Het gebrek aan symmetrie vind ik als zondanig niet storen. Pure symmetrie kan om te beginnen ronduit saai zijn, terwijl hier allicht intentioneel geen volledige symmetrie is beoogd. Dat vind ik goed want het brengt wat meer dynamiek in het beeld dan een "perfecte symmetrei".
Overigens is het precies als je echt bewust symmetrie beoogd (wat hier denk ik niet het geval is), dat die symmetrie ook perfect moet zijn, en als dat (net) niet het geval is is het wel storend.
Vergelijk het met een rechte horizon: als je een horizon bewust recht wil hebben en hij is ook maar een graad of wat scheef, dan valt dat op en stoort het. Als je de horizin bewust scheef maakt, met enkele (tientallen) graden dan is dat intentioneel. Ik denk dat de fotograaf hier bewust geen symmetrie heeft willen opzoeken (en naar mijn smaak terecht, al had het misschien zelfs nog iets uitgesprokener mogen geweest zijn) .
Persoonlijk vind ik de bewerking van de lucht er wel wat over ... onnatuurlijk gesatureerd blauw (op mijn scherm hier op het werk (*) ten minste ...)
(*) middagpauze