Bedankt allen voor de fijne commentaren.
Ha het werkt allemaal prima zo te zien, mooie scherpte en puike belichting. Er moet me wel van 't hart dat ik eigenlijk alleen de pimpel een mooie compositie vind hebben, de andere lijken me net iets te functioneel gecropt, zijn ietwat saai daardoor
vind ik. Gr. Sander
Het was dan ook de bedoeling om de combinatie te laten zien dat de AF er nu toch pal er op zit.
Ik zie nu dat de scherpstelling in het midden ligt en niet net achter of voor.
Uiteraard zijn er nog missers maar dit ligt dan ook aan mij of waar de af-censor het contrast waar neemt.
De resultaten zien er schitterend uit :good:. Maar wat mij ook opvalt is welke vogels je op zo'n middagje op de gevoelige plaat hebt gezet
en hoe dicht je ze hebt weten te naderen
. Het is mij afgelopen jaar nog niet gelukt om een ijsvogel of een fuut zo dicht te naderen, laat staan beide vogels op een middagje.
Dat heb ik nu altijd voor, als ik dan terug eens buiten komt na een hele tijd van niet aktief te zijn weet ik niet waar eerst op te richten.De verscheidheid aan vogels komt ook wel omdat ik al vele jaren wandel in mijn omgeving en zodoende weet op welk tijdstip/plaats van het jaar het meest kans heb om iets te zien.
En nu is het toch de meest gunstige tijd daar alles nog kaal is en de vogels niet zo shuw zijn daar ze een parthner zoeken.
De Fuut is geweldig!!
Complimenten!
!Groeten, Luciën.
Het licht was ideaal, ik wilde eerst enkel de kop posten en dit voor het detail in het oog dat heel ongewoon is.
Vooral de gele ring die uit puntjes bestaat.
Alsnog,
Oog fuut by
Marcel Vanpelt, on Flickr
Allemaal mooi ! maar waarom staat je camera een jaartje verkeerd ?
Haha...toch iemand op gevallen, vandaar de late reactie van mij.
K3 is terug gekomen met volledige reset.
Dus alle instellingen weg alsook de datum, heb de dag/maand wel juist gesteld maar het jaartal vergeten...dom van mij hé.

Ondertussen aangepast.