Auteur Topic: Rallyteam presentatie  (gelezen 1431 keer)

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Rallyteam presentatie
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 19:30:04 »
Ik ga meestal nooit verder dan ISO 200 tot 400. Dan deze foto's op ISO 3200 en ISO 6400, zeer verrassend! lees: aangenaam
Gezien de beperkingen de auto's ook goed vastgelegd.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 19:30:04 »

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2010, 19:22:05 »
dat ziet er dan goed uit Johan en dat op iso 6400.

leuk om te zien Ron dat jij ze dan nog weer sterker hebt gemaakt  :good:, ziet er heel goed uit.

ik ben nog nooit bij een rally geweest en wil dat zeker dit jaar nog een keer doen, dus mocht er iemand heen gaan dit jaar schreeuw even dan wil ik zeker mee  ;), lijkt me leuk om hier foto's van te maken.

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2010, 19:26:41 door kdj »

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2010, 16:01:10 »
Hallo Andre,

Er liepen zekers profs rond. Met hele andere camera's dan mijn k-x je  :D

Is een redelijk groot team. Hebben ook meegereden met dakar 2009 en 2010.

De nieuwe wagen voor 2011 werd ook onthuld gisteren. Daar heb ik niet echt een mooie foto van kunnen maken. ( erg druk rond die car)
Maar als er behoefte aan is wil ik die ook wel plaatsen.
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 15:43:39 »
Ik neem aan dat er ook een prof rondliep om voor het  team promo foto's te maken. Zo niet dan denk ik dat je de sponsors erg blij kan maken met deze foto's. Zou dus toch even contact met ze opnemen en wat laten zien. Kan altijd van pas komen als er een rally bij jou in de omgeving is waar ze deelnemen.  ;)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
    • Tractor pulling
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2010, 14:51:00 »
Hallo Ron,

Het toesturen van de originele heb ik graag gedaan natuurlijk.

De noise reduction staat aan op de camera.

Leuk om je reacties te lezen.

M.vr.gr. Johan
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2010, 14:35:52 »

Bij deze heb ik alleen noise ninja , verkleind en verscherpt. Een beetje de korte weg naar webpresentatie. Hier zie je duidelijk wat meer onregelmatigheid in de hoeken, de mensen die buiten het flitsbereik staan op de achtergrond en links. Toch vind ik het detailnivo nog heel erg goed. Ik denk dat voor bv een krantenfoto in zwart/wit je er niks meer van gaat zien.

Heb je de noise reduction aanstaan in je camera? Ik meen van wel maar weet het ook niet helemaal zeker.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2010, 14:04:26 »
Ik heb een paar van de originele foto's uit de K-x toegestuurd gekregen om eens een indruk te krijgen van de prestaties van de K-x bij hoge iso-instellingen. Waarvoor alvast dank.

Ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van deze foto met iso6400. Ik heb hem een beetje aangepast en hoop dat die er zo net ietsje beter uitziet. (een beetje rechtgezet, noise ninaj licht eroverheen, verscherpt op de hooglichten door middel van een tweede laag) Er was wel weinig licht als je flitst met deze instelling en dan nog maar 1/20ste sec krijgt. Heel weinig ruis zit er in en zeker geen overheersende lelijke kleurruis. Je kunt je toestel ook nog instellen op AdobeRGB, maar voor internet gebruik je vervolgens toch altijd weer sRGB. Wellicht dat je door de grotere kleurruimte wel iets meer fellere kleuren in je foto's hebt.

Van direct flitsen worden zulke foto's niet beter, maar dat zie je zelf ook meteen. Hoe dat wel moet daar heb ik dan weer niet alle verstand van. Ik vermoed met meer flitsers zodat je wat meer gelijkmatige belichting krijgt.

Er zit denk ik ok nog een beetje vertekening in de lens. Iets wat je bij het maken van de foto of het ontwikkelen van de RAW in de camera kunt corrigeren. Heel storend is het overigens niet.

Het afsnijden van hoofden werkt over het algemeen niet in het voordeel van het genot om naar een foto te kijken. Ik heb op de horizon-correctie de foto gelaten zoals die was.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2010, 14:38:24 door RonHendriks »

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
    • Tractor pulling
Rallyteam presentatie
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2010, 12:14:00 »
Gisteren waren we "toevallig" aanwezig bij een Rallyteam presentatie.
Veel mensen, erg weinig licht. En de auto's stonden erg dicht bij elkaar.

Mooie uitdaging om erachter te komen dat een fatsoenlijke foto maken voor een beginner dan erg tegen kan vallen. :)

Dus heel graag jullie mening over wat er niet goed aan is, anders had gemoeten, of misschien wat er wel goed aan is.
Maar.... Het was zekers mooi om dit mee te maken.

1.

2.

3.

4.

5.