Dat kieskeurig het verschil aangeeft tussen verwachting en werkelijkheid zou in dit geval niet zo goed zijn. Dat zou kunnen betekenen dat de verwachtigen niet zo hoog waren (of dat het product zo enorm goed dat het de verwachtigen ver overtreft). Laat ik het dan maar op het tweede houden.
Neemt niet weg dat ik kieskeurig wel vaak raadpleeg. Ook al geeft het het verschil aan tussen de verwachtingen en de werkelijkheid, dan nog zou een erg hoge score erop duiden dat de verwachting ruim werden overtroffen, ook bij vele anderen. Een reden voor mij om mijn oordeel er door te laten beïnvloeden. Nee, ik vaar er nooit blind op, daar ben ik kritisch genoeg voor. Maar juist staan er soms hele praktische dingen tussen, en de echte zeikerds haal je er toch zo tussenuit, die hebben alleen een huilverhaal en scores van maximaal 3. Evenzo goed ben ik ook beducht voor alleen maar tienen, tenzij er een goed verhaal bij staat. Ik denk dat we zo kieskeurig moeten gebruiken.
Maar ik zag het toevallig zo staan, dus ik vond het wel aardig dat hier even te melden. Dat de K7 een geweldige camera is hoeft natuurlijk niet door kieskeurig bewezen te worden, dat is al overvloedig gedaan door andere media, die daar een stuk gedegener onderzoek naar hebben gedaan.
Groeten,
J@@P