Auteur Topic: Mijnalbum - Exit  (gelezen 2132 keer)

Centurion

• Gast
Re:Mijnalbum - Exit
« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2011, 09:51:39 »
Flickr was ook een optie, en misschien zijn er nog wel meer opties, maar je moet nu eenmaal een keuze maken. Het leuke van Dropbox is dat je een map op je pc kunt maken die vervolgens automatisch gesynchroniseerd wordt met je webaccount. Dat heb ik nog niet gebruikt, maar het leek me wel handig.

Groeten,
J@@P

Ik gebruik nu een tijdje Flickr en je kunt heel handig direct vanuit Lightroom (3.4) exporteren naar Flickr waarbij je allerlei instellingen zoals de te publiceren maat kunt aangeven. Alleen het gebruik van Flickr zelf heb ik wel even aan moeten wennen.

Groet, Wim

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2011, 09:51:39 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2011, 13:11:59 »
Ik gebruik ook Dropbox, ideaal voor je foto's voor op het forum! Ik resize de foto en sla het meteen op in mijn dropboxmapje in "public" op m'n eigen pc. Dit wordt direct (en snel!) gesynchroniseerd met de Dropbox-website. Met de muis "Copy public link" aanklikken en zo het forum op. (alleen de img-tags moet je handmatig toevoegen)

Gr. Carel 
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohanS

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2011, 19:23:31 »

macsterdam

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2011, 22:23:56 »
Dropbox is absoluut handig, ik gebruik het zelf ook heel intensief, alleen niet voor foto's.
Wat Flickr betreft, daar heb je ook heel veel handige hulpmiddeltjes voor hoor, veelal ook gratis.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2011, 15:34:47 »
Flickr was ook een optie, en misschien zijn er nog wel meer opties, maar je moet nu eenmaal een keuze maken. Het leuke van Dropbox is dat je een map op je pc kunt maken die vervolgens automatisch gesynchroniseerd wordt met je webaccount. Dat heb ik nog niet gebruikt, maar het leek me wel handig.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

macsterdam

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2011, 22:28:42 »
Is Flickr geen optie dan? Je krijgt al redelijk wat ruimte bij een gratis account, en als je voor de Pro versie gaat ($25,00 per jaar), is de ruimte zelf onbeperkt.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2011, 11:08:17 »
Mijn idee: voor 6 euro p/mnd heb je professionele webhosting met alle toeters en bellen. Waarom jezelf afhankelijk maken van die gratis aanbieders.

Gewoon, een kosten-baten analyse. 6 euro per maand is niet schokkend veel, maar een compleet hosting pakket heb ik niet direct nodig. En voor die 72 euro per jaar doe ik liever andere dingen. OK, gratis is meestal niet hetzelfde als voor niets. Daar kies je dan uiteindelijk gewoon voor.

Groeten,
J@@P

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2011, 23:08:04 »
Mijn idee: voor 6 euro p/mnd heb je professionele webhosting met alle toeters en bellen. Waarom jezelf afhankelijk maken van die gratis aanbieders.

asplx

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2011, 22:26:38 »
Bedankt voor deze tip want ik gebruik mijnalbum ook.

Henk

+1

Ruurd

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2011, 21:55:06 »
Bedankt voor deze tip want ik gebruik mijnalbum ook.

Henk

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Mijnalbum - Exit
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2011, 20:46:44 »
Tot vandaag maakte ik gebruik van Mijnalbum.nl voor het oploaden en delen van mijn foto's. Echter verdwijnt bij het uploaden de exif informatie waardoor deze host voor het publiceren van foto's op dit forum eigenlijk onbruikbaar is geworden, tenzij je telkens met de hand je exif info plaatst. Dat laatst vind ik te veel gevraagd, dus ik heb besloten mijn account bij Mijnalbum niet meer te gebruiken. Het blijft nog wel online omdat er best wel wat foto's op dit forum staan gehost. Ik vind het teveel werk om alles te gaan re-hosten, maar ik ga nu gebruik maken van Dropbox.
Wellicht een tip voor iemand die ook van Mijnalbum.nl gebruik maakt.

Groeten,
J@@P