Auteur Topic: Beekse Bergen  (gelezen 785 keer)

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
Re: Beekse Bergen
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2009, 23:08:18 »
Citaat
Bedankt voor je commentaar!
Ik ga jouw tip om de foto bij te snijden wel even opvolgen, al had ik dat niet gedaan vanwege de mooie lijn ( vind ik) met het bouwwerk.
...
Dat vond ik ook meteen. Die schuin geplaatste paal past goed bij de richting waarin de armen van de aap geöriënteerd zijn.
Voor 't overige treed ik Mharda's opmerkingen bij.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2009, 23:08:18 »

luckylips

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2009, 15:15:00 »
Bedankt voor je commentaar!
Ik ga jouw tip om de foto bij te snijden wel even opvolgen, al had ik dat niet gedaan vanwege de mooie lijn ( vind ik) met het bouwwerk. Ik kan idd niet wachten tot ik met de cursus ga beginnen zodat het overbelichten enzo ook beter kan. Het gras op voor de aap vond ik eigenlijk best leuk  :-[. Nogmaals dank en ik zal tzt nog wat meer foto's plaatsen.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2009, 14:48:40 »
Prima dat je daar bewust mee bezig bent!!

Wat opmerkingen :)
1) als ik naar de foto kijk zie ik dat het hoofdonderwerp (aap) maar een klein deel van de foto in beslag neemt. Wat mij betreft zou ik het rechterdeel weghalen: trek een rechte lijn naar beneden vanuit het punt waar het touw de bovenkant van de foto raakt.
2) het gezicht van de aap is te donker: ik zie zijn ogen niet echt goed.
3) de aap heeft ook overbelichte plekken op het lichaam: daar zie je dus geen vacht. Op de automaat kan je daar weinig aan doen, maar als je straks verder gaat zijn dit onderdelen die je door zelf de belichting te kiezen kan vermijden...
4) ook het gras voor de aap stoort een beetje...

Je ziet, ik geef graag inhoudelijk commentaar ;) allemaal goed bedoeld en blijf schieten.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 14:49:11 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

luckylips

• Gast
Beekse Bergen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2009, 14:14:17 »
Ik ben echt een beginneling, begin in september met een korte cursus, dus fotografeer nu voornamelijk nog op de stand auto.
Tips zijn van harte welkom. Ook al is deze foto op de auto stand, ik vind zelf dat de compositie (zo noemen ze dat toch?!)  toch wel aardig is  ;)

« Laatst bewerkt op: 19 juli 2009, 14:15:24 door luckylips »