Auteur Topic: Mijn eerste foto's  (gelezen 876 keer)

Stip

• Gast
Re: Mijn eerste foto's
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2009, 22:00:19 »
Dankjewel! dit zijn reacties waar ik mee verder kan!

Ik probeer van alles wat, omdat ik vanwege tijdgebrek te weinig heb kunnen verdiepen.

De handleiding lees ik grondig om te weten wat de camera allemaal kan, zodat ik beter weet wat er achter ieder knopje schuilt!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2009, 22:00:19 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2009, 22:48:25 »
Ik denk dat je teveel ineens wilt. Begrijpelijk, want met een nieuw toestel en twee lenzen wil je alles doen en bijvoorkeur graag de uitersten.
Ik denk dat jazzer gelijk heeft. Beperk je eerst, verdiep je wat in fotografie en leer je camera eigen te maken.
Een leuke site voor een cursus is: www.wilmakarels.nl/cursus-digitale-fotografie
Dat neemt niet weg, dat je hier ook wat te horen krijgt over je foto's en er hopelijk ook wat van leert.
Ik vind de zonnebloem best wel goed gefotografeerd, maar de twee rechtse blaadjes storen wat. In zo'n geval zou ik ze gewoon er uittrekken. Voorts denk ik dat je de verzadiging in je toestel wat hoog hebt staan.
De gans vind ik niet echt aantrekkelijk om naar te kijken, de kop is plat gedrukt (effect van tele?); bovendien komt hij niet echt los van de achtergrond.
De macro van de bij is te donker, maar wel interessant hoe dit dier het stuifmeel mee neemt naar een andere bloem.
De kuikentjes zijn leuk, maar blijven in de achtergrond hangen... het is niet echt een natuurlijke omgeving. Al je foto's zijn wat aan de donkere kant.
Voor de rest lekker doorgaan met foto's maken, veel oefenen, leer ook een fotobewerkingsprogramma in de hand te krijgen.
Op die manier kom je er wel.
Je hebt overigens prima apparatuur !
Cire
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2009, 22:50:31 door Ericvanm »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2009, 20:54:10 »
Citaat
...
Door het indrukken van wat knoppen heb ik toch wat leuke foto's geschoten. Ik ben momenteel druk bezig om de handleiding van 287 pagina's door te spitten om te weten wat de camera allemaal kan!
...
Of dat de beste methode is om te leren fotograferen betwijfel ik.
Eerst zou je een algemeen boek over digitale fototechniek kunnen lezen. Dan kan je verder die K20 handleiding gewoon als een soort naslagwerk beschouwen.
Van de foto's spreekt me eigenlijk alleen de laatste aan, doch die is wat te donker. Met welk programma editeer je jouw foto's?

Stip

• Gast
Mijn eerste foto's
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2009, 22:06:18 »
Het eerste berichtje!

Door het indrukken van wat knoppen heb ik toch wat leuke foto's geschoten. Ik ben momenteel druk bezig om de handleiding van 287 pagina's door te spitten om te weten wat de camera allemaal kan!

Deze foto's zijn gemaakt met

Pentax K20d
Pentax 18-55 DA II
Pentax 50-200 DA

Laat maar horen of het potentie heeft!!  ;)