Auteur Topic: Witte herten.  (gelezen 905 keer)

Stout

• Gast
Re: Witte herten.
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2016, 19:36:40 »
Prachtig die witte herten, heel apart; nog nooit gezien.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2016, 19:36:40 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2016, 19:15:27 »
Mooi beeld  :)

risseeuw

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2016, 13:27:43 »
Dat aanblik zal zeker genieten zijn geweest. Als ik zie hoeveel beesten er op beide foto's lopen zou je bijna gaan denken dat je in een hertenparkje bent wezen fotograferen ;). Foto 2 vind ik de grootste topper, vooral doordat het licht daar zo mooi is.
Dit hertenparkje heeft een oppervlakte van 13.500 hectare en is het grootste privé bosgebied in Nordrhein Westfalen en kerngebied voor het roodwild wat in totaal ruim 30.000 hectare beslaat.
Op deze 13.500 hectare leven ongeveer 500 edelherten (voorjaarsstand), ongeveer 400 mouflons, onbekend aantal reewild en enkele honderden wilde zwijnen. Sporadisch wordt hier ook damhert en een enkel sikahert aangetroffen waarbij echter een 0-stand wordt gehanteerd.
Heeft een aantal dagen en kilometers lopen geduurd voordat ik dit schouwspel te zien kreeg, behalve reewild wat je elke dag in dit gebied treft.   

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2016, 12:18:22 »
Dat aanblik zal zeker genieten zijn geweest. Als ik zie hoeveel beesten er op beide foto's lopen zou je bijna gaan denken dat je in een hertenparkje bent wezen fotograferen ;). Foto 2 vind ik de grootste topper, vooral doordat het licht daar zo mooi is.

risseeuw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2016, 12:12:28 »
Even een update gedaan.

risseeuw

• Gast
Witte herten.
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2016, 13:55:28 »

Net terug van een kleine vakantie in Duitsland, genoten van het landschap en de natuur met prachtig weer.
Alhoewel minder intensief dan normaal naar wild gespeurd viel het al met al niet mee om ze voor de lens te krijgen. Waren erg onrustig en kwamen pas met donker op lavei. had wel het geluk om op een wildweide op grote afstand deze rotte zwijnen en een grote kaalwildroedel edelherten te spotten.

helemaal blij was ik met het feit dat in het roedel een aantal witte hinden en een spitsertje liepen, dit is een van de weinige plekken in Europa waar witte edelherten in de vrije wildbaan voorkomen. Voor de duidelijkheid, dit zijn geen albino's maar een witte variant.

Sunset,

De zon gaat onder en zet het dal voor even in een gouden licht.
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2016, 12:11:02 door risseeuw »