Auteur Topic: Roodwild.  (gelezen 1380 keer)

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Roodwild.
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2015, 01:45:53 »
Uit je commentaar blijkt je situational awareness, wat de foto's bijzonderder maakt. Als ik het goed zie, is het hert op foto 3 scherper dan het hert op foto's 1 en 2. Daarom vind ik het de beste foto. Als ik dit door mag trekken naar de andere hertenfoto's die je hebt geplaatst: ik heb respect voor de maker van de foto's, maar voor mijn gevoel zijn veel foto's een tikkie onscherp. Dat commentaar is volgens mij ook al eens door iemand anders gemaakt. Maar nu heb je de DA 300 mm f/4, dat zou al een flinke verbetering kunnen opleveren!
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2015, 01:45:53 »

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2015, 12:17:01 »
Ik ga ook voor foto 2, heel erg mooi!
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Emma28

• Junior Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2015, 22:20:30 »
Heel erg mooi!

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2015, 18:32:36 »
Mooi vastgelegd.
Foto 2 springt er voor mij zeker uit. Prachtig moment.
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline ronaldzimmerman.nl

• Junior Member
    • Ronald Zimmerman Photography - Wildlife and Nature Photography
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2015, 16:43:05 »
Ik herken de achtergrond en weet waar deze foto is genomen. Je hebt hier niet bijzonder veel gecropt. Dit is de AF die niet op de juiste plaats heeft gefocust. De bomen zijn wel mooi scherp. Het kan aan de AF afstelling liggen of de instellingen/techniek op het moment zelf.

Nummer twee is idd prachtig. Je maakt wel mooie momenten mee   :)
(ook hier is achtergrond nog puntje voor eventuele nabewerking)
Het enige wat je zou kunnen doen is de achtergrond donkerder maken zodat het hert er meer uitspringt. De achtergrond wazig maken lijkt me geen goed plan. Maar goed, dat moet de fotograaf zelf maar uitvinden. ;)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2015, 15:04:08 »
Nummer twee is idd prachtig. Je maakt wel mooie momenten mee   :)
(ook hier is achtergrond nog puntje voor eventuele nabewerking)

risseeuw

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2015, 13:29:54 »
Mooie foto's geworden van deze mooie beesten :good:. Jammer dat foto 1 net wat scherpte mist.
Klopt, kwam recht om mij aflopen met een redelijke snelheid, net even out of focus maar was blij dat ik hem er zo op had, een halve tel later gooide hij z'n kop naar beneden om te drinken maar stond toen gelukkig wel stil. 

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2015, 12:30:32 »
Mooie foto's geworden van deze mooie beesten :good:. Jammer dat foto 1 net wat scherpte mist.

risseeuw

• Gast
Roodwild.
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2015, 11:45:10 »
Het blijft schitterend en krijg er geen genoeg van om deze dieren te observeren en te fotograferen.
Ook deze foto's na het NK burlen genomen, het hert op de foto is een van de grootste herten van de hoge Veluwe en jarenlang dominant in de bronst geweest maar gaat nu duidelijk terugzetten in gewei en ook de spiermassa wordt wat minder met het groeien der jaren.
Het blijft evenwel een zeer imposant hert met nog steeds zware geweistangen waaraan duidelijk te zien is dat dit hert nog steeds "rominten" bloed door zijn aderen heeft stromen.

De hinde op de plaat gezet om te laten zien hoe mooi het kaalwild is en in feite het gedrag door de seizoenen heen veel interessanter is dan bij de mannelijke herten, eigenlijk een beetje een ode aan het kaalwild.

even laten zien dat ik er ben.

Een slokje op een hete en broeierige dag.

Beauty van een hinde.