Auteur Topic: Kieskeurig  (gelezen 2838 keer)

Bartel

• Gast
Re:Kieskeurig
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2010, 21:46:17 »
Kieskeurig vind ik voornamelijk handig voor prijsvergelijk. Dan heb ik tenminste een idee wat de nieuwprijs van een item is. Hoewel op Kieskeurig af en toe prijzen worden opgegeven waarvan ik ook geen snars geloof.
Zo zijn er natuurlijk nog andere vergelijkingssite's zoals El cheapo.

Natuurlijk kijk ik met een schuin oog naar de beoordeling, maar je hebt toch regelmatig van die Sjonnies die punten geven omdat ze het artikel in de winkel in de hand hebben gehad. Verder zijn er volgens mij ook importeurs die af en toe een positieve review geven over hun eigen producten. Het lijkt er in ieder geval op dat (naar ik meen) Sony iemand voltijd in dienst heeft om vragen te beantwoorden.
Buiten dat, ik ken de mensen (noch ken ik hun reputatie) niet die de review's geven. Zo heb ik een paar collega's wiens beoordeling ik met een behoorlijk korreltje zout neem.

Onder de streep blijft het leuk dat Pentax zo goed scoort.

Gr.
B.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2010, 21:46:17 »

asplx

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2010, 18:52:18 »
Ik ben zoooo ontzettend enthousiast over Kieskuerig, dat ik de link uit de favorieten heb weggehaald en de nieuwsbrief heb opgezegd....

Ruurd

Serpiente

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2010, 11:57:56 »
Ik kijk alleen op kieskeurig voor de gebruikers ervaringen. Die zeikerds noemen vaak altijd de minpunten op, maar dan uitvergroot. Als ik dan ergens voor ga kijken dan ga ik op die minpunten letten. Wanneer ik het niet storend vind dan valt dat weg. Dat helpt vaak wel bij een keuze maken. Bij het kopen van een nieuwe tv heb ik dat ook gedaan. Al heb ik eigenlijk meer op Tweakers gekeken. 

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2010, 10:30:45 »
En eerlijk is eerlijk, de K7 heeft een met "slechts" 5 reviews statisch gezien niet zoveel recht op de hoge plaats. Aan de andere kant is het beperktere aantal reviews natuurlijk wel een afspiegeling van het marktaandeel en dan lijkt me het aantal zelfs vrij hoog. Maar statistische gezien zou je wat kunnen afdingen op een gemiddelde gebaseerd op 5 reviews. Maar laten we maar niet kniesoren. Ik vond het leuk om te zien, en te melden.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2010, 07:55:12 »
Samen met een Olympus E-3 en een Nikon D700 in een rijtje...  ::)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2010, 07:35:14 »
Dat kieskeurig het verschil aangeeft tussen verwachting en werkelijkheid zou in dit geval niet zo goed zijn. Dat zou kunnen betekenen dat de verwachtigen niet zo hoog waren (of dat het product zo enorm goed dat het de verwachtigen ver overtreft). Laat ik het dan maar op het tweede houden.
Neemt niet weg dat ik kieskeurig wel vaak raadpleeg. Ook al geeft het het verschil aan tussen de verwachtingen en de werkelijkheid, dan nog zou een erg hoge score erop duiden dat de verwachting ruim werden overtroffen, ook bij vele anderen. Een reden voor mij om mijn oordeel er door te laten beïnvloeden. Nee, ik vaar er nooit blind op, daar ben ik kritisch genoeg voor. Maar juist staan er soms hele praktische dingen tussen, en de echte zeikerds haal je er toch zo tussenuit, die hebben alleen een huilverhaal en scores van maximaal 3. Evenzo goed ben ik ook beducht voor alleen maar tienen, tenzij er een goed verhaal bij staat. Ik denk dat we zo kieskeurig moeten gebruiken.
Maar ik zag het toevallig zo staan, dus ik vond het wel aardig dat hier even te melden. Dat de K7 een geweldige camera is hoeft natuurlijk niet door kieskeurig bewezen te worden, dat is al overvloedig gedaan door andere media, die daar een stuk gedegener onderzoek naar hebben gedaan.

Groeten,
J@@P

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2010, 23:34:32 »
Zo'n kleintje is inderdaad vele malen geweldiger dan verwacht. Die kwaliteit kan geen enkele leverancier leveren ;)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2010, 18:18:51 »
Mooie beredenering heb je, die klopt ook als een bus.  :good:

Citaat
Als iets gewoon is zoals verwacht is het toch iets. Namelijk de verassing, het onverwachte.

Kijk maar eens naar dat mooie kleine leventje dat je sinds kort in je armen mag houden, je verwacht er iets moois van, maar het is nog veel mooier dan alles wat je had kunnen wensen.
Dat is pure kwaliteit, geniet er van met heel je hart en verstand  :respect:

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2010, 18:09:08 »
Jouw definitie klopt inderdaad als een bus. Naar mijn mening is het zo dat men meestal juist dat beetje extra tov de gestelde eisen vooral als kwaliteit waardeert. Vandaar mijn iets andere definitie. Als iets gewoon is zoals verwacht is het toch iets. Namelijk de verassing, het onverwachte. Dat kan trouwens twee kanten op. Wanneer iets verrast in de negatieve zin, dan ziet men dat als het missen van kwaliteit.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2010, 16:48:02 »
Citaat
Kwaliteit is het verschil tussen verwachting en werkelijkheid

Nou beste papa  ;D ;) Ik heb ooit een cursus gevolgd over kwaliteit en daar hebben we de volgende definitie geleerd : Kwaliteit is het voldoen aan de gestelde eisen. Nu is het maar net wat de gestelde eisen zijn  ;)

Een wat oudere Landrover mag je toch wel kwaliteit noemen, maar er 2000 km mee over de snelweg naar bv Portugal rijden, is niet echt lekker, dan kun je weer beter zo'n lekker zwevende lage Franse bak hebben. Maar dat is weer niet geweldig om over keien de de berg op te rijden.

Hetzelfde geld voor een camera, een mobieltje met een 3-4 Megapixels camera is nu helemaal top, maar je camera ervoor wegdoen ??  :(

Maar ik ben het helemaal met je eens, mensen moeten hun verwachtingen op de werkelijkheid af stemmen en andersom.  :good:

Met zeer vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2010, 15:17:00 »
Kieskeurig geeft geen cijfer aan het apparaat, maar een cijfer aan het verschil tussen de verwachting en het werkelijke product.

Kwaliteit is het verschil tussen verwachting en werkelijkheid

Dus wanneer men een te hoge verwachting (door bijvoorbeeld onrealistische weergave in de reclame en marketinguitingen) van het product heeft, zal de beoordeling lager zijn. Daarnaast geld bij camera's dat mensen die niet kunnen fotograferen, het product de schuld geven ;)

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2010, 14:28:31 »
Niet als Canon gebruiker?  ;D

Hmmm nee niet nodig dat doen anderen wel voor mij  ;)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2010, 13:29:46 »
Niet als Canon gebruiker?  ;D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2010, 13:24:41 »
Hoewel ik dit nooit zou gebruiken als referentie om tot een keuze te komen vind ik het wel een goed idee om als Pentax gebruiker een review te plaatsen

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2010, 07:53:21 »
Goed gezien J@@p!

Eigenlijk zou IEDER lid van dit Pentaxforum daar een (liefst positieve, maar nog belangrijker eerlijke) review achter moeten laten. Ik heb het destijds ook gedaan na aanschaf van mijn K200D.
We mogen ons enthousiasme toch ook delen met anderen? Laten we hiermee 'ons' merk een heel klein zetje in de rug geven. Logisch toch? Want vergis je niet in de kracht van kieskeurig!

Gr. PentaxDonkye

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2010, 00:23:31 »
Dat is wel goed, een hoop mensen hechten er blijkbaar toch waarde aan, zoals ik laatst ontdekte.

2 weken terug was de stofzuiger kapot, dus een nieuwe halen bij de It`s. Wat scherts mijn verbazing? Op de prijs/infokaartjes (iig bij de stofzuigers) stond het kieskeurig beoordelingscijfer vermeld  :D
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 09:01:19 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Kieskeurig
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2010, 21:48:33 »

Groeten,
J@@P