Auteur Topic: [strobist] Tennis  (gelezen 2630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2010, 18:57:14 »
Was er een ballenschietmachine aanwezig die dan voor een constante ballenstroom staat ?

Nee hoor ...wel een menselijke. Het 'team' bestond uit 2 fotografen, 2 tennissers en 1 assistente (jongste dochter met interesse in fotografie).

Citaat
PS ik voel me na het zien van deze foto's nog zo "klein", moet dus  nog heel veel vallen en opstaan.

Dat hoeft helemaal niet .....op dit forum is het lekker ter leering en vermaak. Leren door foto's te kijken, te maken en te plaatsen.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:[strobist] Tennis
« Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2010, 18:57:14 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2010, 17:44:49 »
PS ik voel me na het zien van deze foto's nog zo "klein", moet dus  nog heel veel vallen en opstaan.

DON'T voel je klein!! Je plaatst heel veel, staat open voor commentaar. Alleen je camera is klein! :D

Ga vooral door!

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2010, 17:30:17 »
Wohhh, wat mooi. De eerste is absolute de topper hoor !!

Was er een ballenschietmachine aanwezig die dan voor een constante ballenstroom staat ?

Eric

PS ik voel me na het zien van deze foto's nog zo "klein", moet dus  nog heel veel vallen en opstaan.

macsterdam

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #30 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:01:35 »
Foto 1 is inderdaad echt helemaal geweldig! Het licht is werkelijk prachtig, waarbij voor mij het 'wolkje' de foto nog een extra dimensie geeft.
 

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:26:26 »
@Gnodde: het hoeft niet duur te zijn.

@Ron: zo werkt het eigenlijk niet.


Ik ben wel begonnen met 'oude' meuk. Goedkope triggers etc. Maar qua betrouwbaarheid ....NIET doen. Leuk om te proberen, maar uiteindelijk wil je meer en beter. Het hoeft ook niet gelijk het allerbeste te zijn, dat ook weer niet.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

RonHendriks

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2010, 00:01:31 »
Het is, dat ik geen geldboompje heb staan in m'n tuin. Deze foto's (en de eerder gemaakte) brengen me er (bijna!) toe ook wat flitswerk aan te gaan schaffen  :dance:

Jan.
Gewoon wat ouwe meuk bij elkaar verzamelen en met triggers aansturen (of werkt dat niet?).

patrick91

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2010, 00:01:28 »
Nummer 1 is super Johan, weer eens iets anders dan de verbouwingsfoto's :)

gnodde

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #26 Gepost op: 21 oktober 2010, 23:52:40 »
Het is, dat ik geen geldboompje heb staan in m'n tuin. Deze foto's (en de eerder gemaakte) brengen me er (bijna!) toe ook wat flitswerk aan te gaan schaffen  :dance:

Jan.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #25 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:45:05 »
[...]Dat je een heleboel missers hebt doet niet ter zake, je had dat shot gewoon al in je hoofd en je hebt hem uiteindelijk ook gekregen. Dat is de ware spirit en dat verdient  :respect:

+1!

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #24 Gepost op: 21 oktober 2010, 20:42:24 »
Citaat
Het geheim ....de bal besproeid met water. Als je wist hoeveel opnames er zijn zonder bal ....dan is de geplaatste foto echt een lucky shot.
Kijk, kijk, zo hoor je nog eens wat keuken geheimen.
Dat je een heleboel missers hebt doet niet ter zake, je had dat shot gewoon al in je hoofd en je hebt hem uiteindelijk ook gekregen. Dat is de ware spirit en dat vediend  :respect:

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #23 Gepost op: 21 oktober 2010, 20:31:10 »
PS. jij mag niet meer raden!!!
echt te simpel gewoon, een vriend van me kajakt er en ik hoorde gister een interview met onze Nederlandse Olypische kajakker. :)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2010, 19:36:25 »
@Ron: filmpje is de warming-up ...foto 1 van mij betreft de opslag. Dat ging echt wel hard ...
Ik heb daar wel beelden van maar die zijn echt slecht van kwaliteit.


PS. jij mag niet meer raden!!!
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

RonHendriks

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2010, 19:18:12 »
Hoi Johan,
nou dat is toch wel weer een bijzonder werkje. In het filmpje kreeg ik wel de bevestiging van mijn vermoeden en dat is toch een gebrek aan echte fysieke inspanning van de sporter in foto 1. Een juweel van een foto, maar ik mis dat beetje afzien van de sporter. Tsja de onderbroek is toch wel jammer, maar dat is onderdeel van de cultuur. Foto 3 is toch wel een bijzonder portret, want scherp van voor tot achter.

Goed werk !

Mag ik ook raden: kajakken in Zoetermeer?

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2010, 16:04:48 »
@Cire en Gnodde: dank voor de hartelijke woorden.

Dit keer geen lang making of filmpje gemaakt. Dat doen we de volgende keer weer.

Maar voor een hele kleine impressie: http://www.youtube.com/watch?v=oKtdqv5tcVs  (das mijn fotomaatje Marc).
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

gnodde

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:25:16 »
En aan Cire's woorden heb ik niets meer toe te voegen (en, nee, ik heb ook niets om ertegenin te brengen).

Jan.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2010, 12:06:57 »
Johan,
Je onderscheid je echt met deze wijze van fotograferen.
Vooral foto 1 geweldig; het juiste moment en de spetters vliegen letterlijk van de bal.
Maar ook 2 is spektaculair. Bij de commentaren las ik pas over de onderbroek, na terug kijken viel het me nog maar nauwelijks op. M.a.w. mij stoort het dus voor geen bal (lijkt mij de juiste uitdrukking in deze serie)
3 is gewoon leuk als afsluiter van de serie.
Het voordeel van deze fotografie is dat alles geconcentreerd is op houding, spanning en slagkracht. Ik zou mij kunnen voorstellen dat een trainer aan de hand hiervan gemakkelijker houdingscorrecties met zijn sporter bespreekbaar kan maken.
Maar, tot nu toe vind ik de foto's in het zwembad in fotografisch opzicht mij het meest aanspreken
Dat neemt niet weg....graag meer van dit soort sport (of anders) foto's.
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2010, 08:30:09 »
Bedankt voor alle opmerkingen.

En nee waterpolo is het ook niet. Dat is toch niet een onbekende sport?

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

newmikey

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober 2010, 23:52:59 »
Spectaculair!

 :respect:

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #15 Gepost op: 20 oktober 2010, 23:29:37 »
Foto 1 is een prachtplaat! Super Johan.

Lekker bezig blijven met dat flitsspul.  ;)

Gr. PentaxDonkey

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2010, 22:48:00 »
Wat betreft de opmerking van buks over de onderbroek... Ik heb hier thuis regelmatig jongens van 13 tot 15 over de vloer. Het kruis hangt bijna op de knieën en het gaat meer om het merk onderbroek dan bovenbroek... :) Geen gezicht!


 :) Herkenbaar.... :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2010, 22:46:25 »
De volgende gaat hopelijk heel spectaculair worden ....en de foto's ook natuurlijk  :P

Het is een nog relatief onbekende sport, speelt zich af in het water ...en vraagt nogal wat behendigheid.
Zo dat was alvast een teaser .....


Waterpolo?

Overigens vind ik foto 1 het mooist. Dat kan zijn omdat ik niet op mannenonderbroeken val  :)

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2010, 20:41:14 »
Ik geef niks om tennis...

Maar foto 1 !!!!!!!!!!!!!!  :toppie:
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2010, 18:58:25 »
Wow! Foto 1!



greetz,
Erik

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2010, 14:13:37 »
Leuk om ontwikkeling te zien in je strobist stijl, de details worden steeds gerafineerder, mooi hoor

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2010, 12:10:58 »
Ik ben een absolute fan van dit soort foto's... Ook deze vind ik gewoon helemaal top :toppie: :toppie:

Dank dank Harry.

Citaat
Wat betreft de opmerking van buks over de onderbroek... Ik heb hier thuis regelmatig jongens van 13 tot 15 over de vloer. Het kruis hangt bijna op de knieën en het gaat meer om het merk onderbroek dan bovenbroek... :) Geen gezicht!


Haha deze tennisser is 16 jr ..dus het klopt wel. Maar wat Buks zei ook. Ik zei tegen Rens; ik kan de tekst op je onderbroek lezen (op het kleine schermpje). De sessies daarna was de onderbroek onzichtbaar. Helaas de platen ook een stuk minder :(

Mooie serie hoor Johan. Als sport liefhebber ga ik toch voor numero uno, absolute top plaat. Dit zou ook voor de niet sportliefhebber de top plaat zijn, de bal lijkt wel een verduisterde maan en dan heb je daar ook nog die fel oplichtende nebula.

Het geheim ....de bal besproeid met water. Als je wist hoeveel opnames er zijn zonder bal ....dan is de geplaatste foto echt een lucky shot.
We hebben trouwens ook babypoeder gebruikt, maar dat effect was nihil om te zien op de foto's.

Citaat
Wat je volgende project betreft : een onbekende sport in het water is onderwater hockey. Maar hoe je dat als strobist in beeld wil brengen, ik zou het niet weten. Verras ons maar weer.

Je bent erg koud André ...hehe ...

Vraag me af of jouw foto's ook gebruikt worden in bladen ofzo
Foto1 hoort gewoon thuis in een vakblad voor tennis

Deze tennis foto's zijn voor eigen gebruik ..portfolio. De zwemfoto's worden gebruikt in de CIOS opleidingsbrochure. Maar wie weet dat deze tennis foto's ook nog daarin verschijnen.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter