Ik heb dit objectief 2,5 jaar gehad, net als jij gekocht als uitbreiding op de kitlens.
Zoals hierboven gezegd: alle waar naar z`n geld. Maar, en dat is mijn mening, voor het geld is het een redelijk goed objectief. Ik heb er mooie foto`s mee gemaakt maar de kunst is om `m te leren kennen en om z`n beperkingen/fouten heen te werken. Dat geldt natuurlijk voor alle objectieven in meer of mindere mate.
Mijn exemplaar was best scherp, hij had alleen bij groot diafragma last van heftige kleurrandjes (PF, purple fringing). Zeker met grijs weer en een diafragma 6.3 of kleiner was het bizar. Meestal gebruikte ik F8 of hoger. Verder is hij natuurlijk niet echt lichtsterk dus imho is het echt een mooi weer lens.
Ik zie dat je alle foto`s op 1 na (en dat is een poging tot een closeup) op 300mm hebt genomen. Op die afstand scherpstellen met AF is niet zo makkelijk als met de 18-55. Elke mm beweging van de lens resulteert in een nog grotere "zwaai" van je onderwerp. Mijn tip: stel eerst scherp op wat je scherp wilt hebben en ga dan pas kaderen. En probeer aan je houding te werken, zoek en gebruik steun indien voorhanden.