Auteur Topic: Proost  (gelezen 3003 keer)

patrick91

• Gast
Re: Proost
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2009, 09:36:51 »
Dit is gewoon te drukken hoor, daar zie ik het probleem niet echt van in.. het is reproductie.. U wilt dat? U krijgt het..

Persoonlijk vind ik hem overigens niet zo mooi, maar dat komt omdat abstract niet mijn ding is..
Deze had je wel in kunnen sturen voor de "wedstrijd" of is je sluitertijd niet lang genoeg geweest?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2009, 09:36:51 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2009, 08:20:42 »
Als beweging en/of abstract zie ik er wel wat in. Als produktshot minder...

Ik weet niet waar je woont maar een leuke fotocursus wordt oa door dies Groot gegeven. In het eerste jaar elke keer eerst een stuk theorie (diafragme, sluitertijd, witbalans e.d.) en dan het samen beoordelen van de foto's van de gemaakte opdracht...
www.diesgroot.nl

Verder kan je ook even bij Sandra kijken. Die heeft een mooie website gemaakt van haar fotocursus...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2009, 13:25:59 »
Ik weet niet of jouw docent zelf foto's voor drukwerk aanlevert, maar hier ben je niet blij mee als studio en drukkerij. De foto is niet scherp, het drukwerk dus ook niet. Als je de beweging er in wilt hebben kan dat wel met fotoshop. Als je dit moet drukken wordt het niet veel soeps. Ik ga helemaal mee met jouw aanvankelijke aarzeling.
Drukwerk met eten en drinken wordt vreselijk bijgeshopt om het zo maar te zeggen. De flessen worden bijvoorbeeld ook aan alle kanten gemanipuleerd om goed in het drukwerk uit te komen. Let maar op, je ziet ook geen lucht in de fles zitten, terwijl je dat in werkelijkheid wel ziet. De schaduwen en weerkaatsingen zijn altijd gelijk, en dat komt niet alleen doordat het in de studio gefotografeerd is.

Edwin

(vanaf mijn werkplek in de drukkerij)
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

Flo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2009, 12:15:04 »
Oh, die cursus was eigenlijk gewoon een beginnerscursus fotografie. 5 lessen om de beginselen van het digitale tijdperk te leren.
Achteraf was het meer een bijeenkomt om foto's te beoordelen. Ik had gehoopt meer technisch onderricht te krijgen. Dus meer info over sluitertijd, diafragma enzo. Maar toch heb ik er best wat geleerd. Een echt goeie cursus ga ik alsnog doen.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2009, 12:07:16 »
Aha ......dat verklaard veel meer.
Zonder deze informatie had ik de foto minder interessant gevonden.
Maar abstract en beweging dat zit er natuurlijk volop in. Mooie tekst erbij voor in een folder .....

Johan.

PS. wat voor soort cursus volg je eigenlijk?
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Flo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2009, 11:49:09 »
De opdracht was beweging en hij vond het zo goed omdat ehhhh....
Hij houdt van abstracte foto's en vond dit het toppunt van abstract. Hij had het er zelfs over dat ik de foto in mijn portfolio moest doen. Dat de foto zo gebruikt kon worden voor in bijvoorbeeld een horecafolder.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2009, 11:23:35 »
Ik zou graag willen weten wat de opdracht was? Ook waarom de docent deze foto goed vindt! Ben erg benieuwd.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Flo

• Gast
Proost
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2009, 11:05:44 »
Deze foto heb ik gemaakt in opdracht van een fotocursus die ik onlangs gevolgd heb.
De docent was er helemaal weg van. Ik begrijp nog steeds niet waarom. :)