Auteur Topic: Ik begrijp er de ballen van!!  (gelezen 863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

idussen

  • Gast
Re: Ik begrijp er de ballen van!!
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2007, 20:24:57 »
Hoi Wytze,

Ik herken onmiddellijk wat je bedoelt.
Ongeveer bij dezelfde handeling, fotos vanuit camera naar PC en dan weer terug van PC op het kaartje in de camera. Niet te zien in het lcd beeld, maar wel op het kaartje bv bij het afdrukken.

Zelf heb ik de volgende lociga bedacht : het heeft te maken met de sub directory. De camera plaatst de foto's in een sub directory op je kaartje. Ik zie dat ook als ik foto's eraf haal. Fotos die je terugplaats komen niet automatisch in die sub directory te staan, maar op een "hoofd"directory. En zijn om die redenen niet meer te zien via je camera.
Het heeft niets te maken met andere extenties.

Maar goed, zoals ik al schreef, dit is mijn logica. Geen idee of het echt zo werkt of wat je eraan doet.

isabelle

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ik begrijp er de ballen van!!
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2007, 20:24:57 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Ik begrijp er de ballen van!!
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2007, 17:34:53 »
Wytze,
controleer als je het kaartje in de PC steekt of de foto's in een sub directory staan en of je inderdaad de juiste file extensie hebt (JPG). Ik ken dat Canon printertje niet , maar denk niet dat ie de Pentax RAW bestanden aan kan (PEF of DNG).

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

google64

  • Gast
Re: Ik begrijp er de ballen van!!
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2007, 15:09:49 »
Kloppen de extensies wel? Heb je de foto's een andere naam gegeven?

(Extensies zijn .jpg, .gif, .exe etcerera).

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Ik begrijp er de ballen van!!
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2007, 14:45:12 »
Forumvrienden!

Reeds eerder heb ik aangegeven dat mijn digitale kennis ongeveer gelijk gesteld dient te worden aan het intelligentieniveau van een zebravink. Daarom een vraag aan jullie:

Ik ben in het bezit van een kleine Canonfotoprinter (Selfy). Heel handig om ff tussendoor voor jezelf of voor een ander snel een kiekje uit te printen. De resultaten zijn echt prachtig! Er zijn twee manieren om de foto's op de priner te zetten: rechtstreeks van de camera (kabeltje) of via de cardreader op de printer. Nu heb ik recent van mijn PC een aantal foto's teruggeschreven naar de kaart. Echter nóch op mijn lcd van de camera, nóch op de lcd van de printer kan ik deze foto's terugvinden. Nu zal je zeggen: het wegschrijven is niet gelukt. Maar nu komt ie: op het moment dat ik de kaart in de camera steek en de foto's die daarop staan naar de PC wil overpompen, worden de weggeschreven foto's WEL zichtbaar!! Je voelt m al: ik begrijp er de ballen van. Welke digicrack neemt de uitdaging aan deze digibeet uit te leggen wat ik niet goed doe??

Bedankt!


Wytze    
« Laatst bewerkt op: 30 september 2007, 16:06:19 door Wytze »