Ik heb een paar van de originele foto's uit de K-x toegestuurd gekregen om eens een indruk te krijgen van de prestaties van de K-x bij hoge iso-instellingen. Waarvoor alvast dank.

Ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van deze foto met iso6400. Ik heb hem een beetje aangepast en hoop dat die er zo net ietsje beter uitziet. (een beetje rechtgezet, noise ninaj licht eroverheen, verscherpt op de hooglichten door middel van een tweede laag) Er was wel weinig licht als je flitst met deze instelling en dan nog maar 1/20ste sec krijgt. Heel weinig ruis zit er in en zeker geen overheersende lelijke kleurruis. Je kunt je toestel ook nog instellen op AdobeRGB, maar voor internet gebruik je vervolgens toch altijd weer sRGB. Wellicht dat je door de grotere kleurruimte wel iets meer fellere kleuren in je foto's hebt.
Van direct flitsen worden zulke foto's niet beter, maar dat zie je zelf ook meteen. Hoe dat wel moet daar heb ik dan weer niet alle verstand van. Ik vermoed met meer flitsers zodat je wat meer gelijkmatige belichting krijgt.
Er zit denk ik ok nog een beetje vertekening in de lens. Iets wat je bij het maken van de foto of het ontwikkelen van de RAW in de camera kunt corrigeren. Heel storend is het overigens niet.
Het afsnijden van hoofden werkt over het algemeen niet in het voordeel van het genot om naar een foto te kijken. Ik heb op de horizon-correctie de foto gelaten zoals die was.