Auteur Topic: Lenscorrectie op K5II  (gelezen 935 keer)

Offline whosvegas

• Senior Member
  • **
Re: Lenscorrectie op K5II
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2014, 17:40:07 »
De bestandsnaam geeft een aardige indicatie
Na elke 10.000  clicks begint de teller weer opnieuw

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2014, 17:40:07 »

Offline Pentax4ever

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2014, 11:59:25 »
RTFM (read the fuck....g manual) eerst eens goed is mijn advies. Mijn K5 heeft die mogelijkheid wel degelijk, Menu C, persoonlijke instellingen, dus zal dat ook wel gelden voor jouw K5II neem ik aan.

HANSBEUS

• Gast
Lenscorrectie op K5II
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2014, 11:16:29 »
Ja mensen, het is zo ver! Na lang zoeken heb ik ter vervanging van mijn K10d een hele mooie en jonge K5II op de kop kunnen tikken voor een zéér schappelijke prijs. Meteen komt de eerste vraag boven drijven. Op mijn K10d had ik met sommige lenzen last van backfocus. Met behulp van dit forum heb ik dat op kunnen lossen met een aanvulling van de software, gedownload van een Russische Pentaxiaan.
Ik weet nog niet of ik met de K5II ook last ga ondervinden van backfocus, in het uitgebreide menu kan ik echter nergens een mogelijkheid ontdekken om dit te verhelpen. In het eerste menuscherm is wel de mogelijkheid tot objectiefcorrectie, maar hier kan enkel ton- of kussenvervorming en laterale chromatische aberratie worden aangepast, en dit dan enkel bij Pentax lenzen. Bij gebruik van Sigma en Tamron lenzen blijft deze optie niet selecteerbaar.
De firmware heb ik al vernieuwd naar versie 1.07.
Wie weet of hier een mouw aan te passen is?
Ik zou het jammer vinden als op deze prachtige camera uitgerekend deze mogelijkheid zou ontbreken.
Reacties zie ik graag tegemoet, zodat ik de komende tijd weer lekker kan gaan ontdekken wat deze camera te bieden heeft.
Groeten,
Hansbeus.