Auteur Topic: Historische tuin Aalsmeer  (gelezen 1257 keer)

asplx

• Gast
Re:Historische tuin Aalsmeer
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2011, 01:09:57 »
Lekkere serie, Mike.

Goed gezien, prettig neergezet. :respect:

Groeten,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2011, 01:09:57 »

gnodde

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2011, 00:52:21 »
Mooie serie!
Ik denk, dat het tuinbouwmuseum ook wel belangstelling zal hebben voor deze foto's...

Jan.

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2011, 00:19:52 »
Razend knappe composities. Voor mij steken 3 en 4 er nog boven uit. Maar de tekst op 5 is ook mooi.

Met welke lens zijn deze geschoten: lijken een apart soort scherpte te hebben (of anders heb je enthousiast verscherpt, vb. door "helderheid" te verhogen, maar het past hier wel). IK ben wel benieuwd naar hoe je deze bewerkt hebt.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2011, 22:59:42 »
Ik sluit me volledig aan bij de andere commentaren. Mooie compo`s en goede belichting. ze kijken gewoon lekker.

Henk

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2011, 20:37:46 »
Zeer fraaie foto's en een even zo mooie bewerking
Mijn complimenten
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

newmikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2011, 19:01:47 »
Jé, wat kun je veel doen een half uurtje ;). Aparte foto's. Ik vind het schilderijtje op de wand van foto 4 heel fraai.

Groet,
Hans 

Dank je Hans! Het is natuurlijk een doorkijkje in de kas die aan het gebouwtje is aangebouwd maar ben het met je eens: het ziet eruit alsof iemand een schilderijtje heeft opgehangen  :D

Offline Hans H

• Super Pentaxian
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2011, 18:59:55 »
Jé, wat kun je veel doen een half uurtje ;). Aparte foto's. Ik vind het schilderijtje op de wand van foto 4 heel fraai.

Groet,
Hans 
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

newmikey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2011, 18:55:38 »
Mooie staaltjes van compositie en fotobewerking! Foto 4 en 5 vind ik erg mooi omdat het naast de mooie bewerking zulke kaarsrechte uitsnedes zijn. Foto 1 mist dat vanwege de wat scheve balk in het midden. Foto 3 vind ik ook erg mooi. De perspectivische verbuiging van het dak vind ik hier passen. De langste zijde is wel wat langer dan 900 pixels (?). Ik houd van het grote formaat daar niet van.

Met dank voor het commentaar en 3 is bijgewerkt (foutje bij het plaatsen van de IMG HEIGHT=900 tag) met excuses daarvoor!

Alwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2011, 18:43:41 »
Mooie staaltjes van compositie en fotobewerking! Foto 4 en 5 vind ik erg mooi omdat het naast de mooie bewerking zulke kaarsrechte uitsnedes zijn. Foto 1 mist dat vanwege de wat scheve balk in het midden. Foto 3 vind ik ook erg mooi. De perspectivische verbuiging van het dak vind ik hier passen. De langste zijde is wel wat langer dan 900 pixels (?). Ik houd van het grote formaat daar niet van.

newmikey

• Gast
Historische tuin Aalsmeer
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2011, 18:36:54 »
Raden jullie eens hoe ik de middagpauze gebruikt heb?

"Tuinbouwmuseum Historische Tuin Aalsmeer

Aalsmeer. Een naam die onverbrekelijk verbonden is met bloemen en planten. De bloementeelt in Aalsmeer is natuurlijk niet van de ene dag op de andere ontstaan. Ons museum voert u terug tot het begin van de 17e eeuw. Toen legde men zich toe op het telen van fruitbomen. Op de ruimte daaronder teelde men aardbeien. Aan het eind van de 19e eeuw gingen de kwekers in Aalsmeer over op het telen van buitenbloemen en kort daarna op het telen van bloemen in kassen. De Historische Tuin voert u terug in de tijd en brengt op 13000 m² de rijke Aalsmeerse geschiedenis in beeld vanaf circa 1700 tot 1940.

De naam Historische Tuin verwijst naar het feit dat de Aalsmeerders vroeger hun kwekerij TUIN noemden.
"

http://www.htaalsmeer.org/

1.

2.

3.

4.

5.

« Laatst bewerkt op: 8 juni 2011, 18:53:48 door newmikey »