Auteur Topic: geo tag dmv smartphone  (gelezen 1499 keer)

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:geo tag dmv smartphone
« Reactie #11 Gepost op: 9 april 2011, 10:48:53 »
Het is voor het programma van redelijk belang (anders pakt hij verkeerde gps punten) dat de camera op een minuut gelijk staat met je telefoon. Zoals gezegd zit er bij het programma wat ik gebruik in het menu een optie die de tijd (op de seconde) weergeeft. Kun je de camera dus mooi op tijd zetten.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 9 april 2011, 10:48:53 »

jsoomers

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 9 april 2011, 00:44:23 »
Oke, maar als je camera nog op wintertijd staat....

Jan.

....... moet je er een uur bij optellen :evil:

gnodde

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 9 april 2011, 00:14:28 »
Klopt.. De meeste smartphones syncen echter automatisch met het GSM netwerk, daar heb je geen omkijken meer naar. Camera moet je wel 2x per jaar met zomer/winter tijd instellen. Overigens komt het in de praktijk niet zo nauw: alleen als je uit een auto met 130km per uur fotografeert moet het op de seconde gelijk zijn :) Als je wandelt is een minuutje afwijking echt geen probleem ...

Oke, maar als je camera nog op wintertijd staat....

Jan.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2011, 23:42:10 »
Heel nuttige info, ik ga het zeker uitproberen. Alvast bedankt voor de bijdragen.

Henk

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 8 april 2011, 20:50:10 »
Ik heb zo'n programma voor mijn Telefoon en het werkt perfect. Ik weet niet wat voor een OS jou telefoon hebt, mocht je een Iphone of android hebben kun je het volgende programma eens proberen:
http://www.geotagphotos.net/en/

Je kunt het gratis proberen en als het bevalt kun je het kopen (nog geen $5).
Zoals gezegd koppel je de apparaten niet, het gaat met een tijd Sync. Je stelt de tijd op beide apparaten in (er zit een tooltje in het programma om hem op de seconden de synchroniseren).
Je kunt het programma zo instellen om de hoeveel seconden/minuten een gps punt pakt. Deze slaat hij op en als je klaar bent met de wandeling, upload je het naar hun site. Met een programma op je pc plaats je vervolgens de gps punten in je exif gegevens van de foto's.

Ik vind het erg leuk, grappig en interessant. Ik ga naar Amerika en ga het zeker gebruiken. Altijd leuk als je later de foto's terug kijkt en je afvraagt waar ze gemaakt zijn.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 8 april 2011, 15:40:28 »
Maar je moet er wèl voor zorgen, dat de klokken van camera en GPS-apparaat gelijk lopen...  :cooll:
Jan.

Klopt.. De meeste smartphones syncen echter automatisch met het GSM netwerk, daar heb je geen omkijken meer naar. Camera moet je wel 2x per jaar met zomer/winter tijd instellen. Overigens komt het in de praktijk niet zo nauw: alleen als je uit een auto met 130km per uur fotografeert moet het op de seconde gelijk zijn :) Als je wandelt is een minuutje afwijking echt geen probleem ...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

asplx

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2011, 15:39:44 »
Kniesoor die dáár op let, Jan.... ;D

gnodde

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2011, 15:27:34 »
Maar je moet er wèl voor zorgen, dat de klokken van camera en GPS-apparaat gelijk lopen...  :cooll:

Jan.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2011, 13:58:53 »
Ik kan mij er niet veel bij voorstellen..
Als je iets wil "koppelen" moet er communicatie mogelijk zijn tussen beiden..
Ik kan mij alleen maar voorstellen dat die applicatie een tijdstip (op de 10e seconde precies) vastlegt met de coördinaten erbij en dat je dit naderhand verifieert...

Ben benieuwd..

Gr. Jos

Yep, dergelijke programma's zijn er bij de vleet voor iedere telefoon met GPS... Daarna haal je het logbestand over en koppel je dat aan je foto's...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

jsoomers

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2011, 13:33:13 »
Ik kan mij er niet veel bij voorstellen..
Als je iets wil "koppelen" moet er communicatie mogelijk zijn tussen beiden..
Ik kan mij alleen maar voorstellen dat die applicatie een tijdstip (op de 10e seconde precies) vastlegt met de coördinaten erbij en dat je dit naderhand verifieert...

Ben benieuwd..

Gr. Jos

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
geo tag dmv smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2011, 12:47:31 »
Ik hoorde dat er een app voor de smartphone bestaat die je kan koppelen met je camera om de locaties waar je foto`s gemaakt zijn vast te leggen. Is er iemand die dit gebruikt, en hoe bevalt dit. En is het gemakkelijk te gebruiken. Ik zie het niet als noodzaak maar ik houd wel van gadgets en hebbedingetjes als het weinig of niets kost. Dus ik ben niet op zoek naar de dure apparaten die er al voor bestaan.

Grtz, Henk