Auteur Topic: Foto's amateur judoka's  (gelezen 2517 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Foto's amateur judoka's
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2009, 09:55:33 »
http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1240432612

Even de discussie over lenzen naar zoomlenzen verplaatst... Hier graag op de foto ingaan ;)
« Laatst bewerkt op: 25 april 2009, 09:57:53 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2009, 09:55:33 »

Offline Koos

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2009, 15:30:01 »
Heren, dank voor jullie positieve reacties.

Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar soms schiet ik "gewoon" wat plaatjes als registratie van een gebeurtenis voor ons familie album. En soms ga ik echt op pad met als doel mooie foto's te maken. En bij dat plaatjes schieten gebruik ik soms mijn compact (Canon S80) en soms mijn K20D. En ook denken omstanders, bij het zien van een digitale reflex met staafflitser, dat je van de pers bent, zelf zie ik het gewoon als kiekjes maken.

En jullie hebben absoluut gelijk dat een lager standpunt betere resultaten had opgeleverd. Maar ik wilde niet al te storend bezig zijn (alhoewel dat met mijn Metz 60CT4 wel erg moeilijk is ;D) en heb daarom maar van afstand wat plaatjes geschoten.

Mocht ik ooit nog eens mijn baan verliezen dan neem ik jullie adviezen ter harte en zal ik gaan solliciteren bij de plaatselijke krant.  :)

Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2009, 14:35:11 »
Volgens mij heb je dan wel een hele grote familie hoor Koos. En zoals Mharda al opmerkt, zodra je met een spiegel reflex in een sporthal of op een sportveld staat wordt je gezien als "prof". Als je er een flinke telelens opzet ben je al bijna van de (plaatselijke) krant.
Die flits helpt natuurlijk wel op het moment te bevriezen en ik zie op #3 nog een profi met een reflex + flitser. Maar die heeft geen profi Metz CT60, dus een amateur ? ;D
Als je op die laatste de achtergrond van #1 had gehad dan was die niet zo verstorend geweest als nu en had je daar toch een hele goede actie/sport foto te pakken Koos.
De volgende keer moet je toch minimaal proberen de krant te halen hoor Koos  ::)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2009, 13:58:16 »
Bij de groene/blauwe banden wordt het al echt judo :)

Je komt er niet mee weg met "voor het famlie album", als je met een digireflex schiet ben je natuurlijk prof! :)

Scherpte, alhoewel niet top, valt gezien de sluitertijd best mee...

De witte pakken maken lichtmeting ook niet echt makkelijk.

Voor een volgende keer: kijk of je lager kan komen, op je achterwerk zitten, bijna liggen. Bij judo is er nogal wat grondwerk, en van boven naar beneden fotograferen is bijna nooit mooi.

En nou voor de sportfoto van 't jaar!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Koos

• Senior Member
  • **
Foto's amateur judoka's
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2009, 12:23:17 »
Naar aanleiding van mijn post over de Metz 60CT4 flitser kreeg ik het verzoek van Andre en Mharda om wat foto's te plaatsen van het judo examen van mijn zoons die ik mbv deze flitser gemaakt heb.

Voor de duidelijkheid. Ik heb deze foto's gewoon gemaakt voor ons familieplakboek. Niet om de prijs van beste sportfoto van het jaar te winnen  ;)

Bij deze dan:

« Laatst bewerkt op: 8 februari 2009, 12:25:30 door Koos »
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....