???wat doe je dan ?
Je ben wel leergierig.

Met bracketing maakt de camera automatische of half automatische ligt aan het model camera en instelling 3 of 5 foto's met een bepaalde belichtings afstand om het zo even te noemen.
Als je met 3 fotos bracket maak je 1 foto goed belicht, 1 foto onderbelicht en 1 overbelicht hier door heb je meer bereik dat je vast legt.
Later op de computer voeg je deze foto's dan samen tot 1 foto, dit kan een HDR (high dynamic range "hoog dynamische bereik") wezen bijvoorbeeld.
Bij landschap bijvoorbeeld is vaak de lucht uitgebeten of is de grond donker als je 1 foto maakt maar omdat je meer fotos hebt die anders zijn belicht heb je dus een foto waar de lucht wel mooi opstaat en eentje waar de grond mooi is en 1+1=2

Kijk even hier naar de foto's en je zie wat ik bedoel
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/digital-blending.shtmlDe action die ze daar gebruiken is nu niet meer zo bruikbaar om eerlijk te zijn, HDR programma's hebben dat nu voornamelijk over genomen volgens mijn.
Ik doe dit ook omdat ik wel een beetje lui ben, je hoeft tijdens het schieten weinig over de belichting na te denken dus je kan ergens anders mee bezig zijn en het geeft je een stukje zekerheid.
Maar dit is mijn werkwijze en ik raad dit eigenlijk nu ook niet aan om eerlijk te zijn, het is niet een mooie manier van foto maken.
En Ruurd zal nu wel met zijn ogen draaien als die dit leest.