Auteur Topic: Sloop woningen Amsterdam-Noord  (gelezen 1750 keer)

bassie-86

• Gast
Re:Sloop woningen Amsterdam-Noord
« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2009, 08:47:45 »
Ron bedankt voor de tips ik ga is mee aan de slag!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2009, 08:47:45 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2009, 19:57:43 »
Voor de meeste kleuren AdobeRGB, en in RAW heb je uiteraard nog meer kleurruimte. Voor internet kun je ze het beste omzetten naar sRGB, maar bedenk wel dat je niet meer terug kunt naar AdobeRGB, kleuren ben je gewoon kwijt.

Instelling kleurtoon is een instelling voor het maken van de foto. Ik neem aan dat je de witbalans op AUTO hebt staan, lijkt me zeker het handigst om mee te beginnen. Bij je vierwielbesturing achter op je K20D is meen ik de rechterkeuze voor kleurtoon, hier kun je kiezen uit natuurlijk, ZwartWit, portret enz.

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2009, 13:10:49 »
Hallo Sebastiaan,
Welke instelling in je camera staat kan wel belangrijk zijn, maar waarschijnlijk is het de instelling van de witbalans. Anderzijds kan het verstandig zijn om je opnames in RAW te maken, waarmee je achteraf de witbalans en kleurtemperatuur nog volledig kan bewerken.
Groet,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

bassie-86

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2009, 08:51:45 »
De vraag is denk ik eerder, waarom is de jouwe uit de K20D zo flets? Misschien eens een andere kleurtoon kiezen. Ik gebruikte altijd de portretstand omdat die het meest getrouw is in de kleur en helderheid met de werkelijkheid.

de kleurtoon, is dat dan een camera instelling of is dat als je de nabewerking begint?  welke kleurbereik kan de camera het beste staan? adobeRGB of sRGB?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 november 2009, 22:20:33 »
Ik vind het een mooie bewerking, wat heb je er nu mee gedaan?

De vraag is denk ik eerder, waarom is de jouwe uit de K20D zo flets? Misschien eens een andere kleurtoon kiezen. Ik gebruikte altijd de portretstand omdat die het meest getrouw is in de kleur en helderheid met de werkelijkheid.

Niet veel verandert in de foto, beetje helderheid en iets in de hoog-/laaglichten geschoven.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2009, 22:48:03 door RonHendriks »

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2009, 12:56:11 »
Heeej, das vlakbij... LOL.. is de banne of nie ?

Leuke foto's, ben zelf ook nog van plan om wat fotootjes te schieten in amsterdam en zaandam.  ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

bassie-86

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2009, 11:15:08 »
Ik vind het een mooie bewerking, wat heb je er nu mee gedaan?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2009, 11:44:35 »
Het oogt een beetje flets, maar dat kan natuurlijk ook helemaal kloppen.

Een kleine bewerking ervan. Al zijn er hier op het forum die er vast iets veel mooiers van kunnen maken. Als je het niet mooi vind dan haal ik het gewoon weg.

bassie-86

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2009, 15:00:58 »
Foto 1, stond precies naast en was nog onderdeel van die flats die gesloopt zijn inmiddels, hij is dus onderdeel van de serie, die ik daar gemaakt heb. ik was opzich over deze foto wel tevreden veel kleur er uitgehaald en alleen rood blijft knallend. 

het origineel van foto 3 is het volgende:

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2009, 14:50:15 »
Hoe heb je die kleurfiltering gedaan? In de camera of met een bewerkingsprogramma? Foto 2 vind ik verder niet zo interessant. Op foto 1 is niet het sloopelement te zien, al is het voor Nederlandse norm flink in vervallen toestand. Foto 3 vind ik mooi, al kan ik me voorstellen dat sommigen dat wat druk vinden en weinig hoofdonderwerp erin ontdekken. Of de toegepaste filter het mooier maakt is eigenlijk natuurlijk beter te zien naast het origineel.

bassie-86

• Gast
Sloop woningen Amsterdam-Noord
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2009, 14:27:22 »
Ik heb wat foto`s gemaakt van sloop woningen in Amsterdam-Noord, het lukte mij gewoon rustig en zonder moeite het terrein wat beperkt afgezet was op te gaan  :) zonder verdere problemen.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden, en wat nog punten zijn waar ik me aandacht op kan vestigen.

alvast bedankt!

foto 1:

Foto 2:

Foto 3: