  ;D
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2008, 11:17:25 door yvonnepuntnl »

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #104 Gepost op: 16 juni 2008, 09:43:39 »
Je zou kunnen testen of het aan de lens of body ligt, door onder dezelfde omstandigheden met dezelfde instellingen verschillende lenzen te testen. Treedt het euvel op bij 1 van de lenzen, of bij alle gebruikte lenzen, dan weet je waar je het zoeken moet.

Verder kan ook een internetwinkel zich qua recht niet aan zijn garantieplicht onttrekken, maar als hij blijft weigeren actie te ondernemen zal er een juridische procedure aan te pas moeten komen. Dreigen hiermee of de rechtsbijstand (indien beschikbaar)
inschakelen kan helpen!  :'(
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2008, 09:48:26 door Hen »
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

amai

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #103 Gepost op: 16 juni 2008, 09:30:18 »
Je moet het denk ik anders proberen te zien.
AL jaren lang stijgen de online verkopen en gaat het steeds slechter met de winkels. De online winkels staan toch bekend als dozenschuivers zonder service maar met een lage prijs, waar winkels prijstechnisch niet aan kunnen tippen, mede omdat ze service moeten verlenen.

De winkels missen dus al een hoop klanten die bij de online winkels kopen.
Nu heeft die klant een apparaat wat defect is, en dan komt die wel naar hun toe, want de online winkel doet hier helemaal niets voor de klant.

Ik denk dat dit ongeveer de invalshoek is van de winkels.
Die is dus bijna tegenovergesteld aan die van ons, de internet koper. ;)

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #102 Gepost op: 16 juni 2008, 03:33:38 »
Citaat
Ik sta hier werkelijk met open mond als ik lees welke GARANTIE-problemen hier aan de orde zijn en hoe die worden afgehandeld cq. welke adviezen aan de slachtoffers worden gegeven.

Wanneer u een nieuwe camera koopt - welk merk dan ook - is de verkoper garantieplichtig! De VERKOPER dus! Hoe die dat verderop regelt is zijn verantwoordelijkheid. Tijdens de garantietermijn - en die kan variëren volgens het Nederlands recht tot theoretisch oneindig - is de verkoper aansprakelijk voor de kosten, al zal iedereen begrijpen, dat na 10 jaar cameragebruik ergens over te praten valt.
En dan moet het aantoonbaar zijn, dat het "cameragebrek" niet wordt veroorzaakt door een stompzinnige gebruiker. Want die zijn er óók!!
De Beukelaar is dus NIET aanspreekbaar voor een gebrekkige camera die u NIET bij dat bedrijf heeft gekocht! Leer dat nou eens! Zo moeilijk is dat toch niet! En als je dat niet begrijpt, waarom heb je dan een zo hoogstaand staaltje technisch vernuft gekocht??????
En niks: dat kost € 50! Garantie is garantie, en niet op MIJN kosten! Ja, zo wil ik ook wel garantie geven....! Een ondernemer dient dat risico in alle redelijkheid zelf te dragen; anders had hij geen ondernemer moeten worden! (Ik begin bijna op zijn Hulsters te vloeken!!).  
Is dat nou allemaal echt zo moeilijk?
Ja, dat is kennelijk zo moeilijk. Ondanks je negatieve toon heb je in de kern wel gelijk, maar camera en lens komen bij verschillende winkels vandaan en wat is nou de veroorzaker van de problemen; camera of lens? Het is wel triest als winkeliers geen service meer weten te leveren en zich achter elkaar gaan verbergen.

Groeten, Jos

koor

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #101 Gepost op: 15 juni 2008, 22:47:36 »
Citaat
Gisteren weer ca. 500 foto's gemaakt.
Lichtmeting met nadruk op het midden en AF op AF.C en scherpstelgebied in het midden. Verder 's ochtends de sluitertijd op 1/750e en 's middags op 1/1000e, want toen werd het wat lichter.

Er waren wel onscherpe foto's bij, maar dan was meestal het onderwerp niet in het midden, dus werd er op wat anders scherpgesteld.

Ben tevreden over de resultaten, maar ga toch nog een keer proberen hoe het uitpakt als ik het scherpstelgebied op Auto zet, want dat vind ik wel prettiger fotograferen.
De vorige keer dat ik m op Auto had staan, had ik ook de belichting gekoppeld aan het scherpstelpunt(pagina 143 handleiding) en dat pakte niet goed uit.

Maar dankzij jullie adviezen ben ik er toch in geslaagd om een stuk betere foto's te maken dan de vorige keer en het was 's ochtends echt slecht weer:



is deze foto genomen tijdens een hevige regenbui Yvonne?

Carel

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #100 Gepost op: 15 juni 2008, 21:36:15 »
Ik sta hier werkelijk met open mond als ik lees welke GARANTIE-problemen hier aan de orde zijn en hoe die worden afgehandeld cq. welke adviezen aan de slachtoffers worden gegeven.

Wanneer u een nieuwe camera koopt - welk merk dan ook - is de verkoper garantieplichtig! De VERKOPER dus! Hoe die dat verderop regelt is zijn verantwoordelijkheid. Tijdens de garantietermijn - en die kan variëren volgens het Nederlands recht tot theoretisch oneindig - is de verkoper aansprakelijk voor de kosten, al zal iedereen begrijpen, dat na 10 jaar cameragebruik ergens over te praten valt.
En dan moet het aantoonbaar zijn, dat het "cameragebrek" niet wordt veroorzaakt door een stompzinnige gebruiker. Want die zijn er óók!!
De Beukelaar is dus NIET aanspreekbaar voor een gebrekkige camera die u NIET bij dat bedrijf heeft gekocht! Leer dat nou eens! Zo moeilijk is dat toch niet! En als je dat niet begrijpt, waarom heb je dan een zo hoogstaand staaltje technisch vernuft gekocht??????
En niks: dat kost € 50! Garantie is garantie, en niet op MIJN kosten! Ja, zo wil ik ook wel garantie geven....! Een ondernemer dient dat risico in alle redelijkheid zelf te dragen; anders had hij geen ondernemer moeten worden! (Ik begin bijna op zijn Hulsters te vloeken!!).  
Is dat nou allemaal echt zo moeilijk?

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #99 Gepost op: 15 juni 2008, 20:13:09 »
Het probleem is nou net dat zinnetje "als dat 100% functioneert"'. Hoe weet die camera nou wat voor mij het scherpste punt moet zijn. Als het voorwerp parallel aan de camera voorbij komt dan is de centerspot net zo scherp als de voor en achterkant. Volgens mij werkt die AUTO stand wel voor statische opnamen, je kan dan ook aan de rode puntjes zien welke zijn geselecteerd door de camera.
Ben toch benieuwd naar je resultaten.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #98 Gepost op: 15 juni 2008, 19:50:29 »
Je kunt met de grote draaiknop achter op je camera 3 scherpstelstanden selecteren; daar zit ook een AUTO stand bij, die bedoel ik.
Als je camera daar opstaat, selecteer hij zelf het optimale AF-punt, zelfs als het onderwerp niet in het midden staat.(zo staat het althans in de handleiding) Als dat 100% functioneert, dan is dat ideaal bij bewegende objecten, want het is niet altijd makkelijk om je onderwerp precies in het midden te hebben/krijgen

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #97 Gepost op: 15 juni 2008, 17:08:34 »
Ik dacht dat je je toestel al naar Pentax had opgestuurd, maar zie dat je toch nog wat testen aan het uitvoeren bent. Wat bedoel je met het scherpstel gebied op AUTO zetten. Ik gebruik voor sport altijd  centerspot, dan weet ik in elk geval waar ik richten moet.
Ben benieuwd naar het vervolg.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #96 Gepost op: 15 juni 2008, 17:02:52 »
Tjemig Yvonne wat een verhaal...
en nu, ga je met je toestel verder, of overweeg je nog een controle te laten uitvoeren door Pentax?
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #95 Gepost op: 15 juni 2008, 16:08:57 »
Gisteren weer ca. 500 foto's gemaakt.
Lichtmeting met nadruk op het midden en AF op AF.C en scherpstelgebied in het midden. Verder 's ochtends de sluitertijd op 1/750e en 's middags op 1/1000e, want toen werd het wat lichter.

Er waren wel onscherpe foto's bij, maar dan was meestal het onderwerp niet in het midden, dus werd er op wat anders scherpgesteld.

Ben tevreden over de resultaten, maar ga toch nog een keer proberen hoe het uitpakt als ik het scherpstelgebied op Auto zet, want dat vind ik wel prettiger fotograferen.
De vorige keer dat ik m op Auto had staan, had ik ook de belichting gekoppeld aan het scherpstelpunt(pagina 143 handleiding) en dat pakte niet goed uit.

Maar dankzij jullie adviezen ben ik er toch in geslaagd om een stuk betere foto's te maken dan de vorige keer en het was 's ochtends echt slecht weer:

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #94 Gepost op: 4 juni 2008, 17:21:11 »
Citaat

Nogmaals sorry en ik hoop dat alles goed komt met je K10D en het focusprobleem (?).

OK dankjewel!

PASCAL

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #93 Gepost op: 4 juni 2008, 10:39:50 »
Beste Yvonnes,
Misschien heeft je camera een Back/Front focus probleem!!!!!
Ik heb met mijn K20 een AF probleem en bij mij is het duidelijk dat een Front focus probleem is...Mijn camera is inderdaad vandaag naar de pentax winkel opgestuurd...
Ik wet het niet als je probleem een Back/Front focus probleem is maar dat kan je wel zelf het testen....
Misschien zijn voor jou de volgende links interressant om te lezen:
hier kun je de methode vinden om zelf je camera te testen: (wel in het engels)
http://focustestchart.com/chart.html
een een andere link bij de pentaxforum.com: (K10D Service Menu and AF Adjust!)
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-dslr-discussion/3158-k10d-service-menu-af-adjust.html

Ik hope in ieder geval dat je snel de oplossing kunnen vinden...
Groet
pascal

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #92 Gepost op: 4 juni 2008, 09:23:55 »
Citaat

Voor camera en lensproblemen kan je ook heel goed bij Haspel in Rotterdam-zuid terecht :

http://www.camera-reparatie.nl/index.html

Hg, Peter

Haspel is zeer zeker een goede reparateur van mechanische Pentaxen, maar het lijkt me niet dat je hem nu al moet inschakelen terwijl je nog garantie hebt op je camera.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

PeterN

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #91 Gepost op: 4 juni 2008, 09:22:06 »
Citaat



Ik vind het trouwens wel jammer dat Pentax Benelux niet meer bestaat. Daar kon je je camera ook zo laten repareren, tenminste wel toen ik er voor de laatste keer was om mijn Pentax LX met het 'sticky mirror syndroom' te laten behandelen.

Nogmaals sorry en ik hoop dat alles goed komt met je K10D en het focusprobleem (?).

Voor camera en lensproblemen kan je ook heel goed bij Haspel in Rotterdam-zuid terecht :

http://www.camera-reparatie.nl/index.html

Hg, Peter

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #90 Gepost op: 4 juni 2008, 08:44:33 »
Citaat
Ja hoor, nu heb ík het fout gedaan; ik vroeg je nog of je er zo naar toe kon rijden en als jij dan dit:
 antwoordt, dan ga ik er vanuit dat je gewoon naar die zaak kunt toegaan ja.
Tot dan toe dikke pech, alleen die laatste opmerking kan ik niet echt waarderen  :(  
Maar toch bedankt voor je meelevende reactie  ::)

Mijn excuses voor het misverstand Yvonne, volgende keer zal ik wat duidelijker zijn met wat ik precies bedoel. Hoewel ik dat niet schreef had ik het specifiek over De Beukelaer in België (ik wist wel dat er een vestiging in NL was, maar vermoedde al dat ze geen reparaties deden). Voor mij is België ook niet naast de deur, maar als ik zelf problemen heb (wat ik niet hoop, afkloppen) zal ik toch zelf naar België rijden als dit betekent dat mijn camera sneller gerepareerd kan worden.

Ik vind het trouwens wel jammer dat Pentax Benelux niet meer bestaat. Daar kon je je camera ook zo laten repareren, tenminste wel toen ik er voor de laatste keer was om mijn Pentax LX met het 'sticky mirror syndroom' te laten behandelen.

Nogmaals sorry en ik hoop dat alles goed komt met je K10D en het focusprobleem (?).
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #89 Gepost op: 3 juni 2008, 23:26:59 »
Citaat

Uiteraard rij je pas naar De Beukelaer nadat je hiervoor eerst een afspraak gemaakt hebt  ::)


Ja hoor, nu heb ík het fout gedaan; ik vroeg je nog of je er zo naar toe kon rijden en als jij dan dit:
Citaat
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik heb meermaals gehoord en gelezen dat er mensen naartoe zijn gereden en dat de camera dan ter plekke werd gecontroleerd
antwoordt, dan ga ik er vanuit dat je gewoon naar die zaak kunt toegaan ja.
Tot dan toe dikke pech, alleen die laatste opmerking kan ik niet echt waarderen  :(  
Maar toch bedankt voor je meelevende reactie  ::)
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2008, 23:29:15 door yvonnepuntnl »

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #88 Gepost op: 3 juni 2008, 20:55:44 »
Citaat

Dat was een heel slecht advies.  >:(

Uiteraard rij je pas naar De Beukelaer nadat je hiervoor eerst een afspraak gemaakt hebt  ::)

Maar goed, het lukt wel! Gewoon volhouden en je niet door de fotozaken laten afschepen.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #87 Gepost op: 3 juni 2008, 19:14:48 »
Yvonne, you have mail.

lock

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #86 Gepost op: 3 juni 2008, 18:55:26 »
Citaat

Persoonlijk zou ik zelf naar De Beukelaer gaan rijden, want al dat gezeur eromheen hoeft voor mij niet zo  :)

Dat was een heel slecht advies.  >:(
Ik heb Dixons gebeld en die hadden er nog niet eens achteraan gebeld en toen heb ik mijn camera daar weer opgehaald en ben er mee naar Sliedrecht gereden en was wel op de goede plek op een industrieterrein in Sliedrecht, maar kon het gebouw niet vinden. Opgebeld om te vragen waar ze nu precies zitten en de man vroeg mij al argwanend waarom?? Want ik kon daar dus absoluut niets inleveren, zij houden daar alleen maar kantoor en verder helemaal niks. De rest gebeurt in Belgie, alle apparaten worden vanuit de Nederlandse dealers naar Belgie gestuurd. Zij konden dus niets voor me doen.
Toen ben ik in Sliedrecht op zoek gegaan naar een fotozaak en gevonden. Daar ben ik te woord gestaan door een heel aardige fotograaf en die heeft de camera ook getest en kon zo niks raars ontdekken. Hij gaf wel toe dat het erg moeilijke objecten zij'n; bewegende paarden. Hij wilde voor mij het toestel ook wel opsturen (overigens ook niet gratis), maar waarschuwde mij voor het feit dat de camera uit Nederland komt (Dixons) en de lens misschien uit Duitsland (Konijnenberg). Hij heeft iets dergelijks een keer gehad met een Canon camera van de Mediamarkt (schijnbaar ook Duitse import) en die camera is 3 maanden onderweg geweest van NL naar DLD en weer terug.
Hij was bang dat mij met deze set misschien hetzelfde zou kunnen overkomen. Ik heb nu dus alles weer thuis.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #85 Gepost op: 3 juni 2008, 13:07:25 »
Al met al heel vreemd! Pentax biedt garantie en gratis ophaalservice. De fotozaak hoeft het pakketje alleen maar mee te geven...

Onderstaand mailtje heb ik een jaar geleden van pentax ontvangen naar aanleiding van een vraag:

Geachte,

Pentax biedt 1 jaar garantie op de camera's. De firma De Beukelaer, verdeler voor Pentax producten in Nederland, heeft aangekondigd hier 1 jaar extra bovenop te doen. Hierdoor heeft u recht op twee jaar waarborg vanaf de datum van aankoop. Indien de camera minder dan twee jaar terug werd aangeschaft, is het nodig de originele Pentax garantiekaart en het aankoopbewijs in te leveren. Dit extra jaar waarborg geldt natuurlijk uitsluitend voor de camera’s die De Beukelaer in Nederland heeft verdeeld.

Wij handelen herstellingen alleen af via ons dealer-netwerk. In geval van een defect zal u genoodzaakt zijn het toestel aan te bieden bij de oorspronkelijk internetshop of bij een fotozaak van uw keuze. Wij organiseren een gratis afhaalservice bij onze dealers.

Met vriendelijke groet,
Theo NEEFS
Customer Relations Director
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2008, 13:07:48 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #84 Gepost op: 3 juni 2008, 12:54:32 »
Ik heb telefonisch om een aantal adressen gevraagd. Die heb ik gekregen en zoals ik al zei bij allemaal moest ik betalen. Misschien scheelt het dat het bij jopu om een reapratie ging; daar moet je zowiezo voor betalen; bij mij is het garantie. 1 Zaak zei wel dat als ik de spullen bij hen had gekocht dat het dan niks kostte.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #83 Gepost op: 3 juni 2008, 11:12:13 »
Toen ik mijn oude FA 80-320 wilde laten repareren heb ik een mailtje gestuurd naa de Beukelaer. Heb gezegd dat ik iets wilde laten repareren en vroeg welke zaak in de buurt was van mijn postcode om mijn spullen aan te bieden. Kreeg toen een lijstje met een aantal winkels/dealers in de buurt. Dan kan je gewoon naar zo'n winkel toe gaan met dat mailtje en dan worden de spullen daar verstuurd. Die winkel vroeg dus echt geen verzend kosten of zo.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Niet scherp, fletse kleuren
« Reactie #82 Gepost op: 3 juni 2008, 10:56:58 »
Citaat
Kun je daar zo maar heen rijden?

Ik ben er zelf niet geweest, maar ik heb meermaals gehoord en gelezen dat er mensen naartoe zijn gereden en dat de camera dan ter plekke werd gecontroleerd.
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2008, 10:57:07 door Asahiflex »
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX