Auteur Topic: avond4daagse  (gelezen 3028 keer)

lreyns

• Gast
Re: avond4daagse
« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2008, 18:25:07 »
Hé Pim...... Meelopen was geen optie?? ;D

Lucien

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2008, 18:25:07 »

Pim

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2008, 23:04:58 »
Citaat
Het ziet er niet echt uit als een vrolijke avondvierdaagse. Meer als een jaren tachtig anti-neutronenbom demonstratie of iets bozigs richting Dodewaard. Maar het heeft wel wat, zeker.

Leuk,zo heb ik het ook ervaren toen ik zo'n 18 jaar geleden mee moest lopen. Nu snap ik nog beter waarom ik zo'n lelijke foto heb geplaatst.

Pim.

Offline huisfotograaf

• Senior Member
  • **
  • Pentax, sinds 1974.
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2008, 22:55:28 »
Het ziet er niet echt uit als een vrolijke avondvierdaagse. Meer als een jaren tachtig anti-neutronenbom demonstratie of iets bozigs richting Dodewaard. Maar het heeft wel wat, zeker.

Pim

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2008, 22:51:44 »
Citaat
Nou Pim...

Ik zit al tegen deze foto aan te kijken sinds je hem geplaatst hebt....
Toen ik 'm voor 't eerst zag dacht ik meteen... even wachten met een reactie plaatsen.

Intussen lees ik enkele, zo voelt het aan, vrij ingehouden reacties. Ben geneigd daaruit af te leiden dat de foto niet zo geslaagd wordt gevonden maar dat men zich wat inhoudt om dat ook te schrijven (of - aan de karige reacties te zien - dan maar niet reageert, wat ik ook wel eens doe als ik inschat dat m'n commentaar misschien niet goed zal vallen).

Na jouw (voorgaande) reply wil ik toch wel reageren. Eigen stijl of niet, spreekt deze foto mij om heel wat redenen niet echt aan.

De titel-beeldcombinatie vergt, voor mij althans, extra uitleg.
Door de veelheid aan elementen blijft het een zoeken wat nu eigenlijk het onderwerp is: de wandelaars, de verkeersplaat, de lantarenpalen, de fotograaf in de achteruitkijkspiegel, de blokken (verkeersremmers?), of - ongetwijfeld - al die elementen samen...?

De kleuren voelen niet goed (witbalens en kleurenzweem).
Het contrast roept een gevoel van dreiging op terwijl het tafereel er op zich eerder vriendelijk uit ziet.
De vignettering is erg sterk aanwezig terwijl ik er niet echt toegevoegde waarde voor de inhoud van de foto in zie. Dat je hierdoor zelf minder prominent in beeld komt vind ik een vreemd argument, vooral omdat je zo je best hebt gedaan om de spiegel met jou in beeld mee in de foto op te nemen. Dan maak je toch gewoon de foto zonder de spiegel in beeld of zo dat je jezelf niet te zien krijgt in de spiegel!? Wat ik bij eerdere foto's nog als een persoonlijke stijl kon begrijpen blijkt nu bijna een oplossing voor een probleem in de foto??

Had eerst gedacht om maar niet te reageren maar heb dat nu toch maar gedaan. Dit is tenslotte een fotografieforum  :-/.

Jan V.

Enorm bedankt Jan,met name omdat je lang deze foto op je in hebt laten werken. Uit je eerdere reacties op mijn werk heb ik al begrepen dat je vaker moeite hebt met mijn kleurgebruik,zeg maar misbruik en een zekere onrust (Thorn weerspiegeld) in mijn foto's.
Zeker lijkt mij haast dat mijn stijl niet de stijl is waarvoor jij een voorkeur hebt. Het zij zo en dat is te begrijpen. Wat ik begrijp is dat jouw oog een zekere rust wil vinden,dat haal ik ook uit jouw werk. Dat doe je waarschijnlijk weloverwogen,althans zo ervaar ik jouw werk.
Niks mis mee,maar om kort te zijn lijkt het mij voor de hand te liggen dat onze zienswijzen nogal verschillen.
Ik stel prijs op chaos,het randje opzoeken,met opzet in de fout gaan en mijn presentatie af te laten hangen van mijn emoties. Het is altijd vlug en op weinig letten. Pakt niet altijd goed uit,ik weet het maar ik kan niet anders.
Wat betreft je opmerking betreffende de vignetering en mezelf wegwerken en toch weer niet kan ik alleen maar reageren met de opmerking dat dat het dubbele aan mij is.
Jan,nogmaals bedankt voor de tijd die je genomen hebt en tot slot,met jouw zou ik wel eens een dagje willen optrekken en onze resultaten willen bekijken. Met wat Duveltjes uiteraard na afloop.

Groet,

Pim.

Offline janver

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2008, 22:10:36 »
Nou Pim...

Ik zit al tegen deze foto aan te kijken sinds je hem geplaatst hebt....
Toen ik 'm voor 't eerst zag dacht ik meteen... even wachten met een reactie plaatsen.

Intussen lees ik enkele, zo voelt het aan, vrij ingehouden reacties. Ben geneigd daaruit af te leiden dat de foto niet zo geslaagd wordt gevonden maar dat men zich wat inhoudt om dat ook te schrijven (of - aan de karige reacties te zien - dan maar niet reageert, wat ik ook wel eens doe als ik inschat dat m'n commentaar misschien niet goed zal vallen).

Na jouw (voorgaande) reply wil ik toch wel reageren. Eigen stijl of niet, spreekt deze foto mij om heel wat redenen niet echt aan.

De titel-beeldcombinatie vergt, voor mij althans, extra uitleg.
Door de veelheid aan elementen blijft het een zoeken wat nu eigenlijk het onderwerp is: de wandelaars, de verkeersplaat, de lantarenpalen, de fotograaf in de achteruitkijkspiegel, de blokken (verkeersremmers?), of - ongetwijfeld - al die elementen samen...?

De kleuren voelen niet goed (witbalens en kleurenzweem).
Het contrast roept een gevoel van dreiging op terwijl het tafereel er op zich eerder vriendelijk uit ziet.
De vignettering is erg sterk aanwezig terwijl ik er niet echt toegevoegde waarde voor de inhoud van de foto in zie. Dat je hierdoor zelf minder prominent in beeld komt vind ik een vreemd argument, vooral omdat je zo je best hebt gedaan om de spiegel met jou in beeld mee in de foto op te nemen. Dan maak je toch gewoon de foto zonder de spiegel in beeld of zo dat je jezelf niet te zien krijgt in de spiegel!? Wat ik bij eerdere foto's nog als een persoonlijke stijl kon begrijpen blijkt nu bijna een oplossing voor een probleem in de foto??

Had eerst gedacht om maar niet te reageren maar heb dat nu toch maar gedaan. Dit is tenslotte een fotografieforum  :-/.

Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Pim

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2008, 18:04:40 »
Citaat
Mooie foto Pim! Alleen ben ik zelf niet zo kapot van vignettering. Ik zie daar het mooie niet van af...
Carel

Dat kan,maar op die manier kwam ik zelf niet al te duidelijk in beeld.
Ik pas het overigens wel bijna altijd toe in meer of mindere mate.

Pim.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2008, 10:10:30 »
Mooie foto Pim! Alleen ben ik zelf niet zo kapot van vignettering. Ik zie daar het mooie niet van af...
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2008, 09:09:52 »
Weer een mooie Pim-foto. Vind wel dat je iets teveel vignettering hebt toegepast.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2008, 22:41:08 »
Grappig!

Offline wim43

• Pentaxian
  • **
  • Keep on smiling
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2008, 20:48:27 »
Ja, weer een echte Pim foto.
Apart standpunt, apart de belichting, verscherping en vignetering.
En de fotograaf die kennen wij ;).
Leuk Pim.
gr. wim43
Pentax K-5 met Standaard WR kitlenzen,  Pentax DA 18-250, Pentax FA 50mm 1:1.4 en Metz 48 AF-1,

Pim

• Gast
avond4daagse
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2008, 11:00:52 »