Auteur Topic: Weer een nieuwe ontwikkeling in cameraland?  (gelezen 1036 keer)

Offline wigelii

• Full Member
  • *
Re:Weer een nieuwe ontwikkeling in cameraland?
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2012, 18:45:30 »
Mensen die niet het "gezeur" willen met verwisselbare lenzen maar wel de kwaliteit van een slr willen zouden hier best in geïnteresseerd kunnen zijn. We zullen het meemaken...

Groeten,
J@@P

Ik denk dat het eerder om compactheid draait.

Als het om het niet verwisselen van een lens gaat hadden ze bij Sony jaren geleden al iets heel anders.

Ik was enkele jaren geleden de, overigen zeer tevreden, eigenaar van een dsc - R1: aps-c sensor (groter dan dit dus) , heel goede 24-120 (equivalent) Carl Zeiss zoom (2.8-4.8), en .......................................... zou ik het durven zeggen? ............... een vorm en handling die me soms herinnerde aan mijn analoge Pentax 645 (je, lach me nu maar eens goed uit want het is inderdaad een stomme vergelijking ... maar wie is nooit eens sentimenteel  :'()

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2012, 18:45:30 »

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2012, 17:05:20 »
Tsja, maakt ook wel weer duidelijk dat de Q wat aan de kleine kant is

Tsss!!.... ;D

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2012, 16:32:21 »
Begint een beetje op een spiegelreflex in een compact jasje te lijken. Qua specs heel volwassen, qua layout voor een groot publiek, alleen de prijs is nogal aan de forse kant. Ben benieuwd hoe dit segment zich ontwikkelt. Ik denk zelf dat er best publiek voor is. Mensen die niet het "gezeur" willen met verwisselbare lenzen maar wel de kwaliteit van een slr willen zouden hier best in geïnteresseerd kunnen zijn. We zullen het meemaken...

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2012, 16:04:07 »
Voor een compact met vaste lens is dit toch wel bijzonder of zijn er die ook al met grotere sensor?

Fuji heeft natuurlijk de x100 en x10, Leica heeft er een, ook Canon met de G-1x. Heel langzaam verschuift het segment naar grotere sensoren om zich te onderscheiden van iPhone e.d. Panasonic komt er deze zomer mee, als opvolger van de LX5.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2012, 15:42:01 »
Dat is al een tijdje aan de gang en deze sensor is net zo groot als die van de Nikon 1 serie. Tsja, maakt ook wel weer duidelijk dat de Q wat aan de kleine kant is, met meer camera's die in beeldkwaliteit prima kunnen concurreren. Wel een stevig prijsje voor een compact die niet eens kan bellen.

Tja, maar de Nikon heeft verwisselbaar lenssysteem, evenals de Q.
Deze lens kun je zonder zaag niet zo makkelijk verwijderen  ;)
Voor een compact met vaste lens is dit toch wel bijzonder of zijn er die ook al met grotere sensor?

Wel een stevig prijsje voor een compact die niet eens kan bellen.

:D :D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2012, 15:35:57 »
Dat is al een tijdje aan de gang en deze sensor is net zo groot als die van de Nikon 1 serie. Tsja, maakt ook wel weer duidelijk dat de Q wat aan de kleine kant is, met meer camera's die in beeldkwaliteit prima kunnen concurreren. Wel een stevig prijsje voor een compact die niet eens kan bellen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Weer een nieuwe ontwikkeling in cameraland?
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2012, 15:25:39 »
Sony komt volgens NU.nl met een compactcamera met grote sensor: http://www.nu.nl/gadgets/2828420/sony-introduceert-compactcamera-met-forse-sensor.html

Weer een nieuwe ontwikkeling?
Je krijgt zo wel erg veel "exoten" lijkt me.