Kan iemand mij vertellen hoe de burst mode het doet bij de k20d, lijkt mij erg interessant, voor sportfotografie, of wordt de kwaliteit dan bedroevend? (en heeft de k10d ook zo'n stand?)
Burst mode is niet echt een stand. Geeft alleen aan hoeveel opnamen die per seconde kan maken. Het een en ander is van verschillende dingen afhankelijk. Allereerst natuurlijk de snelheid van de camera zelf, dan de sluitertijd, en hoe lang de camera op volle snelheid kan doorgaan, is ook afhankelijk van hoe snel de geheugenkaartjes zijn en op welk formaat (RAW en/of JPEG en in welke qualiteit) je de foto's naar de geheugenkaartjes wegschrijft.
Voor een supersnelle burstsnelheid moet je niet bij Pentax zijn.
Optimaal:
K20D: 3.0 fps, up to 38 JPEG, 14 RAW, 16 DNG images
K10D: 3.0 fps, unlimited JPEG, 9 RAW
Bron: DPreview:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/De kwaliteit van de opnamen heeft op zich niets met de burst mode te maken. Door het snel achter elkaar foto's maken wordt de kwaliteit in principe niet minder. Alleen bij het volgen van een onderwerp bij een veranderende afstand, krijgt de AF het zwaarder. Of de camera dit toch bij kan houden, is dan weer van verschillende factoren afhankelijk. (Grootste diafragma, snelheid scherpstelmotoren, snelheid en accuratesse AF-systeem zelf). Ook hierin is Pentax niet de allerbeste, maar volgens mij zijn de verschillen erg klein.
Door echter zelf goed te timen, kun je zelfs met een enkele foto toch vaak die ene goede foto maken. Vergt dan alleen iets meer vakmanschap

Groeten, Jos