Hoi mireille, ik heb je foto eens bekeken. 53mm, f3,5 iso640, 1/4de sec. Ik denk dat je gewoon met iets te weinig licht een foto probeert te maken. Met de zoom die je gebruikt hebt, 53mm (bij kleinbeeld), is het prima portretfoto's maken en gebruikt je X70 3,5 als diafragma. Je kunt dus wat lichtwinst hebben met nog iets minder zoom, dan heb je een iets opener diafragma (maximum is 2,8 en dat zijn slechts 2/3de lichtstop maar ook weer vertekening door de groothoek). Je foto is bijna nergens echt overbelicht of onderbelicht, dus daar werkt de automatische belichtingsstand prima. De flits is afgegaan, er is zelfs enige rode ogen reductie toegepast, probleem is denk ik dat de sterkte van je interne flits heel laag is. Als ik het zo bekijk dan zijn de prestaties vergelijkbaar met de Nikkon Coolpix P80 die ik heb gehad. Veel ruis en sterk toenemend boven iso400 en beperktere mogelijkheden bij binnenfotografie waarbij de flits de beperkende factor is. Een beetje meer licht aanzetten in de kamer zal wonderen doen voor je foto's. De foto is redelijk scherp in de statische delen, zeker gezien de lange sluitertijd.