Auteur Topic: Rhenen 2  (gelezen 4186 keer)

Henry21

• Gast
Re:Rhenen 2
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2010, 19:38:48 »
Het was voor mij de eerste keer dat ik een motorcross fotografeerde.. Dus t was helemaal nieuw voor me. Maar t is me zeker wel bevallen!
Ik zou best vaker naar banen willen.. maar ik kom niet zo ver meestal.. Heb alleen een brommert ;) En voorlopig nog geen OV-kaart!
Gelukkig was Rhenen goed af te rijden voor mij!

Volgend jaar ff kieken of ik op hemelvaartsdag zelf of de dag erna ga.. Hebben we het tegen die tijd nog wel even over! ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2010, 19:38:48 »

kdj4

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2010, 19:30:34 »
xD      ->          -brommers-

Ik was vrijdag geweest.. maar ik vond het ook zo heerlijk hoe de grond trilde als er een aantal 600 cc'ers langskwamen brullen! ja.. dat eerste heuveltje was mooi om daar te fotograferen, maar de eerstvolgende bocht daarna vond ik toch een gevaarlijk plek om te gaan staan.. daar kwamen ze op volle snelheid doorheenblazen! Als er daar eentje uitgevlogen was.. dan had ik mijn Pentaxje kunnen begraven.. en misschien mij ernaast..  >:(

Maar volgend jaar er zeker weer heen!

ja ik ga vast ook weer heen, niet met mijn maat want die heeft postduiven en hij wilde half drie al weer richting het noorden, dus heb ik niks van de tweede helf gezien en maar 165 foto's  :'(

wie weet zien we elkaar, of ga je ook wel eens naar andere cross banen ?

gr kees.

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 19:46:27 door kdj »

Henry21

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2010, 19:22:48 »
xD      ->          -brommers-

Ik was vrijdag geweest.. maar ik vond het ook zo heerlijk hoe de grond trilde als er een aantal 600 cc'ers langskwamen brullen! ja.. dat eerste heuveltje was mooi om daar te fotograferen, maar de eerstvolgende bocht daarna vond ik toch een gevaarlijk plek om te gaan staan.. daar kwamen ze op volle snelheid doorheenblazen! Als er daar eentje uitgevlogen was.. dan had ik mijn Pentaxje kunnen begraven.. en misschien mij ernaast..  >:(

Maar volgend jaar er zeker weer heen!

kdj4

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2010, 19:09:31 »
Tsja.. nogmaals: Petje af!

Foto's 2, 3 en 4 springen er wat mij betreft echt uit!

Foto 2, vanwege de spanning die Cire ook beschreven heeft..
Foto 3, vanwege het moment, geweldig dat hij even naar opzij kijkt!
Foto 4, vooral door de felle kleur oranje en de beweging. Je kunt gewoon zien dat die bocht snel was! En dat wastie ook! :)

Respect!

super mooie baan, en zeker was de baan snel, heb je nog even op het rechte stuk gestaan gelijk na de start waar ze omhoog gaan, gaf zo snel ze daar langs gaan op die brommers.... :D

gr kees.

Henry21

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2010, 19:02:50 »
Tsja.. nogmaals: Petje af!

Foto's 2, 3 en 4 springen er wat mij betreft echt uit!

Foto 2, vanwege de spanning die Cire ook beschreven heeft..
Foto 3, vanwege het moment, geweldig dat hij even naar opzij kijkt!
Foto 4, vooral door de felle kleur oranje en de beweging. Je kunt gewoon zien dat die bocht snel was! En dat wastie ook! :)

Respect!

kdj4

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2010, 13:48:58 »
En dat is dan nog maar de vraag of ze er allemaal zijn.
Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk word, in iedergeval de team foto want het is nogal eens moeilijk om ze allemaal bij elkaar te krijgen op de zelfde tijd en dag.

Buiten de foto's die ik voor wat teams maak heb ik ook de website van de plaatselijke voetbalclub gemaakt en zo ingericht dat elk team hun eigen pagina heeft en ook zelf onderhoud.
Maar ook dat is niet direct de oplossing want niet alle teams zijn even enthousiast, maar goed dat moeten ze dan zelf weten.

Ik wens je veel succes en ben er van overtuigd dat het prima foto's worden.

Groeten, Johan

we weten dat niet iedereen er zal zijn, maar je moet een datum prikken en zeker met een club van een paar honderd jeugd leden.

vanmorgen voor de krant nog twee teams foto's gemaakt, ook hier waren de teams niet helmaal compleet , ondanks ze gelijk naar de foto nog moesten voetballen,
we zitten hier nog met school vakantie.

o ja hier kan elke team ook zijn eigen site bouwen via de vereniging maar niet alle teams doen dat, net wat je zegt hangt ook een beetje af of een ouder dit op zich wil nemen.

zo heb ik nooit wat met voetbal gehad, nu zit ik er midden in  ;)

gr kees.

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2010, 13:10:57 »
komt een hele schema aan te pas met de tijden waneer een groep aanwezig moet zijn enz enz.

En dat is dan nog maar de vraag of ze er allemaal zijn.
Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk word, in iedergeval de team foto want het is nogal eens moeilijk om ze allemaal bij elkaar te krijgen op de zelfde tijd en dag.

Buiten de foto's die ik voor wat teams maak heb ik ook de website van de plaatselijke voetbalclub gemaakt en zo ingericht dat elk team hun eigen pagina heeft en ook zelf onderhoud.
Maar ook dat is niet direct de oplossing want niet alle teams zijn even enthousiast, maar goed dat moeten ze dan zelf weten.

Ik wens je veel succes en ben er van overtuigd dat het prima foto's worden.

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

kdj4

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2010, 12:43:51 »
Fraaie serie weer Kees. Zijn allemaal toppers die je hier hebt geplaatst, maar omdat ik ze zo weinig zie is voor #4 uit serie-1, die zijspan, mijn favo deze keer.
Volhens mij heb het druk de komende weken.  :)

grtz, Andre

ja druk genoeg, en moet ik af en toe ook nog werken overdag  :D

binnenkort heb ik een leuke opdracht,
voor de website van het jeugd voetbal hier in de  buurt JV Oostenburg moet ik alle elftallen op de foto zetten incl trainers en begeleiders , daarna moet ik nog elke speler apart op de foto zetten , alleen het gezicht zodat als iemand op een foto van een speler klikt gelijk de naam naar voren komt en op welke positie hij speelt,
we hebben hier een vrij grote jeugd vereniging dus daar ben ik wel even zoet mee, maar sta er natuurlijk niet alleen voor, komt een hele schema aan te pas met de tijden waneer een groep aanwezig moet zijn enz enz.

dit alles is voor de website en voor Presentatie krant voor het nieuwe seizoen.

gr kees.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2010, 12:21:56 »
Fraaie serie weer Kees. Zijn allemaal toppers die je hier hebt geplaatst, maar omdat ik ze zo weinig zie is voor #4 uit serie-1, die zijspan, mijn favo deze keer.
Volhens mij heb het druk de komende weken.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2010, 21:47:02 »
Kees, dat ziet er weer super uit!! Het is een mooie baan, met al die hoogte verschillen. :)
Ik heb ook de foto's op je site beken. In 1 woord; Geweldig!

Gr Johan

ik was daar met iemand en die moest eerder naar huis, heb alleen maar eerste manche gezien van de solo en de zijspan, ik heb maar 165 foto's gemaakt  :'(,

gr kees.

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2010, 21:34:36 »
Kees, dat ziet er weer super uit!! Het is een mooie baan, met al die hoogte verschillen. :)
Ik heb ook de foto's op je site beken. In 1 woord; Geweldig!

Gr Johan

Danny

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2010, 19:31:07 »
Oeps, dat draadje heb ik gemist! Ook echt super goede foto's!

asplx

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2010, 19:07:50 »
Laatste foto. Nummer 14 is Marc De Reuver. Nederlands beste Mx1 rijder. Won trouwens beide maches in Rhenen.

De Reuver klinkt soms als De Reufer  :)

Aha... Marc de Reuver...
Nou snap ik in ieder geval, dat het om een coureur gaat. :cheer:

Dank je voor de toelichting.  :)

Groeten,
Ruurd

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2010, 18:57:53 »
Laatste foto. Nummer 14 is Marc De Reuver. Nederlands beste Mx1 rijder. Won trouwens beide maches in Rhenen.

dat zij ik http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=15777.0  ;)

alleen was ik niet bij de tweede maches,, ik was met iemand mee en die moest wegens omstandigheden naar huis, daarom heb ik ook veel minder foto's kunnen maken dan normaal, had er dit keer maar 165 die nu te zien zijn op mijn website.

www.kdj-fotografie.nl.

gr kees.

Danny

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2010, 18:43:48 »

De Reuver klinkt soms als De Reufer  :)

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2010, 13:52:30 »
De Reufer staat er goed op  :)

Zorro... eh...  zorrie, wasdah?  ???

Danny

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2010, 06:28:02 »
De Reufer staat er goed op  :)

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2010, 02:04:21 »
Fraaie serie
Foto 2 vind ik hier de uitschieter...de spanning en dynamiek springt er uit
Foto 1 en 5 mogen inderdaad een fractie donkerder.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2010, 01:26:55 »
dan doe ik dat op mijn manier  :D

foto 1, vind ik zelf iets te flets, maar vind de actie van mijn plaatsgenoot wel mooi.
Simpel op te lossen: ½ stop donkerder maken, dan is tie perfect.

foto 2, mist de scherpte maar deze foto heeft iets, kijkt mooi , de rijder die hier wat uit de foto komt.
Waar mis jij de scherpte?

foto 3, vond ik zelf mooi omdat nummer 19 opzij kijkt en even kijkt van wie rijdt er naast mij, crossers kijken wel vaker opzij als ze springen, ja waarom niet, kost geen tijd want ze hangen toch ik de lucht even niks te doen  :D.
Mee eens :cheer:

foto 4, vind ik prima zo.
Ook mee eens :cheer:

foto 5, vind ik verder ook prima zo.
te licht; ¼ stop donkerder maken.
gr kees.

Groeten,
Ruurd

kdj4

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2010, 23:25:59 »

Nu is mijn kijk nog  niet ontwikkeld om ze echt goed te kunnen beoordelen maar ik vind ze super.

dan doe ik dat op mijn manier  :D

foto 1, vind ik zelf iets te flets, maar vind de actie van mijn plaatsgenoot wel mooi.

foto 2, mist de scherpte maar deze foto heeft iets, kijkt mooi , de rijder die hier wat uit de foto komt.

foto 3, vond ik zelf mooi omdat nummer 19 opzij kijkt en even kijkt van wie rijd er naast mij, crossers kijken wel vaker opzij als ze springen, ja waarom niet, kost geen tijd want ze hangen toch ik de lucht even niks te doen  :D.

foto 4, vind ik prima zo.

foto 5, vind ik verder ook prima zo.

gr kees.

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2010, 23:14:06 »
Als ik deze foto's zie buig ik voor je.
Nu is mijn kijk nog  niet ontwikkeld om ze echt goed te kunnen beoordelen maar ik vind ze super.

K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

kdj4

• Gast
Rhenen 2
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2010, 23:02:45 »
hier nog even een vervolg op Rhenen 1.

een deel van het circuit vanaf de heuvel klik

foto 1, plaatsgenoot onze Jantinus Melman,

foto 2,

foto 3,

foto 4,

foto 5,

gr Kees.