Auteur Topic: ist D  (gelezen 3347 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: ist D
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2008, 12:44:41 »
Citaat
En die 50-135.. ja, die ga ik ook nog eens kopen !

Ik kan alleen maar zeggen dat het momenteel mijn favoriete lens is. En nu de kenko 1.5 TC SDM ondersteunt is het helemaal mooi..

En nu weer naar de ist D van VVO :)
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2008, 12:45:16 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2008, 12:44:41 »

patrick91

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2008, 12:06:29 »
Plagen mag altijd.. ik zag de ondertoon ook wel hoor :)

En die 50-135.. ja, die ga ik ook nog eens kopen !

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2008, 12:00:42 »
Camera voor de kinderen is ook een beetje zelfbescherming :)

Ik zal wel de opmerkingen missen. Nu loopt mijn jongste af en toe met mijn K10D / Grip / 50-135 met zonnekap door de dierentuin en mag papa zijn compact camera gebruiken (toch aardig he?)... Je krijgt dan echt van zoveel mensen opmerkingen...

De kinderen, multimedia generatie, missen wel live view en vinden het gek dat er geen filmpjes gemaakt kunnen worden :)
Ik moet toch maar eens een cursus organiseren...

Nee, zonder gekheid: mijn jongste heeft een P&S voor zijn verjaardag gekregen, mijn oudste heeft een oude P&S van mij. Verder mogen ze soms mijn Panasonic FZ30 lenen. Die is qua gewicht erg fijn, en heeft een heel mooi zoom bereik. En af-en-toe dan de K10D, maar meestal wil ik daar echt zelf mee spelen...

Ik was VVO ook maar een beetje aan het plagen :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

patrick91

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2008, 11:24:29 »
Wat een heerlijk opvoedkundige post :)
Mijn dochter is 8 en schiet ook wel eens een plaatje met papa zijn camera, 1 ervan hangt zelfs aan de muur!
Ik heb ooit een heel eenvoudig digicamding voor haar gekocht, rommelde ze wel wat mee maar is verder niet bijzonder.
Weet niet hoe oud je dochter is maar misschien is een compact camera die iets ouder is een optie? Ik heb bijv. een oude (relatief) digicam waarop je alles kan instellen en naar hartelust kan experimenteren.. en je bent dan voor niet al teveel geld klaar (50 euro ofzo) Beelden zijn meer dan goed te noemen. Het is geen slr maar toch.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2008, 20:24:20 »
Bij tweakers staat een body voor k100D super voor 370 euro... Lenzen heeft papa genoeg...

Meebetalen? WIl jij dat arme kind gauw zakgeldverhoging geven? <GRIN> Overigens vind ik dat fotograferen, museumbezoek, sporten en muziekles door de ouders betaald moeten worden! <nou jij weer... For the record: ik het spul in de leeftijd van 10 en bijna 8 :) >

En geld, ach dat is relatief... Ik had een kleine prijs gewonnen in de loterij  en kreeg twee kaarten voor Tarzan.. Kon daar echter geen kaarten voor de kinderen bij kopen. Heb dus vier nieuwe moeten kopen. Had daar ook een camera voor kunnen aanschaffen...  
Aan de andere kant: je wilt je kinderen toch niet alleen met pokemon opvoeden. En kijk maar naar ons jongste lid: die komt best goed terecht, die zie ik nog niet zo gauw bushokjes in elkaar slaan...
En daar draagt, naast opvoeding, innerlijk ed, ook de juiste hobby's aan bij..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2008, 20:13:08 »
Citaat
Ik denk dat SR wel heel erg op prijs wordt gesteld... Daarom zou ik aan een K100D super denken...

Zou dat niet verkopen als cadeau voor je dochter, maar meer dat je zelf een tweede body nodig hebt (jij doet toch af en toe opdrachten?)...
En die tweede body leen je dan af en toe aan je dochter uit... :)

Of nog beter: ben je nog niet toe aan een K20D <VERY BIG GRIN>

In principe (in principe he  ;) ) mag dochterlief hem zelf betalen (meebetalen). Och alle opties zijn nog open, voorkeur is natuurlijk wel Pentax. Dan hebben we in elk geval geen objectieven probleem. Enne een 2e body als backup is nooit mis, heb je helemaal gelijk in Harry.

Johan.
(nog niet toe aan een K20D .... :P )
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2008, 20:15:40 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2008, 19:59:06 »
Ik denk dat SR wel heel erg op prijs wordt gesteld... Daarom zou ik aan een K100D super denken...

Zou dat niet verkopen als cadeau voor je dochter, maar meer dat je zelf een tweede body nodig hebt (jij doet toch af en toe opdrachten?)...
En die tweede body leen je dan af en toe aan je dochter uit... :)

Of nog beter: ben je nog niet toe aan een K20D <VERY BIG GRIN>
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2008, 20:00:25 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2008, 15:30:48 »
De *ist D was mijn eerste digitale Pentax. Ik heb hem nog steeds. (kopen :-))

Pro's
Degelijk
Pro-functies zoals de K10D (geen DSM en SR natuurlijk)
CRV of penlights
licht en klein (goed voor vrouwenhanden)

cons
klein lcd scherm
kleine buffer en lage schrijfsnelheid

Als startcamera voor je dochter een prima starter, voordeel boven de DL, DS en K100D series zijn de pro functies zoals op de K10D.

Jack
*istD, K100D, K10D en K3
FA 28, FA 50, FA ltd 77, FA* 28-70, DA 16-45, DA 50-200, DA* 50-135 en veel A glas waarvan ik de A100 2.8 veel gebruik voor portret werk.

idussen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2008, 14:51:29 »

hi,

ik ben begonnen met de ist DL en na 2 jaar overgestapt naar de K10.
Veel plezier meegehad, lekker mee geoefend en zeker makkelijk overal naar toe te slepen. De camera is niet te groot en lekker licht.
Wel robuust genoeg. Is een keer voorover gevallen met stafief en al....... en een keer uit mijn handen "gewaaid" ;)
Hij heeft het allemaal overleefd.

Een aanrader voor "kleine" handjes. Dat merk ik nu, met mijn k10. die is echt een stuk groter en zwaarder.

Leuk dat je dochter het oppikt!

isabelle

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
ist D
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2008, 13:25:39 »
De specs heb ik zelf al wel opgezocht, maar ben meer benieuwd naar wat gebruikerservaringen. Ben benieuwd naar robuustheid/stevigheid, grip ....en dat voor iemand met kleine handjes.

Mijn oudste dochter raakt redelijk verknocht aan het fotograferen en is daarmee ook mijn grootste hulp bij het fotograferen. Ben een beetje aan het rondkijken naar leuke 2nd dslr's. Bij voorkeur Pentax natuurlijk ivm uitwisseling van objectieven. Heb geen kandidaten oid dergelijks op het oog ....en al te duur wil ik ook niet gaan zitten.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter