Auteur Topic: Weer een pentax....  (gelezen 1084 keer)

patrick91

• Gast
Re: Weer een pentax....
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2009, 21:10:27 »
Nope, nog geen plaatjes geplaatst.. ook niet veel bijzonders gemaakt wegens tijdgebrek!
Inmiddels via het debugmenu (er is een programma dat dat gedeelte in de camere beschikbaar maakt) het focuspunt aangepast en dat lijkt op het eerste gezicht naar wens.
De d300 heb ik de standaard aangepast naar +20 en dan bijstellen op -20 met de lens (kan ook andersom zijn, weet ik even niet zeker).
Dit zijn de uiterste waardes en daar ben ik niet helemaal gelukkig mee, liever wat ruimte over zeg maar.
Nog niet bij KE geweest, ik kreeg het advies om begin van de week te komen (ma, di wo) het werk heeft dat even niet toegelaten tot nu toe en ik wilde deze week en nu is mijn dochter ziek dus ook deze week gaat het niet lukken.. maar maandag ga ik voor de deur liggen!

Zit er ook aan te denken om de sensor van de pentax dan gelijk schoon te laten maken, kost 29 euro en ze doen het met sensorswabs (er zit wel vuil op de sensor).. wat ik raar vind is dat het reinigen voor eigen risico is.. dus als ze een kras op je sensor zetten dan heb je pech.. vreemd vind ik dat wel, dan kan ik het net zo goed zelf doen, resultaat is uiteindelijk hetzelfde omdat het wel te doen is allemaal als ik het zo allemaal lees..

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2009, 21:10:27 »

Offline KeesvanA

• Junior Member
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2009, 21:01:40 »
Lijkt het of de duivel er mee doet Patrick.
Kun je met geen enkele kamera een foto maken.
Heb je hier al foto's neergezet?

patrick91

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2009, 16:33:19 »
Ik heb de 16-50 en de 50-135 erbij zitten.. de kitlens heb ik ook. Dus alleen de 50mm extra (en daar heb ik nog een M versie van).
de sigma vergeet ik maar voor het gemak.

Ben de set een week of 4 kwijt als ze hem opsturen.. maar ik ga dat toch maar doen..

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2009, 08:00:46 »
Je moet natuurlijk wel even kijken naar de lenzen die er bij zitten. Dit lijkt zo een heel complete set, dat kan je niet vergelijken met een camera zonder lenzen...

Maar ik begrijp je punt: het is duur om twee merken naast elkaar te houden...

Wellicht een tip voor iemand anders...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2009, 16:49:26 »
Die heb ik ook zien staan.. ik kan ook gewoon een k20 kopen, 400 euro 2e hands (als je er 1 tegenkomt) en komt er een opvolger dan heb je hem voor 300.. maar de vraag is of ik 2 systemen wil hebben.. zoveel doe ik er ook weer niet mee.. nee dus :)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2009, 13:59:11 »
kijk even op marktplaats: Advertentienr.:227991512

Pentax K100d Super in nieuwstaat, met doos, alle toebehoren (kabels, CDs, manuals etc)

Pentax 1.7/50 Af in nieuwstaat, met doos

Pentax 18-55 Af in nieuwstaat, met doos

Sigma 3.5/70-210 Ultra Compact, in zeer goede staat

Perfecte set

Ik heb er even over gedacht om deze als tweede body te nemen....

Prijs staat op 330 euro. Daarvoor kan je hem gewoon houden naast de D300 :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

patrick91

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2009, 10:57:01 »
Ik kocht de spullen met het idee om ze weer te verkopen als de d300 in orde is.. ter overbrugging eigenlijk. Kost me dan geen geld en ik weet wat ik krijg omdat ik de 10 al eerder had.
Intussen al contact gehad en de verkoper wil me zoveel mogelijk helpen. Hij had de spullen een maand geleden aangeboden voor calibratie en alles is naar Belgie gestuurd.. maar ik zie wel problemen persoonlijk qua focussing. Hij deed alles verscherpen en nabewerken in PS.. ik niet dus het moet gewoon spot on zijn voor mij!

Dus de pentaxjes zullen weer het huis verlaten op een later tijdstip.. de 300 is zo lekker snel, mooi lcd ook met 920k pix...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2009, 10:08:11 »
Welkom terug bij Pentax!  :D
En net nu je al je mooie pentax spullen hebt verkocht ......

Wel balen dat je zo veel problemen hebt met je camera's......
Vooral van de D300 valt met dat toch wel tegen. Ik heb ook een periode overwogen om de overstap naar Nikon te maken en de D300 stond hoog op mijn lijstje....

greetz,
Erik

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2009, 09:59:27 »
Ben blij dat je weer bij Pentax terug bent, maar heb een beetje medelijden over alle pech...

Ikzelf had in jouw situatie of voor een nieuwe K20d gegaan of voor een nieuwe (wel zoeken!) K100D super. Uiteraard afhankelijk van budget...

De Nikon D300 zit ik ook wel eens verlekkerd naar te kijken...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

patrick91

• Gast
Weer een pentax....
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2009, 16:23:55 »
Tja, de d300 heeft een enorm focusprobleem, zelfs de AF correctie die je kunt toepassen staat op +20 en dan ben ik er nog niet.. natuurlijk voornamelijk van dichtbij.. teleurstelling, maandag even naar KE terug en dan zal ik hem wel 6 weken kwijt zijn denk ik..
Nu moet ik voor mijn werk weer een weekje naar Barcelona.. vervelend om weer terug te moeten :) Maar niet zonder camera was mijn gedachte.
Dus een istdl2 gekocht.. had qua formaat gedacht dat hij wel groot zou zijn.. fout gedacht.. echt te klein voor mij om lekker mee te werken al is het maar voor even.
Dus nu staat hier ook weer k10d (met 16-50,50-135) lekker stel alleen heeft ook deze camera last met scherpstellen.. volgens de verkoper is alles naar Belgie geweest voor afstelling maar dat is niet goed gegaan naar mijn mening, dus even contact over hoe nu verder.
Wat opvalt is de traagheid van de k10 nu ik de d300 vastgehad heb..
Dus ik ben nu in de positie dat er 3 dslr cams in huis zijn en ik kan er eigenlijk niets mee  ;D

Ga misschien wel vragen bij KE wat ik terugkrijg voor de body en dan koop ik een nieuwe.. deze was 2e hands bij KE (1049), had 300 clicks dus die 150 euro korting tov een nieuwe wil ik dan wel pakken was mijn gedachte.. nu zou het evengoed zo kunnen zijn dat de 1e eigenaar hem weer kwijt wilde omdat het niet scherp was allemaal..
Ook de 70-200 2.8 heeft erop gezeten, dus niet het minste.. en die was ook niet scherp.