Even om het topic netjes te sluiten...
Ik ben er uit!
Nadat ik een extra Li accu had gekocht voor mijn pocketcamera (van olympus overigens) zag ik op de site van de leverancier dat deze ook accu's had voor de IST.
Het zouden dan dus inderdaad 2 CR3V accus's worden.
Ik heb de leverancier gemailed met dezelfde vraag als dit topic en die antwoordde dat hij het afraden van cr3v accu's vreemd vond omdat deze veel constantere en betere spanning zouden geven als NiMH.
Natuurlijk wil deze man verkopen dus heb ik in eerste instantie zijn advies als "reclame" gezien en ben doorgegaan met mijn NiMH batterijen.
In een gesprek later met een oom van mij (een electrotechneut van "heb ik jou daar") blijkt het volgende.
CR3V accu's worden al gemaakt vanaf het begin van de Li-ion accu's en in het begin was inderdaad de spanningsafgifte van deze accu's vrij onbetrouwbaar. Apparaten die deze accu's gebruikte waren daar op berekend. Inmiddels is de Li-Ion technologie dusdanig verbeterd dat gerust een (moderne!) accus aangeschaft kan worden.
Ik heb het gedaan, inmiddels weer een fotootje of 500 geschoten en uitermate tevreden.