Auteur Topic: graffiti - eindhoven berenkuil - step in the arena 2011  (gelezen 1992 keer)

densch

• Gast
Re:graffiti - eindhoven berenkuil - step in the arena 2011
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2011, 19:57:56 »
Zoooo, WAUW. Nr1 geweldig.
Mooie kleuren en belichting. Echt  :toppie:

@ Jan, ik vind jouw bewerking eng/spannend maar ook goed.

Gr Dennis

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2011, 19:57:56 »

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2011, 18:29:41 »
Interessante serie met mogelijkheden. vind de feedback van bovenstaande aardige toevoegingen
Gr jeroen

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2011, 14:39:15 »
Ja foto 1 is een prent met veel mogelijkheden, en levert dus veel versie's op, die allen een eigen leven kunnen leiden.
Prima voorbeelden hier boven. Je moet nu ook niet gaan zeggen ik vind die of die beter, het zijn nu allen individuele prenten geworden.
Maar ook de andere foto's uit deze serie zijn niet te versmaden
Foto 2:  Wat mij hier opvalt is dat de graffiti als het ware doorgaat in zijn arm (tattoo); Misschien juist hier meer het accent op leggen. de onscherpte links vind ik wat veel
Foto 3: gewoon een goede foto, aandacht prima vastgelegd
foto 4: Persoonlijk zou ik de spuitgast rechts van kruin naar schouderblad wegsnijden, m.i wordt het beeld dan nog sterker...smaak kwestie (altijd gevaarlijk...het moeten jouw foto's blijven en niet mijn foto's worden)
foto 5: Hoort zeker in de serie thuis en doet het uitstekend als afsluiter van de reeks
Al met al een prima reeks....mag gezien worden hoor
Chapeau, maar om in de stijl van deze spuitgasten te blijven ....petje af
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

jjw

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2011, 01:09:16 »
Opzich wel leuk, hier onder de versie met hand.
Toch spreekt de originele mij wat meer aan. Misschien is dat omdat ik er zelf geweest ben en het er helemaal niet zo creepy uit zag :)

Wat vinden jullie van de andere foto's?

hand:

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2011, 17:19:00 »
Ja Jan, zo iets bedoelde ik, inderdaad misschien nog beter dan met dat stukje hand wat ik bedoelde. 
zo wordt hij echt "creepy"
Je kunt dus meerdere prenten uit een foto halen, misschien toch ook maar eens de variant met de hand proberen...

cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

gnodde

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2011, 16:08:46 »
Mee eens, maar ik zou naast deze ook een variant maken, met de man links weg, dus alleen de schaduw en de arm en hand.

Alleen de schaduw, zonder arm en hand:

Zoiets?

Jan.

Watze

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2011, 15:11:54 »
Mooie foto nr 1, vooral doordat de schaduw over het gezicht valt waardoor deze bijzondere foto iets spookachtigs krijgt i.c.m lichtval.

gr,  Watze
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2011, 17:26:31 door Watze »

jjw

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2011, 15:02:07 »
Mee eens, maar ik zou naast deze ook een variant maken, met de man links weg, dus alleen de schaduw en de arm en hand. De schaduw neemt dan de hoofdrolspeler over....probeer het eens uit..
Let op, ik zeg niet dat de nieuwe versie beter is, maar wel anders en heel vreemd (Escher deed dit ook bij het tekenen van een hand)
Al met al een bijzondere serie en als onderwerp niet vaak op dit forum gebracht.
Cire

klinkt goed, maar wordt wel een beetje lastig om de hele persoon er uit te klonen lijkt me?

Ik heb nog 2 varianten, misschien dat daar iets mee kan, zie flickr-link hier boven voor groot formaat

variant 1: ik vind de compositie hier niet zo lekker, je ziet beter wat hij maakt, maar doordat de foto meer van achteren is gemaakt wordt je er niet zo bij betrokken

variant 2: hier is de hoek wel goed en kan je ook zeer goed zien wat hij maakt, maar hier ontbreekt het toch wel erg speciale licht en schaduwspel

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2011, 13:01:29 »
Nr1 met stip, wauw....

Mee eens, maar ik zou naast deze ook een variant maken, met de man links weg, dus alleen de schaduw en de arm en hand. De schaduw neemt dan de hoofdrolspeler over....probeer het eens uit..
Let op, ik zeg niet dat de nieuwe versie beter is, maar wel anders en heel vreemd (Escher deed dit ook bij het tekenen van een hand)
Al met al een bijzondere serie en als onderwerp niet vaak op dit forum gebracht.
Cire
www.artillusio.nl

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2011, 08:33:53 »
Nr1 met stip, wauw...
5 vind ik niet zo, mede door de schaduwen.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2011, 01:34:16 »
Een mooie serie, ik kom er morgen weer met de auto langs, dus dan ik de nieuwe muren weer eens bewonderen.

jjw

• Gast
graffiti - eindhoven berenkuil - step in the arena 2011
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2011, 01:30:08 »
Er was dit weekend een graffiti-evenement in Eindhoven. In de bekende 'berenkuil' waar de muren vol zitten met graffiti en waar dit ook is toegestaan (of gedoogd?) zijn als het goed is een stuk of 200 artiesten bezig geweest dit weekend. Ik heb toevallig net het laatste uurtje mee kunnen pakken met een ondergaande zon. Dat leverde onder andere de volgende platen op:

Gebruikte lens is mijn nieuwe DA35 2.4 (bevalt goed voor zo'n prijsje :)) en voor een deel ook de F-50
Focus in dit topic is op de artiest, voor meer overzicht en foto's van de kunstwerken zie flickr (link hier onder)

nr 1.

nr 2.

nr 3.

nr 4.

nr 5.

Kijk vooral ook even op flickr naar de hele set voor een beter totaalplaatje en een aantal foto's van een paar prachtige kunstwerken.
http://www.flickr.com/photos/jordywubbels/sets/72157627039319411/
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2011, 01:37:51 door jjw »