Auteur Topic: Het einde...  (gelezen 1293 keer)

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Het einde...
« Reactie #9 Gepost op: 5 september 2011, 13:39:35 »
Ik reageer zelden op macro-foto's, en al helemaal  niet in de vreemdgangershoek, maar voor deze wil ik een uitzondering maken: hééél erg mooi. Uiteraard scherp, maar vooral: mooie BG en oog voor omgeving, compositie en verhaal (iets waaraan het vaak mangelt in de macro-hoek...).

Heb wel de indruk dat ie behoorlijk opgescherpt is.

inderdaad een prachtige compositie en verhaal Kees! Yves, is het een idee om dan juist wél te reageren? Daar leren we wat van en van enkel positieve reacties wordt je ook geen betere fotograaf  :)

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 5 september 2011, 13:39:35 »

macsterdam

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 5 september 2011, 13:32:17 »
Zeer fraai beeld dit. Het licht is erg mooi en de achtergrond is heerlijk boterzacht.

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:38:09 »
Ik reageer zelden op macro-foto's, en al helemaal  niet in de vreemdgangershoek, maar voor deze wil ik een uitzondering maken: hééél erg mooi. Uiteraard scherp, maar vooral: mooie BG en oog voor omgeving, compositie en verhaal (iets waaraan het vaak mangelt in de macro-hoek...).

100% mee eens en ik had het al lang gezien, om niet af te doen op foto's van anderen mis ik in de macrohoek heel vaak de compositie in de foto's. ik zie daar super scherpte foto's, scherpe beestjes en andere dingen maar dan klopt de omgeving weer niet. ik moet eerlijk zeggen dat ik het scherp krijgen van macrofoto's niet moeilijk vind maar het zoeken naar de juiste compositie is lastiger maar zeer belangrijk !

De foto is verscherpt in iphoto en ik vond het wel wat hebben bij deze foto, lekker scherp mooie belichting. verscherpen doe ik altijd achteraf het verscherpen en de kleuren en contrast staat in de cam op fabrieksinstelling.

Ik heb meerdere foto's gemaakt van deze actie, zit ook nog een foto bij waar je ziet dat hij na het draaien van de rups (larve) in de web zijn giftanden in de rups zet en hem dan dood. misschien plaats ik die later nog eens.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:07:51 »
Idd, een macro met impact. Jammer voor de rups maar zonder het te willen heeft hij toch voor een prachtplaat gezorgd.

Henk

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:04:44 »
Ik reageer zelden op macro-foto's, en al helemaal  niet in de vreemdgangershoek, maar voor deze wil ik een uitzondering maken: hééél erg mooi. Uiteraard scherp, maar vooral: mooie BG en oog voor omgeving, compositie en verhaal (iets waaraan het vaak mangelt in de macro-hoek...).

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:02:28 »
Ze vragen op de crossbaan al waar ik ben  ;)

Slechte zaak voor de inkomsten. Of je moet ook macro foto's gaan verkopen aan fans van die spin  ;)

kdj4

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:01:08 »
Ze vragen op de crossbaan al waar ik ben  ;)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2011, 21:56:13 »
Was wellicht toch niks voor jou dat macro? (hoorde ik je zeggen).
Schitterende opname zeg!! Gewoon lekker doorgaan zo!

kdj4

• Gast
Het einde...
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2011, 21:41:37 »