Auteur Topic: Eerste bloemen  (gelezen 1464 keer)

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Eerste bloemen
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2015, 12:38:31 »
In veel boeken en tijdschriften wordt vaak de tip gegeven om bloemen niet van bovenaf, maar van opzij of zelfs van onderen te fotograferen.
Misschien kun je dat ook eens proberen, je krijgt er vast en zeker leuke resultaten mee.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2015, 12:38:31 »

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2015, 12:38:31 »
In veel boeken en tijdschriften wordt vaak de tip gegeven om bloemen niet van bovenaf, maar van opzij of zelfs van onderen te fotograferen.
Misschien kun je dat ook eens proberen, je krijgt er vast en zeker leuke resultaten mee.

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2015, 20:45:26 »
... was een beetje huiverig om deze te plaatsen daar dit zo wie zo onbekend terrein voor mij is en nog totaal in een leerphase zit...

Waarom huiverig zijn om te plaatsen? Ik denk dat er niemand hier op het forum de bedoeling heeft om iemand de grond in te boren. Juist door foto's te plaatsen kunnen forumleden in deze leerfase helpen (en die leerfase houd volgens mij nooit op  :)). Je kunt zelfs een stapje verder doen door bij een bepaald dilema, de foto te plaatsen en gericht naar meningen te vragen.

Groet,  Peter

risseeuw

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2015, 13:42:23 »
Bedankt voor jullie reacties, was een beetje huiverig om deze te plaatsen daar dit zo wie zo onbekend terrein voor mij is en nog totaal in een leerphase zit. begin echter wel een beetje lyrisch over mijn k5-II te worden, ga bijna niet meer zonder de deur uit.

Offline de Haan

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2015, 22:04:42 »
Foto 1 vind ik het mooist.

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2015, 21:48:10 »
Mooie foto's geworden. De 1e foto spreekt mij het meeste aan: vooral omdat je bij die foto de mooie zachte kleur van de bloem ziet. De tweede foto is door het zwart/wit net wat harder geworden.

Offline koidokter

• Senior Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2015, 16:15:58 »
Mooi scherp , de kleuren foto vind ik het mooist.

Gr Henk

risseeuw

• Gast
Eerste bloemen
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2015, 14:14:40 »
Nog geen bloemen genomen met de nieuwe Pentax, objectief gebruikt is de Pentax 18-135 mm da.
Zo wie zo de eerste foto's van bloemen daar ik niet zo van de bloemetjes ben maar wilde toch eens kijken naar het resultaat.