Auteur Topic: Bello Festival te Hoorn  (gelezen 1607 keer)

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
Re: Bello Festival te Hoorn
« Reactie #18 Gepost op: 26 september 2016, 22:32:36 »
Iedereen bedankt voor de reacties en de verschillende tips.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 26 september 2016, 22:32:36 »

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2016, 12:11:48 »
... Doet het goed met JPG; werkt dit ook voor DNG van Pentax...
Ja zeker. Je kunt DNG files gewoon inlezen. Opslaan in DNG formaat gaat echter niet, beste kwaliteit waarin je kunt opslaan is TIFF.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2016, 10:57:09 »
Bedankt voor de tip over Fastston Imageviewer. Doet het goed met JPG; werkt dit ook voor DNG van Pentax ?

Groeten, Arno
Dat weet ik niet meer en ik heb het niet meer op de pc staan. Maar je kunt het zelf eenvoudig uitproberen, neem ik aan?
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2016, 10:42:38 »
Als je in LR of PS werkt (én in RAW) kun je eenvoudig de schaduwen lichter maken. In Faststone Imageviewer (gratis) trouwens ook.

Bedankt voor de tip over Fastston Imageviewer. Doet het goed met JPG; werkt dit ook voor DNG van Pentax ?

Groeten, Arno

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #14 Gepost op: 20 september 2016, 09:28:36 »
Ja, nu lekker pittig!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2016, 21:44:07 »
Het is nu een hele mooie foto geworden, vind ik!
Daar ga ik helemaal in mee, wat een verbetering zeg :good:.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2016, 20:21:04 »
Het is nu een hele mooie foto geworden, vind ik!
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2016, 20:17:51 »
@Alwin, Sorry, had de eerste correctie in VieuwNX2 gedaan, maar nu volgens jouw advies gedaan en ook het wit bij getrokken, want daar kwam opeens ROOD in.
Dit is dan de foto.

« Laatst bewerkt op: 19 september 2016, 20:38:27 door Casanova56 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2016, 19:33:18 »
[...] sommige iets krachtiger waren geweest als je landscape had gefotografeerd ipv in portrait. (Met name de eerste foto).
Gelet op het onderwerp had de landschapsstand voor de hand gelegen maar als de portretstand gebruikt is om zoveel mogelijk storende elementen buiten beeld te houden, snap ik de keuze wel. De hoofdonderwerpen van de foto's zijn duidelijk in beeld gebracht zonder al te veel storende elementen.

Leuke serie geworden!

Voor wat betreft de verbetering van foto 1, volg je beter de aanwijzingen van Alwin; je hebt er nu een beetje fletse foto van gemaakt.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2016, 17:32:46 »

@Alwin Ik heb onderstaande foto als nog wat bewerkt in LR6, verscherpt en contrast naar -50.

Als je Scott Kelby's aanwijzingen opvolgt ga je bij een te donkere foto of teveel donkere gedeelten eerst proberen of LR het automatisch kan verhelpen. Dat doe je door in de Ontwikkel module op "autom." te klikken (bevind zich naast "tint"). Als dit resultaat niet bevredigend is, kun je de individuele schuiven aanpassen. Als het nog te donker is kun je de "schaduwen" schuif naar rechts bewegen. Als je op deze manier de donkere gedeeltes van de foto onder controle hebt gekregen, kun je de "contrast" schuif naar rechts bewegen om eventuele uitgewassen kleuren weer op te peppen. Zie de bijgevoegde afbeelding:

2016-09-19_Lightroom Standaard by 2011*Alwin, on Flickr

Niet de "contrast" schuif naar links verplaatsen dus, zoals jij hebt gedaan.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2016, 17:38:08 door Alwin »

newmikey2

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2016, 16:11:19 »
@newmikey2 Sorry, jij zal dus NIET geweten hebben, dat daar in Hoorn van het weekend een Stoomweekend was?
Nee, totaal gemist dit keer anders had ik geen dagje sauna ingepland uiteraard. Maar ja, sinds meneer student is en zichzelf inwoner van Diemen-Zuid mag noemen komt het van dit soort gezinsuitjes nog maar weinig.  :D ;) :lolk:

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2016, 15:58:02 »
@newmikey2 Sorry, jij zal dus NIET geweten hebben, dat daar in Hoorn van het weekend een Stoomweekend was?

newmikey2

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2016, 15:45:32 »
Aha! Vandaar dat lawaai en gefluit, zat gister met zoonlief de hele middag in Sauna Suomi (vlak aan het spoor in Hoorn) en we vroegen ons al af wat er aan de hand zou kunnen zijn! Mooie foto's ook nog eens, stoom maakt de belichting er niet simpeler op weet ik uit ervaring.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor bijvoorbeeld Bello die vroeger op een sokkel in Bergen stond waar ik met mijn toenmalige vriendinnetje afsprak (na een hiaat van 25 jaar nu alweer 22 jaar mijn echtgenote).

Goed werk en er valt vast nog wel meer uit te halen ook zoals bijv. een sfeervolle zwartwitter. Hopelijk raw geschoten?

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2016, 15:00:04 »
@Stef_r Stond hier dus wel op het perron, dus landscape is dus niet altijd mogelijk, of je moet een eigen auto hebben en dan weten waar je onderweg het beste kan staan.

@PeterN Ik ben dan dus al bij de Stoomweekenden van de VSM te Beekbergen en deze Bello Festival te Hoorn geweest en binnen kort is er een Stoomweekend bij de SSN te Rotterdam.
Ja, dan heb je op een verkeerde tijd een bezoek gebracht bij de stoomlocomotieven  :D

@Alwin Ik heb onderstaande foto als nog wat bewerkt in LR6, verscherpt en contrast naar -50.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2016, 12:46:38 »
Als je in LR of PS werkt (én in RAW) kun je eenvoudig de schaduwen lichter maken. In Faststone Imageviewer (gratis) trouwens ook.

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2016, 12:30:44 »
Wow jij hebt ze zelfs onder stoom op de foto, bij mijn laatste bezoek aan stoomlocs stonden ze koud. Ik vind de stoomloc's wat aan de donkere kant overkomen, zo te zien heb je bij de belichting wat erg veel nadruk op de omgeving gelegd.

Offline Stef_r

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2016, 07:15:37 »
Leuke foto's alleen denk ik dat sommige iets krachtiger waren geweest als je landscape had gefotografeerd ipv in portrait. (Met name de eerste foto).
K200D + K5 II  |  Pentax SMC DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF)  |  Pentax SMC DA 50-135mm f/2.8 ED AL IF SDM | Sigma 70-300mm f4-5.6 APO DG Macro  |  Metz mecablitz 48 AF-1 digital  |  NG Medium Shoulderbag NG2475

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
Bello Festival te Hoorn
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2016, 00:20:52 »
Vandaag was Stoomweekend Bello Festival te Hoorn.
Een impressie van deze zoniige dag.

1.

2.

3.

Bedankt voor het kijken.