Een lens heeft geen waarde meer. Het is wat de gek ervoor geeft. Dit klinkt negatief, ik weet het, maar de handel is slecht op dit moment. Ik heb twee camera's verkocht, een K-x en een K200D en had ook een objectief te koop staan, een DA16-45mm. Er is wel op geboden op MP, maar de bieders waren niet serieus. Ik heb besloten om mijn lens te houden. Verkopen voor een lage prijs heeft geen zin voor mij.
Met alle respect, maar dit is Bullshit: lenzen zijn juist het enige dat waarde houdt: mijn K5 is over 2 jaar 4 jaar oud, en ik zou er 2ehands niet meer voor over hebben dan 75-100 euro, maar mijn 12-24, die ik voor 400 2ehands gekocht heb, doet op dit moment vrij makkelijk 600.
Logisch, want aan een lens kan weinig stukgaan of verouderen, terwijl dit bij cameras nou juist de bottleneck is.
Ik zoek de Pentax-F 28mm: op Ebay liggen de prijzen volgens mij hoger dan dat plm. 15-20 jaar geleden de nieuwprijs van deze lens lag. Het niets waard zijn kan hooguit te maken hebben met hele goede lenzen waar er teveel van zijn om ze nog marktwaarde te laten hebben. Voorbeeld? De 50mm. 1.7 uit de M-serie!