Auteur Topic: Gelei  (gelezen 1363 keer)

Offline De Zeeuw

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Gelei
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2012, 22:24:00 »
Kan Edzo zijn redenering goed volgen en ben het er zeker mee eens.
Ben wel benieuwd waar de naam gelei vandaan komt?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2012, 22:24:00 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 2 december 2012, 22:10:28 »
Mooi plaatje en inderdaad, geen pixels maar de structuur van het blad (lijken soms net zilveren spikkels).
De scherpte had paar millimeter naar voren kunnen liggen, maar dit is voor mijn gevoel in deze plaat niet hinderlijk.
Persoonlijk zou ik iets van de linkerkant van de foto af hebben gehaald, zodat de lijn door de bloem op circa 1/3 van de foto ligt.

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #8 Gepost op: 2 december 2012, 20:47:55 »
Ik vind hem wel mooi zo, lekker kleurig.

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 2 december 2012, 20:28:10 »
Net iets te weinig scherpte, maar wel een mooi subtiel plaatje
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
« Reactie #6 Gepost op: 21 november 2012, 17:57:09 »
Grijns.. ;) dat zijn geen pixels, maar dat is de structuur van de kroonblaadjes zelf, je kunt zelfs de vergroting ervan zien in sommige druppels erop! Ik zal zo een topic openen met een bloem foto waarop je dit ook kunt zien.

Ik ben het wel een beetje eens met het scherpteveld dat iets te ver naar achter ligt, liever scherp op de voorgrond of in het centrum van de bloem dan naar achteren.

Bedankt voor de uitleg Magriet (had ik zelf ook nog even aan gedacht)!  :dankk2:
De volgende keer zal ik op het scherpte punt denken
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Offline margriet

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2012, 11:58:08 »
Grijns.. ;) dat zijn geen pixels, maar dat is de structuur van de kroonblaadjes zelf, je kunt zelfs de vergroting ervan zien in sommige druppels erop! Ik zal zo een topic openen met een bloem foto waarop je dit ook kunt zien.

Ik ben het wel een beetje eens met het scherpteveld dat iets te ver naar achter ligt, liever scherp op de voorgrond of in het centrum van de bloem dan naar achteren.
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2012, 12:58:05 »
Bedankt voor het commentaar!
Zie het nu ook van die pixels. Zit nu namelijk op een niet al te nieuwe Samsung monitor te pc'en en daar is de foto inderdaad niet zo mooi. Thuis werk ik op een mac dus het zou daar ook aan kunnen liggen. Of het ligt aan het water dat ik er zelf het opgesproeid, een soort van douw, of bedoelen jullie dit niet?
Zou inderdaad kunnen kloppen, van het vele bewerken, of doordat ik de scherpte heb aangepast?
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2012, 22:50:06 »
Ik snap wel wat Thoran bedoelt met die pixels, mn het rode blad komt vreemd over.
Dat geel in het hart heeft het ook iets, maar ziet er wel redelijk naturel uit.
Heb je de JPEG versie een aantal keren bewerkt en tussendoor opgeslagen? Dat zou het wel verklaren.
Dan verlies je elke bewerking een stukje kwaliteit. Nu lijkt het op een puzzelstukje wat je van dichtbij bekijkt (of een televisiescherm).
De achtergrond links is trouwens prima gelukt, jammer dat aan de rechterkant dat ene blaadje erachter weer net scherp is, dat is niet zo prettig om te zien.

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2012, 21:10:40 »
is een lastige ..  ik vind hem redelijk gepixaleerd overkomen en de focus ligt naar mijn smaak te ver naar achter in de foto
Die gele stamper is te blurrr en leid mij af.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
Gelei
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2012, 18:36:46 »
Macro die ik een tijdje geleden heb gemaakt maar laats een beetje heb bewerkt.

Graag commentaar!  ;)

« Laatst bewerkt op: 19 november 2012, 20:32:21 door Hendrik de Vries »