Auteur Topic: Coupe Artistique !!  (gelezen 3477 keer)

zico

• Gast
Re: Coupe Artistique !!
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2009, 11:57:41 »
Dit is een zeer mooi artistieke foto !

« Laatst bewerkt op: 1 mei 2009, 11:57:56 door zico »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2009, 11:57:41 »

kdj4

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2009, 10:49:12 »
Citaat
Laat jij ook eens wat meer zien dan! ;)

dat ga ik ook wel doen, want mijn vriendin begint 4 mei met een nieuwe baan, ze gaat in de groente en fruit  ;).

Sandra

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 28 april 2009, 21:45:42 »
Laat jij ook eens wat meer zien dan! ;)

kdj4

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28 april 2009, 17:55:03 »
nee hoor Sandra , het verveeld mij niks die foto's, ook ik verdiep me de laaste tijd een beetje in dit soort fotografie maar natuurlijk niet zo als jou maar vind dit een leuk onderdeel van fotografie.
en als er mensen zijn die het niks vinden drukken ze wel verder toch  ;)

gr kees
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 17:58:53 door kdj4 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2009, 13:53:38 »
Sandra, gewoon een middagje met de meiden en de camera naar het hockey veld. Als je met sport foto's bezig bent dan zijn opeens heel andere zaken belangrijk voor je perfecte foto.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Sandra

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2009, 09:39:03 »
Bedankt Yves, dat bruine blaadje is inderdaad wel een domper op die heerlijk rode aardbeien. We zullen zien of het verkoopt. Ik heb gemerkt dat 'buyers' niet altijd het oog hebben voor die details, ze kijken naar het geheel ..  Een voorbeeld als je bij populair images kijkt op één van de stocksites waar ik kom. Dan zie je vooral in grafisch opzicht best wel wat foutjes. Dus het ligt voornamelijk waar de foto voor gebruikt wordt en wie de koper is. Een grafisch vormgever/DTP'er zal veel meer op deze details letten.

Ik merk wel dat ik zelf steeds meer ga letten op de 'perfecte' foto. Moet daarbij wel zeggen dat ik vrees dat mijn gevoel voor 'natuurlijk' fotograferen helemaal verpest wordt ;)

Sandra

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2009, 22:17:32 »
Mooie foto, Sandra, die eerste: interessanter dat de handen wegvallen, dan heeft het iets abstracts.

Ik ben wel geen expert in stockfoto's en het verkopen daarvan, maar ik denk toch dat de foto's van de losse aardbeien (3 en 4) niet zo goed zullen verkopen omwille van die bruine tipjes op de blaadjes ... Hoe patent en lekker en sappig en ...  de aardbeien er ook uit zien, de foto wordt mijns inziens te niet gegaan door dat detail ... correct me if I'm wrong.

Groetjes,
yves

Sandra

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2009, 21:38:22 »
Je moet gewoon proberen ... ik vind het erg leuk om te doen nog steeds!

Offline SpeedyD27

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2009, 11:45:17 »
Allemaal super!.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de foto van de handjes met de aardbeien inderdaad toch mooier vind als de handen "wegvallen".

Super! Ik ben jaloers op je maar leer een hoop van je op deze manier.
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Sandra

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2009, 00:13:20 »
Bedankt voor de reacties :)

Ik ben bang dat mijn stockfoto's gaan vervelen, maar voor de liefhebbers, deze foto's zijn ook uit de serie (ook stock, dus de tekst moet je maar even voor lief nemen).

2.

3.

4.

5. Deze vind ik ook heel zomers ...

« Laatst bewerkt op: 26 april 2009, 00:14:16 door Sandra »

xolopodenco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2009, 14:31:40 »
mooie sensuele foto, slagroom, handen, dijen...er trekt van alles langs je geestesoog wanneer je er naar kijkt!

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2009, 12:03:28 »
Heerlijke prent  ;) Krijg gelijk trek in wat fruit ;D
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Bennieb10

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2009, 16:19:00 »
Van jouw foto's krijg ik telkens trek  ;D! Ik vind die handen wel heel mooi zo, een beetje absctract. En dan die sappige dieprode aardbeien...mmm. Mooi hoor.

Gr, Bernadette

Sandra

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2009, 13:07:12 »
Haha .. ik ben nu bezig met lente en kleurrijke zomerse platen .. heb twee weken rustig aangedaan maar zit weer bomvol nieuwe ideeen ;)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2009, 12:22:57 »
Ik dacht in eerste instantie aan aardbeien in de slagroom, zag pas bij de tweede keer die handjes.
Vind #1 toch de betere, maar van die keuring weet ik niks, ik keur doorgaans alleen op smaak.  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Sandra

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2009, 23:00:56 »
Ik ook .. soms moet je even uitproberen, zodat je het zeker weet .. ik zat namelijk ook te twijfelen tussen meer tekening in de handen. Maar de net herkenbare handen, heeft iets ...

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2009, 22:31:04 »
Ik gok voor stock (he dat rijmt) op foto 1. Aardbeien glanzen meer en uiteindelijk gaat het ook om de aardbeien.

Greetz,

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Sandra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 21:48:50 »
Zo bedoel je?
Ja ik twijfel een beetje .. ik vind heel licht met net herkenbare handen ook heel sterk, dan springen de aardbeien er echt uit ..
Plus vind ik de handen met meer tekening op stompjes lijken .. als je lang kijkt zie je er van alles in  :o

Edit: Versie 2 weggehaald ..

Ik twijfel even welke ik moet insturen ... als het al door de 'technische' keuring heen komt.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2009, 13:06:13 door Sandra »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2009, 21:20:27 »
1e indruk: MOOI en WOW!!

2e indruk: pas later zag ik dat het handen waren. Misschien een tikkie meer belijning van de handen en 'it's perfect' ....mijn mening.

Greetz,

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Sandra

• Gast
Coupe Artistique !!
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2009, 20:49:01 »
Risky als je alle fotografie regels overtreedt met zware contrasten, saturatie en overbelichte delen ...
Maar onder het mom van artistiek mag alles .. ben benieuwd wat jullie er van vinden ...