Auteur Topic: Kampioenswedstrijd  (gelezen 2562 keer)

corjan

• Gast
Re: Kampioenswedstrijd
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2008, 12:47:18 »
Citaat
Hi Corjan, dit is denk ik je eerste grote sport shoot. Voor mij zijn #2 & #3 hier de beste/leukste actie foto's. In de  regio dagbladen vind je op de sport pagina vaker de laatste foto (feest) terug en weinig actie foto's. Ik zag op je site dat je ook serie had met een doelpunt (het winnende?) en als die echt scherp was zijn dat de leuke plaatjes. Je hebt in elk geval wel vaak het goede moment te pakken.
Voor zover ik uit de exif kan halen heb je de programma knop/stand gebruikt. Zoals je al wel gelezen zult hebben is sport/actie fotografie een heel speciale tak in de fotografie en zeker niet de makkelijkste met een Pentax. Probeer bij een volgende sport shoot eens een keer de Tv stand (sluitertijd voorkeuze) met een stand van 1/500 of sneller. Je zult bij dit soort weers omstandigheden ook een grotere ISO moeten kiezen, dat is voor sport foto's meestal geen probeem. Je ziet nu op de meeste foto's bewegings onscherpte, sluitertijd ligt rond de 1/125 en dat is te langzaam.
Je foto technische zaken kan je leren en verbeteren, gevoel voor timing bij of in een sport moet je hebben dat lijkt bij jou wel goed te zitten. Ik verwacht dat de volgende serie weer betere plaatjes zal bevatten.  ;)  ::)

grtz, Andre

grtz, Andre

Bedankt voor de kritiekpunten, in veel foto's zit idd bewegingsonscherpte... in sommige gevallen vind ik dat niet zo heel erg omdat dit de aktie goed weergeeft maar vaak is het ook teveel zoals idd bij de serie van het enige en ook winnende doelpunt... Dat is dan wel jammer omdat je zoals je al zegt wel het moment te pakken hebt maar dan toch weer niet helemaal 100%...
helaas is het nu zomerstop dus wordt er niet meer zoveel gevoetbald... of ik zou naar het EK moeten maar daar zijn de kaarten zeldzaam voor...
Maar met deze punten ga ik zeker aan de slag een volgende keer, bedankt...
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2008, 12:50:55 door corjan »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2008, 12:47:18 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2008, 12:29:59 »
Hi Corjan, dit is denk ik je eerste grote sport shoot. Voor mij zijn #2 & #3 hier de beste/leukste actie foto's. In de  regio dagbladen vind je op de sport pagina vaker de laatste foto (feest) terug en weinig actie foto's. Ik zag op je site dat je ook serie had met een doelpunt (het winnende?) en als die echt scherp was zijn dat de leuke plaatjes. Je hebt in elk geval wel vaak het goede moment te pakken.
Voor zover ik uit de exif kan halen heb je de programma knop/stand gebruikt. Zoals je al wel gelezen zult hebben is sport/actie fotografie een heel speciale tak in de fotografie en zeker niet de makkelijkste met een Pentax. Probeer bij een volgende sport shoot eens een keer de Tv stand (sluitertijd voorkeuze) met een stand van 1/500 of sneller. Je zult bij dit soort weers omstandigheden ook een grotere ISO moeten kiezen, dat is voor sport foto's meestal geen probeem. Je ziet nu op de meeste foto's bewegings onscherpte, sluitertijd ligt rond de 1/125 en dat is te langzaam.
Je foto technische zaken kan je leren en verbeteren, gevoel voor timing bij of in een sport moet je hebben dat lijkt bij jou wel goed te zitten. Ik verwacht dat de volgende serie weer betere plaatjes zal bevatten.  ;)  ::)

grtz, Andre

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Rolfus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2008, 23:38:03 »
kan nog niet zo warm lopen voor deze serie... , met uitzondering van foto 3, dat vind ik wel een geslaagde actiefoto. Maar ondanks het slechte weer (en dus je lastige belichting) heb je denk ik voor de voetballers leuke platen gemaakt!

corjan

• Gast
Kampioenswedstrijd
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2008, 23:15:54 »
Hier komen dan mijn eerste foto's op deze site... Het gaat hier om de gewonnen kampioenswedstrijd van een paar weken terug van PPSC A1 (de blauwe;-)...

Het was helaas flink regenachtig weer wat het er niet gemakkelijker op maakte, maar al zeg ik het zelf er zitten een paar leuke plaatjes bij...

Alle foto's zijn genomen met de Sigma "70-300 mm f4-5.6 APO DG Macro AF"

1.) Het bleef heel lang 0-0

2.)

3.) Er werd gevochten om de bal...

4.) En dat leide wel eens tot blessures...

5.) Ondanks een goed oplettende keeper en verdediger ging deze bal er toch in...

6.) En dat betekende FEEST:D

In totaal had ik iets van 200 foto's waarvan ik er uiteindelijk een stuk of 60 op mijn eigen site heb gezet om iedereen de mogelijkheid te geven om na te genieten van deze wedstrijd... Dit is een kleine selectie van wat ik redelijk geslaagde plaatjes vond... Wil je ze allemaal zien kijk dan even op http://www.coja.nl/ppsc/index.html
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2008, 23:38:40 door corjan »