Ik kan het alleen maar beamen; de CVO cursussen zijn geweldig.
Ik woon in de grensstreek en ik hoef maar even de Maas over te steken en ik ben in Maasmechelen
Mijn andere hobby is koken; dat volg ik daar al enige jaren.... gewoon omdat het ontzettend leuk is en je een leuke band krijgt met de andere cursisten.. en het is natuurlijk erg lekker, gezellig, heerlijk aangevuld met een goed glas wijn.
Ik volgde Premiere pro, eigenlijk alleen voor de lokale omroep waarbij ik werk.
Ik heb drie jaar photoshop gevolgd...De eerste 2 jaar zijn opgedeeld in vier semesters. Het laatste jaar is photoshop voor professionals, dit is geheel gericht op het maken van projecten.
Ik hoor nu bijna iedereen denken, dat zal wel een super laag tempo zijn.... integendeel.... Maar wel wordt alles wat in photoshop zit uitgebreid behandeld en leer je diverse technieken. Het gaat echt heel diep. Naar mate je photoshop goed leert kennen, wordt de opleiding verslavend.
Photoshop is niet alleen het bewerken van foto's.... er zit zo ongelofelijk veel in....
Per semester is dat 60 euro, daar krijg je dan 16 lessen voor van 3 uur (die vliegen voorbij). Ieder heeft zijn eigen pc en ruimte op de server.
Het komende jaar ga ik Adobe Indesign doen.
De fotografie cursus hebben ze daar ook. De mensen die het volgen zijn wild enthousiast. Onderleiding van een professioneel fotograaf leer je alles wat met fotografie te maken heeft. Uiteraard de basisbegrippen van je toestel tot studiofotografie, enz en alles wat er tussen zit.
Je kunt voor een kleine 1000 euro ook 2 x 3 dagen een photoshopcursus volgen bij Calumet. M.i. heb je dan wel een leuke demonstratie gehad , maar niet of nauwelijks iets geleerd.
CVO....Nogmaals....van harte aanbevolen..
Cire