Auteur Topic: interview Sigma  (gelezen 919 keer)

RonHendriks

• Gast
Re: interview Sigma
« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2014, 14:46:25 »
Groei van het marktaandeel is nu eenmaal belangrijk. Lenzen maken die geen verkoop hebben is niet zinvol. Sigma heeft gewoon geen zin om financieel risico te lopen op onverkochte lenzen. Stel ze maken een run van de hele dure 120-300mm lens en vervolgens blijven ze ermee zitten. Het marktaandeel van Pentax is een beetje aan het groeien, maar meer omdat de markt krimpt en Pentax de verkoop op peil weet te houden, wat op zich al een hele prestatie is.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2014, 14:46:25 »

Offline mocca

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2014, 14:20:03 »
Het is een advertentiebijlage waarvoor je moet betalen voor plaatsing van je produkten. Nikon zal waarschijnlijk ook niet betalen. Het is nu een eenzijdig produktoverzicht

nu snap ik het

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2014, 14:14:05 »
Het is een advertentiebijlage waarvoor je moet betalen voor plaatsing van je produkten. Nikon zal waarschijnlijk ook niet betalen. Het is nu een eenzijdig produktoverzicht

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2014, 13:45:21 »
En om voldoende marketshare te gaan krijgen is het noodzakelijk om  zeer snel het marketingbudget sterk te verhogen en aktief te gaan promoten.

Bij zaken als CameraNu.nl zie ik regelmatig in het weekend een promotieteam van Canon en Sony staan. Alles bij zich en gereed om vragen te beantwoorden en de klant ook met "de handen" te laten kijken.  Kost weinig en is zeer effectief.

In een reclamekatern in Focus zit altijd een overzicht van gangbare camera's. Met de juiste financiële middelen kan Ricoh hier ook in. Als ik dit als eenvoudige klant al kan verzinnen dan moet een marketingjongen als Sangers zich schamen dat hij niet meer doet voor zijn salaris.

dat van Focus begrijp ik niet helemaal (van focus, niet jou opmerking daarover), Nikon staat ook nooit in het overzicht

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2014, 13:37:28 »
En om voldoende marketshare te gaan krijgen is het noodzakelijk om  zeer snel het marketingbudget sterk te verhogen en aktief te gaan promoten.

Bij zaken als CameraNu.nl zie ik regelmatig in het weekend een promotieteam van Canon en Sony staan. Alles bij zich en gereed om vragen te beantwoorden en de klant ook met "de handen" te laten kijken.  Kost weinig en is zeer effectief.

In een reclamekatern in Focus zit altijd een overzicht van gangbare camera's. Met de juiste financiële middelen kan Ricoh hier ook in. Als ik dit als eenvoudige klant al kan verzinnen dan moet een marketingjongen als Sangers zich schamen dat hij niet meer doet voor zijn salaris. 

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2014, 12:28:36 »
Voordat we naar *woorden* kijken, de daden zijn veel interessanter... (niet alleen bij SIGMA, maar ook bij PENTAX/RICOH)... Er komen gewoon bijna geen nieuwe SIGMA lenzen met PENTAX mount uit...

En kijk je toch naar de woorden... er is te weinig vraag, dus maken ze weinig/niet.. Gaat dat op korte/middellange termijn veranderen. Weinig kans! Dus... minder aanbod, minder vraag en de cirkel gaat maar rond, helaas naar beneden... Geen discussie of PENTAX wel of geen goede camera's maakt, dat is de vraag niet. De enige vraag is of PENTAX/RICOH voldoende marketshare haalt om interessant te worden. Anders is en blijft het een niche merk.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2014, 12:27:20 »
Aardig interview om te lezen, grappig wat hij zegt over de prijs van de 1,8 18-35 ART lens.
Die had duurder moeten zijn, maar... we kiezen er voor om hem beter in de markt te zetten.
Dat geeft aan dat er vele euro's marge zitten op een lens, als er zoveel af kan van de prijs en ze nog geen verlies leiden in de productie.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline mocca

• Super Pentaxian
interview Sigma
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2014, 12:14:03 »
Vandaag even snel het interview gelezen met Sigma. En dan natuurlijk met aandacht over waarom er niet zoveel lenzen voor pentax meer uitkomen. En persoonlijk vind ik het antwoord ongeloofwaardig.

Hij heeft het erover dat de K-mount lastig is omdat de diafragma overbrenging nog mechanisch gaat bij pentax, dus lastiger te fabriceren. Dan komen er meteen 2 dingen bij mij op

1: Pre-digitaal was de overbrenging ook mechanisch, dus?
2: Nikon heeft ook nog mechanische overbrenging, ook backwards compatable.

het zou gewoon eerlijker zijn geweest als hij had gezegd dat ze gewoon niet zoveel geld verdienen aan de K mount.

http://www.imaging-resource.com/news/2014/04/02/sigma-qa-part-i-ceo-kazuto-yamaki-explains-why-so-few-pentax-mount-lenses