Hey, er is hierover al heel veel discussie geweest wat het beste is en wat niet
ook ik heb sinds begint 2010 een iMac met 1T HD + een time capsule met nog eens 1T
die zou ik zeker niet gebruiken om ook nog eens al je dagelijkse files op te zetten en te gebruiken
waar blijf je dan weer met je back-up , op je Mac???
wat ik begrijp is dat je aan je time capsule een HD wilt plaatsen via usb neem ik aan ?
dit is wat ik doe
*Raw's op de mac in een aparte map
*via Lightroom m'n ra's bewerken en de onbewerkte en slechte ra's gelijk verwijderen.
*goede foto's exporteren naar iPhoto in de map afbeeldingen.
*via Time machine word eider uur een backup gemakt naar de time capsule
*iedere maand gaat er een externe HD van 1T aan de mac om alle gebruikersdata van de hele mac te backupen met "Super Duper"
*ik ben van plan om elk jaar de map met Raw's leeg te maken op de Mac, deze staat en in de time capsule en op de externe HD
weet dat de time capsule snel vol loopt en vervolgens dubbele en verouderde files van achteruit begint te wissen, ik zit op de helft van m'n Mac HD maar m'n time capsule zat overlaatst al vol, met behulp van Macsterdam draait hij weer en houd hij nu ongeveer 200GB vrij om te werken dit blijft nu stabiel.
ik weet niet of dit de beste manier is maar weet wel dat, ook na een externe HD crash waarbij ik een paar maanden mijn foto's kwijt ben geweest dit niet meer wil meemaken.
succes er mee