Okee jeetje.
Ik heb hem vandaag in ontvangst genomen. Even wat kiekjes, bijzonder leuke lens. Ligt lekker in de hand en weegt niet eens zoveel. De lens zelf is kleiner dan mijn 50-135!
Dit weekend komt het er niet van om hem te testen: Ben bezig met een tijdschrift voor school dit komende week naar de drukker moet.
Woensdag ga ik met school naar Hengelo; Eerst in een oude hal modellen fotograferen en 's middags een roofvogelshow.
Zeker bij dat laatste ga ik hem even goed testen. Jullie krijgen de foto's nog te zien!
Die 645D wil ik dan wel graag eens testen.
Ik ook! Mij is alleen toegezegd dat zodra hij een monstermodel heeft, hij snel bij me langs komt. Het uitvoerig testen zal voor mij later worden, omdat de vraag uit Nederland nu al groot is. Terwijl nog niet eens duidelijk is of hij komt.
Combinatie met TC... 200mm is te kort voor wild life / vogels. Ik zou ook eerder gaan voor de 300mm prime.
Ik heb pas een wild zwijn beeldvullend gefotografeerd op 135mm. Je moet niet vergeten dat door de touristen veel dieren "tam" zijn geworden. Ik denk dat ik een heel eind kom!
Ben net als Erik benieuwd naar de prestaties bij volle opening. Bij binnensport is F2.8 zo ongeveer de minimale sterkte en 200mm zo ongeveer het maximum wat we gebruiken als gewone amateurs.
grtz, Andre
Sport? Que?

Binnensport... eigenlijk nog nooit gedaan. (Wel eens gesport, vroeger, maar nog niet gefotografeerd). Eens kijken of ik daar een mogelijkheid toe heb!
Hoi Buksbeest,
Als je het leuk vind om hem tegen een FA*200mm 2,8 of FA*300mm 4,5 te vergelijken, mag je die van mij ook wel een paar weken lenen. In dit bereik gebruik ik nu de DA*60-250.
Ik woon ook op de Veluwe.
Hoe verleidelijk ook... Ik wil eerst deze even uitvoerig testen. Ik loop al met meer rond, dan mijn verzekering dekt