Auteur Topic: handbagage vliegtuig  (gelezen 1285 keer)

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: handbagage vliegtuig
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2015, 22:27:47 »
Als je meer mee wilt nemen zal je toch wel kunnen blijven bijbetalen, net zoals nu. Heb hier niet zo'n probleem mee. Mijn F-Stop Loka is officieel 21.6 x 30.5 x 55.9 cm, maar dat zal ook wel loslopen.

Wel een beetje jammer dat bvb de F-Stop Tilopa BC niet past (denk er soms over die te kopen). Maar je moet ergens een grens trekken.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2015, 22:27:47 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2015, 15:35:13 »
Er komen vast nieuwe tassen die aan de standaard maten voldoen. In ieder geval een vooruitgang dat het overal gelijk wordt.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2015, 14:26:19 »
Mijn flipside 300 past er gemakkelijk in gelukkig  :D (23 x 13.8 x 40.5cm)

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2015, 12:05:47 »
staat ook niet op tickets maar op de website van de maatschappijen. En de ene is er strenger in als de andere, gewicht dat je mag meenemen ligt tussen 7-13kg. En dat ligt aan maatschappij en/of je economy of buisness class vliegt.
Dus als je aankomt bij de gate met staat niet op m'n ticket, wordt er gezegd, had je op de site moeten kijken (bij de goede maatschappijen staat het er al als je boekt). En dan kan je echt spullen over gaan zetten. (de tip met fotoapparatuur, camera met zware lens om je nek en aantal lenzen in je zak. na inchekken alles weer netjes terug in de tas stoppen)

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2015, 11:40:23 »
dat van die lenzen moet ik jaren doen (tja, zo'n 400mm valt toch wel op in het rontgen apparaat). Maar ik ben meer bang voor het gewicht. Zeker een foto koffer is algau 4-5 kg. Kan je bij sommige maatschappijen nog net een camera met lens indoen en je zit al op max van 7kg die sommige hanteren.
Ik zie nergens een gewicht staan. Ik zie dat ook niet op mijn tickets. Mijn rugzak is niet gewogen en was so wie so + 10!

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2015, 11:29:43 »
Ik ben juist terug en heb geen enkel probleem ondervonden met mij fotorugzak (AW 400 Flipside), ook al zou die hier en daar misschien iets dikker zijn dan 20cm. Deze regel (20 cm) werd al gehanteerd  door Ryanair. Veel groter zal een rugzak niet zijn denk ik.
De controle hierop was overigens bijzonder: vorig jaar op Schiphol moesten alle lenzen e.d. er uit en in het bakje, nu in Dortmund werd de rugzak apart gezet en door een beschermde dame gecheckt met een vloeistofpapiertje. Er werd geen antrax o.i.d. gevonden (en dat zat overigens ook niet in de vakjes die niet gecontroleerd werden  ;)).

Ik denk dat de nieuwe regels geen probleem zullen gaan vormen en geeft wel duidelijkheid. Als je ziet wat er soms als handbagage wordt meegenomen…..

dat van die lenzen moet ik jaren doen (tja, zo'n 400mm valt toch wel op in het rontgen apparaat). Maar ik ben meer bang voor het gewicht. Zeker een foto koffer is algau 4-5 kg. Kan je bij sommige maatschappijen nog net een camera met lens indoen en je zit al op max van 7kg die sommige hanteren.

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2015, 11:27:15 »
de mijne meet 47.6x35.6x18.4. Dus eienlijk niet goed. maar mischien dat die 0.6cm nog wel over het hoofd wordt gezien.
En anders rugtas mee die is 53x27x20 dus geen probleem

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2015, 11:24:38 »
Ik ben juist terug en heb geen enkel probleem ondervonden met mij fotorugzak (AW 400 Flipside), ook al zou die hier en daar misschien iets dikker zijn dan 20cm. Deze regel (20 cm) werd al gehanteerd  door Ryanair. Veel groter zal een rugzak niet zijn denk ik.
De controle hierop was overigens bijzonder: vorig jaar op Schiphol moesten alle lenzen e.d. er uit en in het bakje, nu in Dortmund werd de rugzak apart gezet en door een beschermde dame gecheckt met een vloeistofpapiertje. Er werd geen antrax o.i.d. gevonden (en dat zat overigens ook niet in de vakjes die niet gecontroleerd werden  ;)).

Ik denk dat de nieuwe regels geen probleem zullen gaan vormen en geeft wel duidelijkheid. Als je ziet wat er soms als handbagage wordt meegenomen…..

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2015, 11:11:07 »
de mijne is ook net 2 cm te dik ...   55x35x22 ....   das echt #@!*

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline mocca

• Super Pentaxian
handbagage vliegtuig
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2015, 09:15:08 »
Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor fotografen
 http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4067600/2015/06/10/Standaardafmeting-voor-gratis-handbagage.dhtml

Want 55 en 35cm wordt meestal wel gehaald zonder problemen. Maar meeste tassen/koffers zijn toch dikker dan 20cm (gelukkig valt mijn rolkoffer er netjes in, alleen wordt hij niet meer gemaakt)