Auteur Topic: iMac omruilen voor Macbook Pro  (gelezen 696 keer)

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: iMac omruilen voor Macbook Pro
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2013, 23:07:30 »
Ik zie het probleem niet helemaal: gewoon thuis een externe scherm neerzetten. Ik doe mijn werk al jaren op een laptop (15" MBP) en dat is meestal thuis met een scherm en usb toetsenbord en muis eraan. Overigens zijn er meer overwegingen dan alleen schermgrote t.a.v. fotobewerking; wat te denken van kleurechtheid (en/of calibratie mogelijkheid). Daarnaast is een laptop minder ergonomisch werken.

Edit: er komt een MacBook Pro update aan deze herfst, als je geduld op kan brengen dan zou ik daar op wachten. Daarna zie je toch altijd een aantal mensen die verkopen om de nieuwste modellen aan te schaffen.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2013, 23:38:03 door joostdh »
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2013, 23:07:30 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:33:03 »
Heel kort JA !!

Het gaat wel op een kleiner scherm, maar het blijft behelpen als je groter gewend bent.
Heb een Imac 21" 2006 staan en vind het scherm qua grote en kwaliteit geweldig vergeleken met mijn 2012 15" laptop.

Ik werk alleen prive, ga voor de volgende straks toch weer voor een PC met een 21" scherm.
Beetje voor meer mogelijkheden maar hoofdzakelijk door mijn budget, anders ging ik voor de nieuwe 27 ".

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:25:20 »
Ik heb een MBP 13"  en met Lightroom is het alleen maar handig als ik op vakantie ben en mijn foto's snel wil bekijken en kleine bewerkingen wil doen.
Het scherm is n.m.m. te klein om er professioneel mee te werken, je hebt dan minstens een 15 of liever nog een 17" voor nodig.

Offline tomtax

• Senior Member
  • **
iMac omruilen voor Macbook Pro
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:21:54 »
Beste allemaal,

Ik zit met een groot dilemma. Gezien ik meer en meer opdrachten krijg en ik genoodzaakt ben op locatie met Lightroom aan de slag te gaan,
zit ik er aan te denken mijn 21,5 " iMac van 2 jaar oud te verruilen voor een 2e hand Macbook Pro, 13 of 15 inch.

Denken jullie dat ik het grote scherm van mijn 21,5 iMac ga missen en lever ik verder nog in? Ik denk aan een Macbook Pro uit 2010 of 2011.

Tom