Auteur Topic: zoom utrecht  (gelezen 1404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: zoom utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2007, 09:49:20 »
Citaat
@Hen: Ja wel geweldig zo'n 1.7/17-70mm! Ik durf haast niet naar de prijs te zoeken... :P
Carel

Roffelroffel............ dit objectief kostte sec 1700,- Euris..........
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: zoom utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2007, 09:49:20 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: zoom utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 28 november 2007, 17:53:05 »
@Hen: Ja wel geweldig zo'n 1.7/17-70mm! Ik durf haast niet naar de prijs te zoeken... :P
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: zoom utrecht
« Reactie #14 Gepost op: 28 november 2007, 10:11:23 »
Afgelopen zondagavond (bij concert Joop Wolters) nog met een 'collega' fotograaf gesproken die met een Canon Eos 5D (oefff!) stond te knallen. Hij had minder moeite dan ik met het licht daar maar dan ook de beschikking over een 17-70 mm 1.7 lichtsterk objectief met een diameter zo groot als de body zelf.....

Wat ik wil zeggen, camera zelf zal zijn werk wel doen, het zit hem mn. in de objectieven en de persoon achter het apparaat. We hebben wat foto's bekeken over en weer maar ik hoefde me nergens voor te schamen. Een lichtsterk objectief voor deze omstandigheden ben ik naar op zoek, dus dat komt nog wel.

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: zoom utrecht
« Reactie #13 Gepost op: 26 november 2007, 21:07:41 »
Citaat
Goesso Eviz, weg die twijfels.
In een piepklein doosje
[...]

Done!
 ;) ;) ;) ;)

greetz



PS ik heb ook voor de K10d gekozen vanwege de zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

koor

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2007, 21:01:29 »
Goesso Eviz, weg die twijfels.
In een piepklein doosje;
laat je nie gekmaken door al die reclamemakers.

Waar je voor gekozen hebt is duidelijk.
Ook ik heb getwijfeld tussen vele merken.
Uiteindelijk door de vele positieve reviews voor de Pentax K10d gekozen.
En ik vind 'm beter dan de andere merken in deze prijsklasse.
Stukken beter zelfs.


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: zoom utrecht
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2007, 20:24:56 »
Ik heb heel soms ook wel spijt dat ik voor een Pentax digitale reflex heb gekozen. Als ik nu - zonder dat ik objectieven had - opnieuw een keuze zou moeten maken, lonkt een Canon 40D wel heel erg..... Dat heeft niets te maken met (een tekort aan) kwaliteit van Pentax, maar meer met het bredere platform dat Canon kan bieden. Aan de andere kant, dat wist ik toen ik voor Pentax koos........dus  :-?
Op de Zoom was het wel weer merkbaar: weinig Pentaxmateriaal aanwezig. Dat zijn van die momenten die de twijfel weer boven brengen.

Ik hoop maar dat Hoya zijn belofte houdt en geld in Pentax pompt zodat Pentax (en Hoya) zijn ambitie kan waarmaken: Pentax nummer 3 achter Canon en Nikon. Dan is alle twijfel weg (????).
Aan de andere kant, er komen zo langzamerhand wel meer third-pary spullen op de markt voor Pentax. Ik ga er maar vanuit dat het allemaal "goed" komt en ga weer genieten van Pentax.

[size=8]Eviz stopt zijn twijfel weer in een doosje.[/size]

greetz
« Laatst bewerkt op: 26 november 2007, 20:25:48 door EviZ »

Raymond

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2007, 19:12:00 »
Nikon en Canon gebruikers zijn losers ole-ole... ;D

Tuurlijk zijn Nikon en Canon ook goede camara's, maar doet me altijd een beetje denken aan de pils reclame... 'Maar wij hebben Pentax...' ;D
En, zeker niet het minste: die gebruikers zijn geen lid van het Pentax forum!!

Beetje merken kift vind ik wel humor maar toont eerder zwakte dan dat je wéét dat je goed gereedschap hebt. Toch?


Pentax Rules!!!!!! hahaha

Groetjes,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 26 november 2007, 19:13:32 door Raymond »

wimem

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2007, 15:47:20 »
Wat met een Pentax kan, is ook mogenlijk met een Can- of Nik-on , of met wat voor merk dan ook beste mensen. Net als met automerken of hondenrassen, je kiest ergens voor en waarom zouden we een ander discremineren???
Mijn pentax zal en moet ook vreemde merken acepteren, of tie wil of nie!  Hamer en/of slijptol zijn mij niet vreemd! (oeps,... een beetje vloeken in de kerk misschien... :o )
  M A A R   I K  G A  V O O R   RESULTAAT!

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re: zoom utrecht
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2007, 13:43:58 »
Ik vrees dat ze daar op een Canon of Nikon forum heel anders over denken ;) Ennnnn daar is ook echt wel een leuk plaatje mee te schieten :-?

Ik heb ook best lang zitten twijfelen tussen canon, nikon en de pentax k10d. Is dus de Pentax geworden omdat ik daar voor m'n eurisch gewoon meer waar voor m'n geld krijg. Ben verder ook helemaal niet merken trouw. (alleen de motorfiets moet een Guzzi zijn ;))

begonnen met een Fujica ax1 met 50mm 1.4, en een prost 35/70mm macro. nog steeds in bezit.
Daarna een canon eos 500 met een sigma 28/200 ook nog steeds in bezit. Daarna een Nikon coolpix 858 met 3,2pikkels (maakt erg mooie foto's) die is nu m'n zwerfcamera. En nu dan de Pentax K10d met 18/55mm en 50/200mm, en een 50mm 1.4 en een 100mm 2.8 macro. En dat schiet ook echt wel lekker :D

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

willemk10d

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2007, 11:56:56 »
Citaat
En voor mij reden genoeg om over te stappen van Canon naar Pentax, het gaat om de fotograaf, maar die heeft wel het juiste gereedschap nodig :)


en dat hebben we met een pentax toch??? ;) ;)

Gertjan

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2007, 09:42:21 »
En voor mij reden genoeg om over te stappen van Canon naar Pentax, het gaat om de fotograaf, maar die heeft wel het juiste gereedschap nodig :)

koor

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2007, 19:54:57 »
Zoist. Wijze woorden en oh zo waar!

Pim

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2007, 19:41:15 »
Citaat
Het is nog steeds: het gaat niet om welk gereedschap maar wat doe ik met het gereedschap!
Ja toch, niet dan?

Jazeker,helemaal mee eens.

Ben ook niet zo'n liefhebber van dit wapengekletter.

Pim.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: zoom utrecht
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2007, 19:39:43 »
Ik was zaterdag. Wat een drukte. Fotograferen was nauwelijks mogelijk. Als je scherpgesteld had, werd je voor je foto had genomen aangestoten of opzij geduwd (althans dat werd geprobeerd). Iets meer afstand genomen en het lukte wel om een foto te nemen, zij het dat de onderzijde van de foto gevuld is met "hoofden".
De Tamron 90mm f/2.8 in combinatie met de AF-540FGZ bewees overigens wel een prima combinatie te zijn.
Workshops waren niet te volgen: te veel mensen en te veel omgevingsgeluid.

En ja, het aandeel Canon en Nikon was hoog. Veel "witte" objectieven gezien. Ook de handel was niet echt Pentax mindend: had mij oog laten vallenop Soligor tussenringen. Deze waren alleen te verkrijgen voor Canon, Nikon en Sony. Grrrr...waarom wel Sony en geen Pentax  :(

Desalniettemin wel genoten.

greetz

wimem

  • Gast
Re: zoom utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2007, 19:01:23 »
Het is nog steeds: het gaat niet om welk gereedschap maar wat doe ik met het gereedschap!
Ja toch, niet dan?

willemk10d

  • Gast
zoom utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2007, 18:52:23 »
hallo mede pentaxers , ben vandaag naar utrecht geweest, erg druk weinig mogelijkheden voor het maken van foto's en denk dat ik een van de weinigen was die met een pentax om zijn nek daar liep, merendeel nikon en canon, zijn die camera's nou echt zo goed en heb ik de verkeerde camera gekocht???????????????  of behoor ik bij die groep die wel kan fotograferen en niet mee wil doen met die merk gekte .
zag ook veel mensen met 500mm  of meer aan de body hangen goh ik ben blij met mijn 70-300 en dat ik die door shake reduction aardig vast kan houden met fotograferen en zo doende toch aardig scherpe foto's kan maken.

nou ik weet het wel ik blijf met mijn pentax k10 d fotograferen ik vind het een perfecte camera en ik hoop met mij nog veel fotografen
groet willem k10d :P :P :D ;D