Auteur Topic: PAST - Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november  (gelezen 3535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #21 Gepost op: 7 november 2009, 19:51:04 »
De PhotoKina is eigenslijk een proffesionele beurs, die eens in de 2 jaar wordt gehouden in Keulen.
Deze beurs is zo groot, dat je er alleen wat aan hebt, als je tevoren weet wat je wil zien en dus waar je heen gaat.

Ik ben zowel als amateur  als als prof daar geweest.
Als je echt allers zou willen zien, ben je meerdere dagen zoet.
Aanbevolen dag om er weg te blijven: Zondag. dan kun je er over de koppen lopen.
Aanbevolen dagen om te gaan: Donderdag, vrijdag, maandag.

Op de Photo Kina heb ik jaren geleden alle mogelijke macro-objectieven uitgeprobeerd; Pentax, Kiron, Panagor, Tamron, Tokina en Sigma.
Leuk om te doen, zorg er dan voor iets kleins bij je te hebben om te fotograferen.

Groeten, Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #21 Gepost op: 7 november 2009, 19:51:04 »

Offline Khashoggi

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #20 Gepost op: 5 november 2009, 19:44:49 »
Later op de dag was het inderdaad een stuk rustiger. Op zaterdag ochtend was de ingang echt bij hal 7, net als bij hal 8 aan de buitenkant. Dit is op zaterdag al verplaatst naar hal 8.

Dat ik me nou totaal niet vermaakt heb? Nee, dat nou ook weer niet. Maar het is me door mijn irritatie argumenten helaas wel tegen gevallen. Met deze opzet voor volgend jaar, dan ga ik niet. Als het groter van opzet zal zijn zal ik het zeker weten ter overweging in brengen om evt. wel te gaan. Misschien had ik er ook wel meer van verwacht na de recensies van vorig jaar.

Maar Photokina, wat is dat voor een soort beurs? Heeft er misschien iemand een link met meer info? Ben er even nieuwsgierig naar.

Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #19 Gepost op: 5 november 2009, 11:51:27 »
Ik ben wel geweest en heb een hele leuke dag gehad. De lezingen (concertfotografie, pool fotografie en color management) waren echt de moeite waard. Ik heb de K7 eens in mijn handen vast kunnen houden en heb de 300/4.0 eens op mijn K20D mogen uitproberen. Verder heb ik allerlei camera's van de concurent eens kunnen uitproberen en heb mijn fotogear eens in verschillende rugzakken gestopt om te kijken welke het meeste geschikt zou zijn. Verder nog mijn Pentax uitgeprobeerd op verschillende statieven (redged, Velbon, Manfrotto), mij verwonderd over de opnamekwaliteit van een Nikon F600.5.6, de snelheid van een Nikon D3 (echt een machine geweer als je de ontspanner indrukt) en geconstateerd dat mijn K20D met grip toch echt veel lekkerder in de hand ligt dan welke camera van welk concurerend merk dan ook.

Natuurlijk was het druk, natuurlijk had ik een grote zaal met alleen Pentax willen zien en natuurlijk kan ik nog een groot aantal verbeterpunten bedenken. Maar ik heb mij de gehele dag prima vermaakt en dat voor maar € 7,50.

Laten we juist dit initiatief van Zoom waarderen. Het evenement is nog jong en kan alleen nog maar groeien. Op het gebied van fotografie wordt in Nederland niet zoveel georganiseerd dus ik ben blij met de Zoom Experience en denk dat ik volgend jaar weer van de partij zal zijn.
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #18 Gepost op: 5 november 2009, 07:57:12 »
Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik er niet ben geweest.
Mijn indruk uit alle berichten: een hoop drukte om niets.

p.s. Ik houdt niet van drukte...
« Laatst bewerkt op: 5 november 2009, 12:12:36 door cemi »

Offline wzylstra

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #17 Gepost op: 4 november 2009, 19:17:15 »
Dit jaar voor de tweede keer op de Zoom Experience geweest en vond achteraf dat ik het in vergelijking met vorig jaar een stuk minder vond. Kleiner, slecht verlicht en buiten de drukte ervoer ik het als rommelig.
Ik had mijn camera expres niet meegenomen, omdat ik niet direct weg ben van hijgende fotografen (en dan van oudere leeftijd), die zich aan de de jonge modellen staan te vergapen. Althans dat was mijn  ervaring verleden jaar en ben dan ook blij dat ik de camera had thuisgelaten.

Wat mij eveneens verbaasde was dat de Beukelaar als bedrijf ook dit jaar weer door afwezigheid schitterde.
Dat er iemand van Pentax (de Beukelaar) in een klein hoekje bij een van de grotere handelaren stond verscholen, bevreemde mij zeer. Het lijkt mij dan ook een gemiste kans. Een zo kwalitatief hoogwaardig merk verdient naar mijn idee een betere Public Relation.
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2009, 19:14:22 »
ik was expres wat later gegaan, zo rond 13:00 dan is het al wat rustiger. workshops vond ik ook geen probleem. wel was het jammer dat bij de adobe stand je uitleg kreeg over pse8 en lr maar die persoon bijna niet te verstaan was door de stand ernaast waar ze aan het breakdancen waren.

de prijzen vond ik ook zwaar tegenvallen. totaal geen beursaanbiedingen. het grote voordeel was wel dat je veel apparatuur had staan om even goed te bekijken/proberen.
ik heb nog goed lopen kijken naar zo'n 5-1 scherm een lampstatief en een arm om die reflector vast te houden. niet gekocht (komt nog via internet, geen zin in gesleep) wel 8st eneloops voor €19,-

K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Mharda

  • Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #15 Gepost op: 4 november 2009, 10:23:49 »
Photokina ben ik inderdaad ook geweest. Gigagantisch.... Alhoewel een hal met alleen maar fotolijstjes mij ook niet echt blij maakt...

Misschien tegen die tijd maar eens wat afspreken....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2009, 10:16:00 »
Dus volgend jaar mee naar de Photokina. Ook wel druk maar zo veel groter ....
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #13 Gepost op: 4 november 2009, 10:14:24 »
Ik ben op zondag geweest en herken je verhaal niet. Ik kon bij winkelstands of meteen of binnen een paar minuten geholpen worden....

Duwen en trekken, of beter gezegd het gebrek aan, was juist een aangename verrassing. Natuurlijk stonden er veel mensen, maar even wachten en je kon er best bij. Ook de modellen waren veel vriendelijker dan twee jaar geleden.

Workshops heb ik niet gevolgd, lekker een beetje geslenterd....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Khashoggi

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2009, 09:14:28 »
Ik reageer ook weer even een keertje. Na afwezig te zijn geweest even door prive omstandig heden.

En hoe vonden jullie het? Vond er zelf helaas erg weinig druk, te druk, soms heel onbeschofd moeten doen om ergens een rij uit te komen door mensen een stomp te geven. Wel nog een mooie lens uitgeprobeerd, 70mm vast brandpunt afstand. De man die me geholpen heeft was van Pentax zelf, die heeft me ook nog wat anders uitgelegd samen met een andere bezoeker hoe ik de hele oude lensen van mn vader zou kunnen gebruiken(zijn een van de eerste pentax lensen voor slr camera's, de andere bezoeker die erbij heeft geholpen was trouwens ook pentax gebruiker, toevallig iemand van hier??). Dat was dus wel positief. En aangezien ik op zaterdag vrij snel binnen was om 10 uur, wel vrij snel geholpen op 2 plekken(fotovideoboom&kamera express). Info gekregen ook over wat studiootjes die in de "aanbieding" waren. Maar echte aanbiedingen waren er natuurlijk niet(of heel weinig echt goede aanbiedingen). Wel nog een complete studio voor thuis aangeschaft voor 300 euro. De lens niet aangeschaft, lag helaas ver boven budget, en na gekeken te hebben op internet was ie online zelfs nog zo'n 200 euro goedkoper te vinden(zonder de cashback actie). Dus wel iets wat voor in de toekomst gaat komen.

De grootste irritatie dingen waar ik tegen aan gelopen ben zijn: Te druk, in een eigenlijk te kleine ruimte. Workshops die ik wou volgen konden niet gevolgd worden door de drukte. Lange wachtrijen.
Positieve dingen: Ondanks dat ik geen workshops kon volgen die ik wou volgen(Portret van Govert de Roos&concert/evenementen fotografie oa), nog wel wat op gestoken.  Ondanks dat ik soms een stomp moest gebruiken omdat mensen me er niet langs wouden laten, had die drukte in mijn ogen ook wel weer wat gezelligs.

Maar om volgend jaar weer te gaan? Nee, niet als het in deze opzet is. Het was een te kleine ruimte voor het aantal mensen die er waren. Ook de workshops waren voor veel mensen gewoon niet te volgen door de drukte.

Offline Mharda

  • Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:09:00 »
Ik ga ook morgen. Samen met een vriend: canon shooter....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:19:40 »
kaart vanochtend gekocht. ik ben zondag aanwezig. pentax in de hand ;D

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

RonHendriks

  • Gast
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2009, 21:50:01 »
Weer eens naar boven gehaald. Ik ga zondag, heb kaarten. Ben herkenbaar aan de pentax en naast me loopt nog een olympus-gevalletje.

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2009, 12:55:17 »
Ik ga er misschien wel heen. Nog nooit geweest.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #7 Gepost op: 7 augustus 2009, 11:00:33 »
Ik ga denk ik ook, staat in ieder geval in de agenda.
Vorig jaar was wel leuk maar je moet je verwachtingen er wel naar zetten, ik had meer echte aanbiedingen verwacht.

Het laat trouwens wel goed zien hoe asociaal de meeste hollanders zijn, men duwt je opzij of gaat voor je staan omdat ze zelf een foto willen maken. (Gelukkig ben ik bijna 2m dus hebben ze in beide gevallen een taaie aan me 8-) )
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2009, 11:01:16 door speedyd27 »
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Offline Mharda

  • Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2009, 20:10:55 »
Als ik ga, wordt het de 31e...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2009, 18:09:44 »
Ik was er vorig jaar ook. Heb me toen prima vermaakt. Wel jammer dat Pentax er niet was. Had toen nog geen dslr maar een Nikon Coolpix P80 en ook daarmee kun je funfoto's maken zolang je niet te hoge verwachtingen hebt.
Bij de Olympusstand maakte ik deze.

Offline Khashoggi

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2009, 14:29:44 »
Denk dat het hoedan ook leuk zal zijn als ze aanwezig zouden zijn. Ook met de wat goedkopere modellen(in zowel lens, body's etc.). Heb een kaartje besteld, hoop dat het beter is dan in 2007.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2009, 13:12:40 »
het zou wel een mooi moment zijn om de k-7 aan het grote publiek te laten zien.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Jelle

  • Gast
Re: Zoom Experience 2009 - 31 oktober & 1 november
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2009, 13:11:50 »
Zou leuk zijn als Pentax dit jaar wel van de partij is:) mogen we misschien even de 60-250 uitproberen op onze camera:D

Offline Mharda

  • Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 10:10:45 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink