Auteur Topic: Salate, vinos y Tapas  (gelezen 3616 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Salate, vinos y Tapas
« Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2009, 11:42:58 »
Ja, nog warm uit de stomer en dan met roomboter, yammie.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2009, 11:42:58 »

Sandra

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2009, 22:42:01 »
Dat is één van de weinige dingen die ik niet lust .. en Kwe Mangkok ;)
Maar wel veel kleur inderdaad ;)

Deze wel ..  (Roti Koekoes) at ik als kind altijd graag met boter en kaas ;)
Mijn kinderen zijn er ook dol op ...

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2009, 12:19:41 »
Aan de koekjes kant heb je ook nog talloze mogelijkheden en ook met verschillende kleuren, denk aan de kwe lapis, mmmmmmm.

grtz, Andre

Sandra

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2009, 23:11:31 »
Ze zijn ook heel lekker deze loempia's!!

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2009, 22:25:07 »
Citaat
Of snacks; loempia's, pasteitjes, bapau's, risolles, spekkoek MMmm
Ik heb deze voor mijn stockmania gemaakt .. misschien eens een keer een mooi bord opmaken met atjar en kroepoek & chilisaus  ;)

zeker doen, je weet er vast wel iets smakelijks van te maken. ;)
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Sandra

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2009, 18:37:32 »
Poeh .. dat is wel moeilijk hoor .. dat past nooit in het lichttentje, of ik moet alles in kleine schaaltjes doen ;)

Of snacks; loempia's, pasteitjes, bapau's, risolles, spekkoek MMmm
Ik heb deze voor mijn stockmania gemaakt .. misschien eens een keer een mooi bord opmaken met atjar en kroepoek & chilisaus  ;)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2009, 14:50:31 »
Ziet er ssmakelijk uit Sandra. Ik verwacht nu dan ook wel foto's van de indische keuken  ;D  :D

grtz, Andre

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2009, 20:57:06 »
Mmmmmmmmmm....dat ziet er heerlijk uit. Wat een streling voor het oog (en maag)  ;)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Bennieb10

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2009, 09:35:37 »
Ziet er goed uit....en heel erg smakelijk!
Gr, Bernadette

Sandra

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2009, 23:12:06 »
@ Kees: Ik fotografeer ook altijd in het lichttentje op een statief .. anders lukt het niet om het goed scherp te krijgen. Anderzijds producten zitten lekker stil ;)

Sandra

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2009, 23:11:10 »
Citaat
Onderaan de foto is het vrij leeg (geen eten) en is het beeld ragscherp. Terwijl het eten (en de wijn!) dan dus richting bovenrand gaat en beperkt scherp is. Het gaat hier toch niet over dat prachtige dienblad of wel?
Foto 3 van bovenaan is daarentegen prachtig in balans, prachtig van scherpte en heerlijk van kleur.
Ik heb geprobeerd de foto in het midden scherp te krijgen (focus gericht op het brood) .. onderin zie je ook een scherp gedeelte inderdaad .. Weet niet of de scherpte voorin te maken heeft omdat dat deel op dezelfde hoogte ligt als het scherpstelpunt in het midden waarop ik had scherpgesteld. Dat heb ik namelijk laatst gelezen op een ander forum, dat de scherpte in een flauwe bol ligt vanaf je objectief en daar waar punten snijden in dat vlak is het scherp. Dat zie je bijvoorbeeld op mijn foto van de parende padden goed, er is scherp gesteld op de ogen, daaromheen is de foto onscherp, maar een randje onderin op het steen is ook scherp. Ook de portretfoto van mijn zoon in het gras. Scherpgesteld op zijn ogen, daaromheen een mooie DOF, maar onderin een aantal bloemen ook scherp) .. Maar ik weet niet of dat voorval hier ook is .. ik kan ook gewoon fout gemikt hebben. Ik stond er nogal een eind vandaan met mijn 90mm macrolens ;)

Sandra
« Laatst bewerkt op: 18 april 2009, 23:30:17 door Sandra »

kdj4

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2009, 22:17:23 »
Citaat
Ik fotografeer altijd op F11 in het lichttentje, bij productfotografie is het meestal wel de bedoeling dat alles scherp is. Vooral bij stock kunnen ze daar foto's makkelijk op afwijzen. Dus voor een ruime scherptediepte ga je voor F11 of hoger. Ik stel het altijd handmatig in, je moet wel goede verlichting hebben, dus bouwlampen of studioflitsers.

Deze laatste foto is niet in het lichttentje gemaakt, maar wel voor stock.

ja oke nu snap ik waarom, ik heb het geloof ik op f4 gedaan als ik steeds hoger ga dan mis ik toch de kracht van het licht vandaar de f4, en ik kon de sluitertijd ook niet lager doen want ik had bv bij het bloemstukje geen statief gebruikt en dat moet zeker met lage sluitertijd.

gr kees

xolopodenco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2009, 19:14:59 »
Ha Sandra, ik heb totaal geen verstand van stockfoto's maar ik neem aan dat het aan strenge regels is gebonden, die indruk krijg ik in ieder geval. Gelukkig krijg je veel technische vragen en opmerkingen en kan ik me beperken door te zeggen dat het er hartstikke lekker uitziet!

Alleen die laatste foto, toen besprongen mij een paar gedachten. Dat wijnglas staat een beetje raar en vaag in het beeld, zegt mijn gevoel hoor. Onderaan de foto is het vrij leeg (geen eten) en is het beeld ragscherp. Terwijl het eten (en de wijn!) dan dus richting bovenrand gaat en beperkt scherp is. Het gaat hier toch niet over dat prachtige dienblad of wel?
Foto 3 van bovenaan is daarentegen prachtig in balans, prachtig van scherpte en heerlijk van kleur.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2009, 19:16:22 door xolopodenco »

Sandra

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2009, 10:48:53 »
Ik fotografeer altijd op F11 in het lichttentje, bij productfotografie is het meestal wel de bedoeling dat alles scherp is. Vooral bij stock kunnen ze daar foto's makkelijk op afwijzen. Dus voor een ruime scherptediepte ga je voor F11 of hoger. Ik stel het altijd handmatig in, je moet wel goede verlichting hebben, dus bouwlampen of studioflitsers.

Deze laatste foto is niet in het lichttentje gemaakt, maar wel voor stock.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2009, 10:49:44 door Sandra »

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2009, 00:00:13 »
Sandra even een vraag, waarom f 11 ?

gr kees

Sandra

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2009, 18:37:33 »
Vroeg me al af wie er oplettend zijn ;)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2009, 17:43:41 »
Ik mis de vinos  ;)
Ik vind ze leuk geworden. Met name de laatste foto ziet er erg smakelijk uit  :)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Sandra

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2009, 20:31:40 »
Bedankt voor de kritieken ... het was overigens wel de bedoeling de krappe kadering net zoals de scherpte en onscherpte .. ze worden goed verkocht ;)

kdj4

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2009, 20:27:44 »
ook ik kan het aleen maar eens zijn met jos,
foto 1 vind ik zelf net iets te druk en op meerdere plaatsen niet scherp.
en foto 2 en 3 zijn naar mijn meening ook net iets te krap, hier en daar mis je zelf iets van de kommentjes (schaaltjes) waar het eten in zit, of dit moet de bedoeling zijn geweest.
ik heb zeker betere foto's gezien van jou Sandra  ::)

gr kees

ps , je man ook welkom hier  ;D
« Laatst bewerkt op: 15 april 2009, 20:29:07 door kdj4 »

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2009, 18:31:06 »
ohh, sandra wel de foto's nummeren ;)

zo je bent begonnen met het lastigste in stockfotografie t.w. gerechten. ik heb er geen ervaring mee maar hier is mijn mening:

foto 1:
 als detailopname van de salade vind ik deze niet zo geslaagd vanwege de onscherpe rode kool(?) ook vind ik het hier niet mooi dat de ondergrond en achtergrond niet gelijk zijn.

foto 2:

is voor mijn smaak te krap gekaderd. als ik er vanuit ga dat de foto om het hele gerecht gaat is het jammer dat de tomaten niet erg duidelijk in beeld zijn.
wel goed is dat de olijven e.d. "vochtig" zijn. geeft een gevoel van versheid.

foto 3:

ook hier te krap gekaderd. wel is de scherptediepte hier prima en zou ik zo een hapje willen pakken.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Sandra

• Gast
Salate, vinos y Tapas
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2009, 14:02:37 »