Auteur Topic: Atletiek  (gelezen 3331 keer)

koor

• Gast
Re: Atletiek
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2008, 13:01:29 »
Citaat
Dank voor de aanmoediging. Na veel proberen kom ik erachter dat kennis van de sport (die komt vanzelf als je maar vaak genoeg meegaat) een van de belangrijkste dingen is. Dan weet je waar de leuke momenten zijn en kan je zonder in de weg te staan je gang gaan...  Ik heb ook veel gehad aan de tips op: http://tinyurl.com/6hdbwh

gr -- jaap

Bedankt voor de tip!
Hele goeie site, erg leerzaam!

:)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2008, 13:01:29 »

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2008, 10:17:05 »
Dank voor de aanmoediging. Na veel proberen kom ik erachter dat kennis van de sport (die komt vanzelf als je maar vaak genoeg meegaat) een van de belangrijkste dingen is. Dan weet je waar de leuke momenten zijn en kan je zonder in de weg te staan je gang gaan...  Ik heb ook veel gehad aan de tips op: http://tinyurl.com/6hdbwh

gr -- jaap

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2008, 13:16:41 »
Hoi Jaap,

Een erg mooi serie met echt hele goede momenten. Ik vindt juist de tegenlicht opnames 1 en 3 erg mooi. De belichting van de onderwerpen is goed en de achtgrond overbelichting isoleert het onderwerp ook nog. Het beetje bewegings onscherpte geeft ook een stukje actie. Erg goed.

Prachtig ook om die toekomstige kampioenen zo fanatiek bezig te zien.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

koor

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2008, 15:57:06 »
Citaat
Dat interpreteer ik als een aanmoediging natuurlijk ;-)

Zeker weten!  :)

Offline wim43

• Pentaxian
  • **
  • Keep on smiling
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2008, 15:25:56 »
Prima serie Jaap.
Foto 1 en 3 met wat tegenlicht maar dat valt niet altijd te voorkomen zoals je zelf ook zegt.
Je hebt duidelijk gekozen voor de diafragmavoorkeur, dus technisch is er niet veel meer uit te halen v.w.b. scherptediepte of het ontbreken er van.
Leuke actiefoto's van de kids en als ik mij niet vergis in Het Olympisch Stadion in Amsterdam.
gr Wim43
Pentax K-5 met Standaard WR kitlenzen,  Pentax DA 18-250, Pentax FA 50mm 1:1.4 en Metz 48 AF-1,

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2008, 07:44:48 »
Dat interpreteer is als een aanmoediging natuurlijk ;-) Zoals ik in het begin opmerkte: als de achtergrond onrustig is, dan is het op 200mm met 5.6 wat moeilijk om die vaag te houden. Het beste is natuurlijk om zelf even te verplaatsen, maar ook dat moet je leren. Vaak kijk ze zo intensief naar het onderwerp dat je vergeet om te verplaatsen zodat de achtergrond rustiger wordt.....

Anyway ik vind die 50-200 mm heel goed. De foto's zijn scherp, de lens is lekker kompact... de rest is aan mij.

Indoorwedstrijden doe ik met de M50 1.4 die op mijn ME zat. Dat lukt niet met de twee nieuwe lenzen zonder te flitsen...

koor

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2008, 21:46:42 »
Er is helemaal niks mis met de 50-200 >:(
Wie dat zegt krijgt een pets voor z'n hoofd!!!!
En natuurlijk zijn d'r snellere en betere en noem het maar....
Maar als je het met deze lens en die andere 18/55 niet kan,
dan moet je gewoon een andere hobby zoeken vind ik.

Gisteren en vandaag weer even bezig geweest met de 50-200 en ik
doe 'm voor geen goud weg.
Heb ook de Sigma APO 70-300 maar die is een stuk zwaarder en
gaat alleen mee als ik ook echt dat stuk extra nodig heb.
En natuurlijk om te oefenen.

:)

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2008, 17:16:25 »
Bij de pupillen gooien ze nog met een bal (nr 2). Met 250 kinderen op en rond de baan is een speer wel erg gevaarlijk!

Ooit komt er nog een wat snellere lens, maar ik vind het grote voordeel van deze 50-200 dat ie zo lekker kompact is en dat verlies je ook met die snellere lenzen.

De wissel was een heel spannende: vorige wedstrijd viel het stokje in eerste positie bij de laatste wissel. Nu ging het gelukkig goed.

koor

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2008, 16:41:30 »
Hele mooie serie!
Lekker scherp op de laatste na, die is wat onscherper.
Wat een heerlijke actiefoto's!
Mag je trots op zijn!

Offline Lodewijk

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2008, 16:16:03 »
Jaap,

Onder deze omstandigheden heel knappe foto's met mooie kleuren. Met zo'n fel licht is dat natuurlijk lastig. Veel licht geeft ook veel tegenlicht en dan is het moeilijk om de onderwerpen/gezichten van de kinderen voldoende belicht te krijgen. De scherptediepte is met deze lens natuurlijk lastig, maar ja als je dat beter wilt hebben, heb je ook een lens nodig met een groter diafragma en dan worden ze al gauw stukken duurder. Kwestie van budget.
K10D | DA16-45 | DA55-300 | 50/1,7

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2008, 14:32:26 »
Hele leuke serie hoor Jaap. Atletiek wordt door velen als de moeder van de sporten gezien. Er zijn dn ook genoeg leuke onderwerpen te vinden. Het is bij #4 even schatten welk onderdeel er wordt uitgeoefend, maar aan zijn houding te zien gok ik  op speerwerpen.
Voor mij is #2 de mooiste van de serie, jammer van het vele rood, maar moment is goed gepakt. Het is altijd een spannend moment tijdens de estafette "heeft ze hem of heeft ze 'm niet?" :P

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Jaap

• Full Member
  • *
Atletiek
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2008, 13:07:14 »
Weer een  een poging gewaagd om wat leuke foto's te maken van de famillie tijdens de pupillen competitie. Best lastig als je ook moet harken en aanmoedigen/coachen.

Er was veel zon en ik moest vaak met tegenlicht werken. Ik kom er wel achter dat het met mijn 50-200mm kitlens, ook al staat die helemaal open, moeilijk is de achtergrond vaag te houden.  Nr4 zou denk ik veel leuker zijn bij minder scherptediepte.

1

2

3

4

5