Auteur Topic: Even wat macro uitprobeersels met de Metz-58 als slave  (gelezen 1333 keer)

gnodde

• Gast
Re:Even wat macro uitprobeersels met de Metz-58 als slave
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2010, 03:00:35 »
Het flitslicht lijkt me, zeker bij de muntjes, "aan de harde kant".

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2010, 03:00:35 »

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2010, 01:29:29 »
Voor je eerste opnamen helemaaaaaal niet verkeerd.
Al ziet Willemientje er wel wat bleekjes uit.... Voor wit lijkt de tint me goed (onder voorbehoud: de huidige monitor moetik nog calibreren) en ook de €uro-munten komen goed over.

Wat het bovenste tafereel moet verbeelden weet ik niet. Een bezem of iets dergelijks? Of een tandenborstel. bij deze opname ligt de scherpte voornamelijk vooraan en is er weinig scherptediepte. Bewust of onbewust, dat weet ik niet.

Technisch gezien een goede start.

Ga zo door en kies de groente naar keuze om te eten ... ;D

Groeten,
Ruurd

newmikey

• Gast
Even wat macro uitprobeersels met de Metz-58 als slave
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2010, 21:46:11 »
K20D met ingebouwde flits aan en kleine Puffer diffusor in de flitschoen. Camera via Fn menu op draadloze flitsbediening. Metz 58 AF-1 ingesteld als slave en op Gorillapod voorovergebogen vlak naast onderwerp (Omnibounce diffusor op de flits). Op de camera een Teleplus MC7 2X converter mèt electronische contacten voor diafragma controle maar zonder AF. Daarop de DA16-45mm die op deze manier verdomd dichtbij komt.

Graag jullie mening over scherpte en beeldkwaliteit. Onderwerp wat minder belangrijk, ik heb gepakt wat er toevallig op tafel lag om een beetje mee te klieren. Op de pepermuntjes wel een forse blauw-groene CA-rand die ik nog even heb geselecteerd en naar grijstinten terug heb gebracht. (UFRaw doet nog geen CA verwijdering in batch en ik heb geen Lensfun profiel voor deze mallotige lenscombi).

AMG10702-ufrb-kde-web.jpg
Pentax PENTAX K20D
1/180s f/9.5 at 50.0mm iso100

AMG10713-ufrb-kde-web.jpg
Pentax PENTAX K20D
1/180s f/22.0 iso100

AMG10717-ufrb-kde-web.jpg
Pentax PENTAX K20D
1/180s f/22.0 iso100