Hallo,
De avonden worden weer langer: tijd voor lange-tijd-opnamen

Om trillingen te voorkomen gebruik ik de afstandbediening F (de draadloze) om de camera te bedienen en niet de ontspanknop op de camera zelf.
Ook met de afstandbediening moet je de de kop net zo lang ingedrukt houden als de opname duurt. Met andere merken is het mogelijk om met een druk de sluiter te activeren en met een volgende de druk de sluiter te sluiten. Je hoeft dus niet de hele tijd de afstandbediening ingedrukt te houden. Dat scheelt nogal in de batterij (welke je niet zelf kunt vervangen). Bovendien geeft het meer vrijheid: je hoeft niet constant de afstandsbediening op de camera gericht te houden en binnen het bereik te blijven.
Is het mogelijk om de K10D zo in te stellen dat de sluiter in bulb-opnamen geactiveerd wordt met een druk op de knop en gesloten wordt met een volgende druk? Ik kon het in elkgeval niet vinden in de gebruiksaanwijzing, maat wellicht zie ik iets over het hoofd?
Of wordt het dan toch de afstandbediening met snoertje aanschaffen? (dit hier wel een soort van lock op?)
greetz