Auteur Topic: Verdikkie  (gelezen 1023 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Verdikkie
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2013, 23:27:18 »
Hallo Eric,
Ik heb het al eens ergens geschreven, ieders zijn probleem is een probleem, maakt niet uit wat. Ik doe niet aan problemen wegen  ;)
Van mij is straks opgelost, jij zit ergens in het traject waar nog niet duidelijk is hoe het probleem op te lossen.
Een vriend van ons hier heeft slaap apneu, ik weet een beetje uit ervaring hoe belastend dat kan zijn. Slapen doe hij zoals Hannibal met een masker op, verder meerdere dutjes per dag om energie op te doen.

Veel sterkte van deze kant gewenst en hopelijk krijg je een bepaald ritme te pakken wat voor jou werk en leefbaar is.

Zeer vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2013, 23:27:18 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2013, 17:59:42 »
Bedankt Albert, ik waardeer je woorden en ik snap dat ik niets te zeuren heb, als ik naar jouw situatie kijk.
Ik heb respect voor je openheid en het delen van je ervaringen en je positieve houding.
Als het aan mij ligt, mag je morgen weer alles doen, lekker moe worden en dan echt lekker slapen.

Daar gaat het bij mij mis, sinds een jaar of vier lukt dat niet meer.
Structureel heb ik in het begin moeten leren omgaan met 3 of 4 uur slaap per dag en dat is de helft van mijn normale dosis.
Na 3 slaap klinieken, een dozijn verschillende middeltjes en allerlei pogingen, ben ik nu wel wat verder.
Ik kan rekenen op 5 uur slaap, en hoop altijd op 6, maar de afgelopen weken waren nogal hectisch en dunnetjes met slaap.
En dan maakt het helaas erg weinig uit of ik moe ben of actief of wat ik ook doe, daar zit het niet in.

Vanmorgen was de koek aardig op, maar ik heb het weer gered en ga eerst eens weekend houden.
Ik wens alle lezertjes ook een rustgevend weekend en waar nodig 'Kop op, morgen is een nieuwe dag!'.....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2013, 12:04:55 »
Ik heb vroeger al geleerd dat tijd niet bestaat....je moet die zelf maken  :)

Probeer op momenten van moeheid juist iets actiefs te doen, dan kun je de spiraal een beetje breken.
Kan natuurlijk ook zijn, als ik de weerberichten van de laatste tijd bekijk, dat je nog in een winter blues zit.

Maar troost je, ik heb op het ogenblik tijd genoeg, maar doe eigenlijk helemaal niets, daar word je echt moe van, maar niet die moeheid waar je van kunt slapen helaas  :(

Komt allemaal weer goed joh  :)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2013, 10:53:19 »
Nou mannen, bedankt voor jullie geestelijke ondersteuning, ik ben een klein beetje op gang gekomen...
Een bakkie of vier lekker sterke koffie en een klein pilletje Modafinil maken een heel verschil.

@Bert: kan ik je zwager ook om 1 uur 's nachts bellen voor een slaapverwekkend praatje?  ;D

@Kees: hebben ze een speciaal recept of gewoon 2x zo veel koffie als normaal?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2013, 09:53:13 »
Moet je de koffie van mijn ouders eens proberen. BEN JE GELIJK WAKKER!!!  :D :D :D
Ga eens praten met mijn zwager, val je na vijf minuten vanzelf in slaap!  ;C

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2013, 08:47:17 »
Moet je de koffie van mijn ouders eens proberen. BEN JE GELIJK WAKKER!!!  :D :D :D

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2013, 08:42:06 »
Tja, Eric had wel zijn wekker gezet, maar het was een ongelijke strijd.
Hij heeft er een  uur over gedaan om mij er uit te sleuren.
Ik had al op mijn werk moeten zijn, toen het de wekker nog niet gelukt was er uit te krijgen.

Mijn bureaula heeft een stripje met pilletjes, die mij chemisch gaan helpen om vandaag de ogen open te houden...
Pfffftt.... het valt nu als zombie, daar kan geen koffie tegenop.  :(

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2013, 07:10:45 »
Ik ben al op mijn werk, was om 05.20 uur op vanmorgen, dus we hebben elkaar net gemist vannacht :lolk:

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2013, 07:06:02 »
Zou Eric zijn wekker gezet hebben ...  of ligt hij nu nog vredig te slapen?  :lolk:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
Verdikkie
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2013, 02:09:28 »
Niet kunnen slapen is balen, maar nu zijn wel mooi alle recente berichten van mijn hand....
Ben ik weer een klein beetje bij gelezen, ik kom er de laatste tijd helemaal niet aan toe.

Hoe doen jullie dat in de strijd om de tijd?
Eens kijken: vrouw, drie kinderen, werk, hardlopen, golf, lezen, studie, verjaardagen en oh ja, af en toe wat foto's maken en bewerken.
En dan tot slot: slapen, als je kunt............................... pffffffffffffff.  :(
Welterusten allemaal.